gardeshban.ir

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «6 پروژه اولویت دار آزادراهی به طول 550 کیلومتر تا سال 1400 به بهره‌ برداری می‌رسد» گفت: با بهره‌برداری از این شش آزادراه، طول آزادراه‌های کشور نزدیک به 25 درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۱۹۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
«خیرالله خادمی» با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های زیربنایی آزادراهی و بزرگراهی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در حوزه ساخت و توسعه آزادراه‌ها، از مجموع 3500 کیلومتر آزادراه جدید در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، نزدیک به 1200  کیلومتر در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه «از مجموع نزدیک به 38 هزار کیلومتر راه‌ شریانی در کشور نزدیک به 18 هزار کیلومتر بزرگراه و حدود 2400 کیلومتر آزادراه تشکیل می‌دهد»، افزود: طبق برنامه، احداث 18 هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در کشور پیش‌بینی شده است. پس بر فرض احداث 3500 کیلومتر آزادراه جدید، انتظار می‌رود، 15000 کیلومتر جاده بزرگراهی جدید در کشور احداث شود که البته بخشی از آن در موافقتنامه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بیان داشت: از مجموع 15 هزار کیلومتر بزرگراه مورد نیاز کشور، حدود 7700 کیلومتر بزرگراه و راه‌ اصلی در دست اجرا قرار دارد که سالانه نزدیک به 1000 تا 1200 کیلومتر آن تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش پروژه آزادراهی اولویت‌دار که تلاش شد طی یکسال و نیم آتی به بهره‌برداری برسد، گفت: اولین پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال و دومین پروژه آزادراه همت-کرج است که امیدواریم هر دو امسال به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: کنارگذر جنوبی تهران و قطعه خرم‌آباد-بروجرد واقع در آزادراه خرم‌آباد-اراک که نقش پررنگی در کریدورهای ترانزیتی و کارکرد ترافیکی قابل توجهی دارند نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

خادمی همچنین روند اجرایی ساخت آزادراه ارومیه-تبریز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بخشی از آزادراه ارومیه-تبریز به طول 31 کیلومتر در سال جاری با حضور رییس جمهوری به بهردبراری رسید و قطعات 3 و 5 با روند خوبی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد: آزادراه شیراز-اصفهان به طول 225 کیلومتر ششمین آزادراه اولویت دار کشور است که با بهره‌برداری از آن 100 کیلومتر طول مسیر بین دو استان کاهش می‌یابد و با توجه به قابلیت تردد با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در این آزادراه، زمان سفر بین 2 تا 2.5 ساعت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به آزادراه در حال ساخت اصفهان-شیراز، ‌گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه بزرگ آزادراهی که درواقع طولانی ترین پروژه آزادراهی کشور است در اوایل سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش آزادراه نام‌برده به طول 587 کیلومتر، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این شش آزادراه، یک تحول در شبکه جاده‌ای کشور بخصوص در محدوده استان‌های تهران و البرز رخ می‌دهد و طول آزادراه‌های کشور نزدیک به 25 درصد افزایش می‌یابد.

خادمی در ادامه با اشاره به اقدامات حوزه ساخت و توسعه بزرگراه‌ها بیان داشت: در این بخش 7800 کیلومتر  بزرگراه و راه اصلی در دست اجرا قرار دارد که طبق هدف‌گذاری حدود 800 کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار