gardeshban.ir

در شهر شیراز برخی محله ها نسبت به چند سال گذشته بسیار تغییر کرده و حتی نامشان هم عوض شده است.
کد خبر: ۲۲۰۷۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از این مناطق ، محله ” آسیاب سه تایی ” می باشد که به فلکه علم ( میدان دانشجو ) تغییر نام داده است .



دیوارهای خشتی و بلند خیابان اطراف آسیاب سه قلو به همراه جاده ی خاکی و سربالایی آن و تپه های سرسبز و جوی آب، همگی موجب می شد که این مکان به یکی از تفریح گاه های مردم آن زمان تبدیل شود.

در دوره های مختلف تاریخی بنا به مصلحت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، نام این مکان مهم در شهر شیراز تغییر می کرده است.در حال حاضر به این محل که تبدیل به میدانی شلوغ شده (عَلَم) یا میدان دانشجو می گویند. تاریخ این نامگذاری به حدود سال ۱۳۴۲ می رسد. یعنی زمانی که اسدالله علم به ریاست دانشگاه شیراز می رسد. بعد از این انتصاب، شهرداری شیراز به ساخت خیابانی در شان و منزلت دانشگاه و ریاست آن می پردازد. بنابراین خیابان و بلوارهای اطراف آسیاب سه تایی را بسط و گسترش داده و ساختمان ها را بازسازی می کنند.

به مرور زمان این مکان تفریحی به مکان فرهنگی تبدیل شد اما همچنان به واسطه درختان سرسبزی که در حوالی به وفور یافت می شوند و آب نماهای زیبایی که ساخته شده اند، هنوز هم می توان اوقات خوشی را در این محل گذراند و در نهایت بلوار چمران جایگزین آسیاب سه تایی شد. پس از اقدام به آباد سازی و ساخت میدان علم، اضافه کردن کمربندی به نام بلوار شهید چمران به واسطه کارکردهای زیادی که جهت اطلاع رسانی های سریع، برقراری راه های ارتباطی، گردشگری، درمانی، سیاسی و اجتماعی داشت باعث شد که این مکان از اعتبار بیشتری برخوردار گردد.



کارکرد درمانی

به عنوان مثال در این بلوار که بسیارهم طولانی است، چهار مرکز درمانی و یک مرکز تخصصی وجود دارد: بیمارستان شهید چمران ، بیمارستان مرکزی، بیمارسستان قلب کوثر، مرکز درمانی شهید رجایی و بیمارستان اردیبهشت.

امکانات رفاهی

در ساخت این بلوار به همه آنچه یک گردشگر نیاز دارد فکر شده است .به عنوان مثال ساخت فروشگاه های غذای بیرون بر، رستوران های لاکچری، باغ رستوران های مختلف برای سلیقه های متفاوت و تبلیغ میان وعده محبوب شیرازی ها که همان کاهو ترشی می باشد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار