gardeshban.ir

استاندار هرمزگان گفت: پرواز بندرعباس – دوحه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در راستای توسعه هرچه بیشتر حمل و نقل هوایی بین‌المللی در هرمزگان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۹۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

نشست مدیران دفاتر هواپیمایی استان با سرمایه گذار خط هوایی بندرعباس-دوحه و نماینده ایران ایر روز گذشته(هفتم بهمن ماه) در بندرعباس برگزار شد.

در راستای توسعه پروازهای بین‌المللی، پرواز "بندرعباس – دوحه" ۱۷ بهمن ماه سال جاری در بندرعباس افتتاح خواهد شد که استاندارد های منطقه ای فرودگاه بندرعباس را بالا خواهد برد. در صورت اسقبال از این خط هوایی، دو خط دیگر پرواز بین المللی نیز در بندرعباس افتتاح خواهد شد.

استاندار هرمزگان در این نشست افزود: با توجه به وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری در استان هرمزگان، توسعه خطوط پروازی بین‌المللی از فرودگاه بندرعباس به ویژه به کشورهای همسایه نقش مهمی در افزایش جذب گردشگر در این استان دارد.

فریدون همتی بیان کرد: همچنین راه اندازی چنین پروازهایی موجب افزایش حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران در هرمزگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت عالی استان هرمزگان به طور جدی از سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه ایجاد و توسعه پروازهای مختلف داخلی و بین‌المللی در هرمزگان، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

همچنین سرمایه گذار اصلی این پروژه عنوان کرد: نزدیک به دوسال است که شخصاً درگیر و پیگیر تمامی امورات این خط هوایی هستم، مزایای اصلی این خط هوایی تماماً شامل مردم هرمزگان خواهد شد که بخواهند علاوه بر دیدن جاذبه‌های گردشگری قطر و بندر دوحه، به فکر تجارت با این کشور باشند این پرواز با نازل‌ترین قیمت ممکن انجام خواهد شد تا دیگر شهرها هم ترغیب به استفاده از این خط هوایی بشنود و هزینه زیاد پرواز تهران به دوحه را نداشته باشند.

حمیدرضا محترمی با بیان اینکه ویزای امارات بعد از سال ها، چندین روز پس از درخواست صادر می‌شود، اظهار کرد: برای تسریع سفر و همچنین بالابردن خدمات خود، ویزای فرودگاهی را به این خط هوایی اضافه کردیم. یعنی مردم هرمزگان و منطقه جنوب کشور می‌توانند هر زمان که اراده کنند در فرودگاه بندرعباس ویزای خود را دریافت و به دوحه سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان پروازهای عسلویه و لامرد به دوحه نیز برقرار است، اضافه کرد: تورهای ویژه قطر نیز با نازل‌ترین قیمت و بهترین امکانات ارائه می‌شوند که می‌تواند مورد استقبال هم دفاتر هواپیمایی و هم مردم منطقه استان قرار بگیرد.

این سرمایه گذار تاکید کرد: هم چنین با آمدن هواپیماهای ATR جدید پسابرجامی به ناوگان هوایی خلیج‌فارس، محورهای هوایی بندرعباس به شهرهای دیگر کشور نوسازی شده است و اکنون با راه‌اندازی خط جدید هوایی بندرعباس به قطر یک فرصت استثنایی برای استان هرمزگان صورت گرفته که بخواهند زیر ساخت های لازم برای مشاغل درآمد زا در حوزه تجارت با قطر برای خود بوجود بیاورند.

وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه تجار می‌توانند به فکر تجارت با قطر باشند و به آنها محصول بفروشند، می توانند به آنها خدماتی ارائه کنند که برای هرمزگان و ایران ارزآور باشد.

سرمایه گذار اصلی این پروژه در پایان با اشاره به اینکه بومگردی ها و مراکز گردشگری می‌توانند به فکر جذب توریست قطری به سمت هرمزگان باشند، اضافه کرد: برای مثال در واقع این پرواز دریچه‌ای نو به روی شهر بندرعباس و مردم هرمزگان باز کرده است حال اگر فرصت را غنیمت بشمارند می توانند حداکثر استقاده را بکنند در غیر این صورت سرمایه گذار در صورت دریافت نکردن نتیجه منطقی به شهر دیگر و یا فرودگاه دیگر می رود و قطعا تا سال ها سرمایه گذاری چنین ریسکی را در این حوزه در بندرعباس نخواهد کرد.






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار