gardeshban.ir

دریاچه قو از جاهای دیدنی رامسر که یک دریاچه فوق العاده زیباست، با توسعه یک برکه کوچک و با تلاش بخش خصوصی تشکیل شده است.
کد خبر: ۲۲۱۲۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
امروزه،دریاچه قو جواهرده رامسر یک دریاچه مصنوعی است که با اهداف گردشگری توسعه داده شده و یکی از مکان های تفریحی اطراف شهر رامسر به حساب می آید.استان سرسبز مازندران با وجود جاذبه های دل انگیز و زیبایش در هر سال گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می کشد. جنگل ها و سواحل زیبای این استان همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. دریاچه قو در میان جاذبه های این استان و رامسر و البته روستای جواهر ده شاید یکی از بی نظیرترین مراکز گردشگری در این استان محسوب گردد. 

دریاچه قو جواهرده رامسر که در میان سایر جاذبه های این استان توجه همگان را به خود جلب کرده است .

راه دستیابی به دریاچه قو

برای رسیدن به دریاچه قو جواهرده از جاهای دیدنی رامسر می بایست از دریاچه قو به سمت پایین جنوب این روستا ودر مسیر جواهرده به رامسر، یک جاده فرعی و خاکی را مشاهده خواهید کرد که می توانید از این مسیر دریاچه قو برسید. 

مسیری که به سمت دریاچه می رود فوق العاده زیباست و طراوت و سرسبزی دل انگیزی دارد، به گونه ای که اندکی تامل در این جاده و نظاره آن باعث می شود از آن بسیار لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که برای ورود به دریاچه قو جواهرده از جاهای دیدنی رامسر باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید و آن در واقع یک منطقه تفریحی و توریستی به حساب می آید. پس از پرداخت هزینه ورودی و ارائه آن می توانید از طبیعت فوق العاده این منطقه لذت ببرید. نسیمی که به چهره شما می ورد بی اختیار موجب می گردد تا چشمان خود را ببندید، روحتان تازه می گردد و مات و مبهوت آب و هوای دل انگیز و تمیز اطراف دریاچه خواهید شد. 

قایق های پدالی در کنار دریاچه وجود دارند که با استفاده از آنها می توان یه میانه دریاچه رفت و از نزدیک سری به اردک ها و مرغابی های درونش زد.

در اطراف دریاچه قو از جاهای دیدنی رامسر در آلاچیق هایی وجود دارد که می توانید آنها را اجاره کنید و وسایل خود را درون آن بگذارید. همچنین برای کسانی که دوست دارند بیش از یک روز را در کنار این دریچه سپری کنند، امکانات اقامتی در نزدیکی دریاچه ساخته شده است که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید. 

دریاچه قو جواهرده رامسر در واقع یکی از جاذبه های گردشگری از میان جاذبه های بی شمار مازندران است که الی گشت این جاذبه گردشگری دوست داشتنی را به شما بویژه در فصل گرما پیشنهاد می دهد.

جواهری به نام جواهر ده

یکی از زیباترین ییلاق های رامسر و حتی استان مازندران جواهرده نام دارد. جواهرده در یونسکو نیز ثبت شده است و شهرت جهانی دارد. روستای سرسبز و رویایی جواهرده در ابتدا جئورده یا جوردی به معنای ده بالا، نام داشت که بعد ها به نام کنونی یعنی جواهرده تغییر نام پیدا کرد. علت اینکه این روستا جواهرده نام گذاری شد، به خاک سپاری مردگان با طلا و جواهر در زمان قدیم بوده است.

جاده جواهرده

این روستای دوست داشتنی در فاصله بسیار کمی از شهر رامسر و با فاصله ۲۶ کیلومتری واقع شده است. دریاچه قو در فصول تابستان و بهار دارای آب وهوای فوق العاده دل انگیز و آرامش بخشی است و به همین دلیل با استقبال زیادی از سوی مسافران و بومیان منطقه قرار می گیرد. 

ساکنان این روستا تعداد اندکی هستند اما به دلیل موقعیت آب و هوای بی نظیر این منطقه تعدادی از نگهبانان مجتمع های اقامتی و رستوران داران به صورت دائمی در آن جا زندگی می کنند.


در مسیر دریاچه قو از جاهای دیدنی رامسر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که از چند آبشار در این جائه می توان نام برد. طبیعت بکر این روستا و وجود جنگل های سرسبز در جاده جواهرده و خود روستا، چشم انداز و منظره بی نظیری را تشکیل داده که فقط نگریستن به آن روح آدمی را نوازش می کند.

چندین چشمه که دارای آب بسیار گوارایی هستند در این روستا موجود است از جمله آنها برتل چشمه،چشمه آب علی،سلیمان چشمه و… که این امر موجب گردیده تا در نزدیکی دریاچه قو کارخانه تولید آب معدنی نیز احداث گردد.

استان مازندران با جاذبه های دل انگیز و زیبایش هرساله گردشگران فراوانی را به سمت خود جذب می کند. پارک های جنگلی و ساحل زیبای مازندران همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. امّا دریاچه قو شاید یکی از منحصر به فردترین جاذبه های این استان باشد.

دریاچه قو جواهرده رامسر یکی از جاذبه های بی شمار استان مازندران است که در نزدیکی روستای جواهرده قرار دارد. این دریاچه زیبا که با توسعه یک برکه کوچک و به دست بخش خصوصی به وجود آمده است، یکی از مکان های تفریحی اطراف شهر رامسر می باشد. 

دریاچه قو جواهرده یک دریاچه مصنوعی است که با اهداف گردشگری توسعه داده شده است.برای دیدن دریاچه قو در جواهرده رامسر باید از روستای جواهرده به سمت پایین دست این روستا حرکت کنید. از جواهرده به سمت رامسر که می روید، یک جاده فرعی و خاکی را می بینید که می توانید از طریق آن به دریاچه قو برسید. 

جاده ای که به سمت دریاچه می رود بسیار زیباست و کمی درنگ در آن و دیدنش خالی از لطف نیست.دریاچه قو جواهرده مازندران در واقع یک منطقه تفریحی و توریستی به حساب می آید و برای ورود به آن باید مبلغی را به عنوان ورودی بپردازید. پس از پرداخت هزینه می توانید از طبیعت فوق العاده این منطقه لذت ببرید. 

آب و هوای دل انگیز و تمیز اطراف دریاچه شما را مات و مبهوت خودش می کند. در کنار دریاچه قایق های پدالی را می بینید که با استفاده از آنها می توان گشتی در دریاچه زد و کمی با اردک ها و مرغابی های درونش بازی کرد.

در اطراف دریاچه قو در استان مازندران آلاچیق هایی تعبیه شده است که می توانید آنها را اجاره کنید و وسایل خود را درون آن بگذارید. همچنین برای کسانی که دوست دارند بیش از یک روز را در کنار این دریچه سپری کنند، مُتلی در نزدیکی دریاچه ساخته شده است.

آدرس :مازندران – رامسر -پایین دست روستای جواهرده

دریاچه قو

دریاچه قو

دریاچه قو

دریاچه قو


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار