gardeshban.ir

مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هر هکتار از اراضی هم‌جوار با غار نمکدان قشم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به سرمایه‌گذاران اجاره داده شده است.
کد خبر: ۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی باقرزاده، مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان در جمع خبرنگاران، بیان کرد: استعلامات لازم از اداره کل میراث فرهنگی و شیلات هرمزگان اخذ شده و در خصوص ایجاد حوضچه‌های پرورش میگو در منطقه گنبد نمکی و غار نمکدان اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان این‌که اجاره این پروژه‌ها به صورت سه ساله بوده و از سرمایه‌گذاران برای هر هکتار مبلغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اخذ می‌شود، افزود: باید از طریقی برای مردم درآمدزایی کنیم و چون دانش ایجاد حوضچه‌های متراکم را نداریم در حال حاضر مجبوریم از فناوری‌های موجود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که تمرکز از روی دریا به سمت آبخیزداری در حال تغییر است ما نیز در حال ایجاد عرصه‌های جدیدی به منظور اشتغال و درآمدزایی برای شاغلان در این حوزه هستیم.

وی  خاطرنشان کرد: ایجاد این پروژه می‌تواند نقش قابل توجهی در درآمدزایی و اقتصاد جامعه محلی ایفا کند ولی باید استانداردها در این زمینه رعایت شود تا ضمن توسعه اقتصادی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری آسیب نبیند.
 
ایسنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار