gardeshban.ir

رئیس اداره توسعه میگو اداره کل شیلات هرمزگان گفت: شیلات هرمزگان با تخریب محیط زیست و یا خسارت به اراضی به شدت مخالف است.
کد خبر: ۲۱۹۸۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی‌اکبر مجاز، رئیس اداره توسعه میگو اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به شبهات مطرح شده در رابطه با آسیب‌های احتمالی پرورش میگو به گنبد نمکدان در قشم، اظهار کرد: خوشبختانه برای هر واگذاری حدود بیست مورد استعلام از دستگاه‌های ذی ربط گرفته می‌شود که در این مورد نیز همه چیز بر اساس قانون و مقررات لازم بوده است.

مجاز با بیان این‌که با توجه به فشار بر ذخایر آبزیان در منابع طبیعی و همچنین سیاست‌های سازمان شیلات ایران مبنی رونق تولید، صنعت تکثیر و پرورش میگو یکی از راهکارهای مناسب و عملیاتی در این حوزه بوده است، افزود: خوشبختانه صنعت آبزی پروری اشتغال‌زایی خوبی را در استان هرمزگان به ویژه برای بومیان استان به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: بدون شک شیلات هرمزگان و مجموعه بهره برداران شیلات نیز با تخریب محیط زیست و یا خسارت به اراضی به شدت مخالف بوده و خواهان حفاظت از اراضی و محیط زیست هستند.

وی با بیان این‌که بدیهی است اعلام بلامانع بودن این اداره کل صرفا به لحاظ فنی و احداث مزرعه پرورش میگو در عرصه مورد تقاضا با نقاط UTM مشخص بوده و نافی ضوابط و چارچوب‌های قانونی و حدود و حریم سایر دستگاه‌های ذی‌ربط نمی‌باشد، تصریح کرد: حتی بر اساس آئین نامه‌های صدور مجوزها متقاضی را ملزم می‌کند کلیه استعلام‌های مندرج در آئین‌نامه از سایر ادارات و دستگاه‌ها و بر اساس ضوابط مرتبط توسط متقاضی اخذ و ضمیمه پرونده گردد.

مجاز با بیان این‌که براساس قانون نظام جامع دامپروری، مجوزها فقط توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی استان صادر می‌شود، گفت: استعلام‌های چندگانه از سازمان‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای، راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، حمل و نقل جاده‌ای، آب، برق، گاز، میراث فرهنگی و… توسط متقاضیان اخذ و در کمیسیون ماده ۲ امور اراضی جهاد کشاورزی بررسی و در صورت واجد شرایط بودن و موافقت دستگاه‌ها، اراضی واگذار می‌شود.

رئیس اداره توسعه میگو اداره کل شیلات هرمزگان خاطر نشان شد: شیلات هرمزگان تنها امکان سنجی فعالیت شیلاتی (پرورش میگو، تکثیر میگو و…) را بررسی می‌کند و ادامه روند صدور مجوزهای لازم در دیگر دستگاه‌های اجرایی صورت می‌پذیرد.

گفتنی است فاصله بین غار نمکدان تا مزرعه مطرح شده حدود شش کیلومتر است.
 
مهر



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار