gardeshban.ir

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به بهره برداری از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران تا پنج سال آینده، گفت: به مناسبت دهه فجر امسال 1826 پروژه با اعتباری بالغ بر 2375 میلیارد تومان با حضور سه وزیر دولت و همچنین استاندار و مدیران استانی افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
حجت الله غلامی (صبح امروز دوشنبه-7 بهمن ماه) در نشست خبری خود به مناسب معرفی پروژه های دهه فجر، با بیان اینکه همواره در دو بازه زمانی دهه فجر و هفته دولت پروژه های استان افتتاح می شود، اظهار کرد: در هفته دولت امسال 1734 پروژه با اعتباری بالغ بر 2530 میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: برای دهه فجر امسال با تلاش تمام دستگاه های اجرایی، دهیاری ها، بخش خصوصی و ...، 1826 پروژه با اعتباری بالغ بر 2375 میلیارد تومان با حضور سه وزیر دولت و همچنین استاندار و مدیران استانی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 252 پروژه ملی با اعتبار 369 میلیارد تومان، 125 پروژه استانی با اعتبار 56 میلیارد تومان، 157 پروژه شهرداری های استان با اعتبار 173 میلیارد تومان و 1061 پروژه توسط بخش خصوصی، صنایع، تعاونی ها و ... با اعتبار 1745 میلیارد تومان افتتاح می شود.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: از این تعداد 215 پروژه در بخش دهیاری ها و روستاها افتتاح می شود، همچنین برای اشتغالزایی روستاها 43 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت درنظر گرفته ایم.

به گفته غلامی، بیشترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال به ترتیب مربوط به شرکت مخابرات، جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق، شهرداری های استان، اداره راه و شهرسازی، راهداری و دانشگاه های استان است.

وی افزود: شهرستان های اصفهان، کاشان، تیران و کرون، سمیرم، دهاقان، خوروبیابانک، فریدون شهر، شهرضا و همچنین فلاورجان، شاهین شهر و میمه، نائین و اردستان به ترتیب بیشترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال را دارند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه از بین این طرح ها، 50 پروژه شاخص است، توضیح داد: دلیل شاخص بودن آنها اعتبار بیش از 8 میلیارد تومان طرح هاست که با حضور وزرا و یا در اردیبهشت 1399 با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

رشد بودجه عمرانی استان در سال 1399

غلامی گفت: بودجه عمرانی پیش بینی استان اصفهان در سال 1399 با رشد 14 درصدی نسبت به بودجه 98، برابر با 2368 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به منابع مالی پروژه های عمرانی استان در بودجه ١٣٩٨، اظهار کرد: میزان بودجه عمرانی استان از محل پروژه های استانی، ویژه ملی و اعتبارات متوازن ٢۰82 میلیارد تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای است، همچنین در کنار آن اعتباراتی در قالب منابع داخلی و استانی هزینه می شود که بخشی در اختیار دستگاه های اجرایی یا شرکت های وابسته به دولت و بخش خصوصی است.

غلامی افزود: امسال برای اجرای پروژه ها ١٥۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلودگی و مالیات بر ارزش افزوده به صورت نقدی به شهرداری های استان پرداخت شد، همچنین از محل اعتبارات ویژه برای طرح هایی آبی استان همچون سد و تونل سوم کوهرنگ هزینه کرده ایم.

وی توضیح داد: از محل تبصره 56 حدود ٤٨۰ میلیارد تومان برای سد کوهرنگ استفاده کرده ایم و ٣۰۰ میلیارد برای خرید اراضی که زیر آب می روند و برای احداث تونل 250 میلیارد تومان و در مجموع ١۰۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه عمده ترین استفاده از مشوق های بودجه ١٣٩٨، از محل تبصره ١٩ و مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی است، اظهار کرد: این مشوق ها در پروژه های نیمه تمام آب و فاضلاب، تصفیه پساب، کشاورزی، گردشگری و ورزش و جوانان بوده که از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: از تسهیلات ویژه تبصره ماده 5 بودجه برای پروژه های شبکه حمل و نقل ریلی همچون مترو اصفهان و قطارهای حومه استفاده شده و تاکنون 700 میلیارد تومان برای مترو اصفهان گرفته ایم.

بهره برداری از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران تا 5 سال آینده

غلامی با اشاره به پروژه های کلان اصفهان همچون قطار سریع السیر اصفهان- تهران، گفت: این پروژه مدت ها متوقف بود، اما خوشبختانه قرارداد آن با شرکت CRCE چین منعقد و مشکلات آن برطرف شد و تاکنون طی دو مرحله به میزان 5.6 و 9.6 میلیارد یوآن و در مجموع 14 میلیارد یوآن از فاینانس چینی استفاده کرده ایم و عملیات اجرای پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران آغاز شده است.

وی تاکید کرد: زیرسازی پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران در 6 موقعیت خاص از اصفهان تا قم با حضور 6 پیمانکار در اجرا است.

به گفته معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان، مطابق برنامه ریزی ها چهار سال زمان اجرای پروژه و یک سال زمان بهره برداری این طرح و در مجموع پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران تا پنج سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

آبگیری سد تونل سوم کوهرنگ تا 1400

وی در خصوص پروژه سد و تونل کوهرنگ نیز، گفت: تونل کوهرنگ به طول 23 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان به اتمام رسیده و به دلیل اینکه هنوز سدسازی پروژه انجام نشده انتقال آب آن به صورت پمپاژ انجام می شود.

غلامی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا سال 1400 آبگیری سد تونل سوم کوهرنگ با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان انجام شود.

بهره برداری از دو قطعه کریدور شرق اصفهان با حضور رئیس جمهور

وی در ادامه به پروژه کریدور شمال به جنوب اصفهان اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال قطعه اول و دوم طرح که از سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شده، به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به احتمال زیاد این پروژه همزمان با سفر رئیس جمهور به اصفهان در اردیبهشت سال 1399 افتتاح شود.

غلامی ادامه داد: قطعه سوم کنارگذر شرق به طول 33 کیلومتر با اعتبار 500 میلیارد تومان با مشارکت سازمان همیاری های شهرداری شروع می شود و قسمت چهارم کریدور به طول 120 کیلومتر نیز قرار است با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی تا دو سال آینده اجرا شود.

وی به رینگ چهارم شهر اصفهان به طول 80 کیلومتر و با 23 تقاطع غیرهمسطح اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان کار این رینگ را شروع و سه پروژه تقاطع غیرهمسطح آن اجرا شده است.

بهره برداری از مترو اصفهان-بهارستان تا سال 1399

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین به پروژه قطارهای حومه اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: قرار است به موازت مترو اصفهان چند خط قطار حومه به قطار شهری اصفهان متصل شود.

به گفته غلامی، قطارهای حومه ای شامل اصفهان-شاهین شهر، اصفهان-نجف آباد، ادامه خط دو مترو اصفهان به سمت خمینی شهر، خط سوم به سمت فولادشهر- ذوب آهن و فولاد مبارکه و محور اصفهان- بهارستان است.

وی یادآور شد: قطار حومه اصفهان-بهارستان نیز تا پایان سال 1399 به بهره برداری خواهد رسید و ادامه این خط تا شهر جدید مجلسی است.

اتمام فاز اول پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ تا سال 1399

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار کرد: این پروژه متاسفانه دارای ردیف مصوب و اعتبار ملی نبود که با پیگیری استاندار اصفهان و جلسات مختلف در نهایت موفق به گرفتن ماده 23 شد تا بتواند از تبصره 19 استفاده کند.

وی با بیان اینکه این پروژه اکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عملیات لوله گذاری طرح که متوقف شده بود اکنون شروع شده و با توجه به ضرورت اجرای آن، فازبندی شده است.

غلامی گفت: فاز اول سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ شامل انتقال تا نجف آباد و اتصال به چاه های فلمن، تا سال 1399 به اتمام خواهد رسید که پیمانکار آن با کمک فولاد مبارکه و ذوب آهن در حال تامین ورق و میلگرد طرح است، با کمک شهرداری، بانک شهر و ملی در حال تامین تسهیلات مورد نیاز آن هستیم.

وی با بیان اینکه سرعت بیشتر کار مربوط به فاز دو و سه پروژه است، خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری فراخوان برای جذب سرمایه گذار برای این دو فاز هستیم همچنین از منابع داخلی استان و تغییر کاربری املاک برآورد 700 میلیارد تومان تا سقف 1000 میلیارد تومان را تامین کرده ایم که در این شرایط عملیات اجرایی دو فاز یاد شده سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: برآورد اولیه برای کل پروژه سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ 2700 میلیارد تومان است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار