gardeshban.ir

سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح بررسی‌های کمیسیون متبوع خود از تصویب ۵ ماده از طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۲۱۰۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون بار دیگر اصلاحات طرح سازمان نظام صنفی هنرمندان ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و ۵ ماده از این طرح را ضمن ایجاد تغییرات جزئی به تصویب رساندیم.

وی افزود: ماده ۸ این طرح ارکان و تشکیلات سازمان را تشریح می‌کند. ماده ۹ به ترکیب مجمع سازمان می‌پردازد و ماده ۱۰ نیز وظایف مجمع سازمان را مورد اشاره قرار می‌دهد.

سخنگو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مواد ۱۱ و ۱۲ این طرح را تشریح کرد و گفت: ماده ۱۱ این طرح می‌گوید که رئیس کل سازمان بالاترین مقام اجرایی، اداری، مالی و نماینده قانونی سازمان در کلیه مراجع با حق توکیل به غیر می‌باشد و در حدود مصوبات مجمع و شورای عالی و مقررات و ضوابط مربوط به دارای اختیار کامل است که از طرف مجمع عمومی از بین منتخبان هیات مدیره سراسر کشور و اعضای سابق شورای عالی به مدت چهار سال انتخاب می‌شود. ماده ۱۲ این طرح نیز اعضا شورای عالی هنرمندان را تشریح می‌کند و می‌گوید این شورا مرکب از ۷ نفر شامل رئیس کل و ۶ نفر از هر رشته هنری می‌باشد که توسط مجمع انتخاب می‌شود که تبصره این ماده نیز حذف شد.
 
ایسنا



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار