gardeshban.ir

تعداد جاهای دیدنی پاریس بسیار زیاد هستند. رودخانه سن پرآب ترین رودخانه کشور فرانسه می باشد که از میان پاریس عبور می کند.
کد خبر: ۲۲۱۵۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
بر روی این رودخانه، تعداد زیادی پل ساخته شده که در میان آن ها پل الکساندر سوم پاریس از اهمیت خاصی برخوردار است. پل الکساندر سوم پاریس از مکان هایی است که جذابیت های فراوانی دارد به گونه ای که از آن با عنوان موزه روباز پاریس یاد می کنند. این پل زیبا بر روی رودخانه سن ساخته شده که منظره بی نظیری را به نمایش می گذارد. نام پل را برای ارج نهادن به خدماتی که الکساندروویچ انجام داده و موقعیت کشور را در ارتقا داده بود، الکساندر سوم نهادند.

پل الکساندر سوم پاریس را یکی از زیباترین پل های جهان می دانند که بر روی یک رودخانه قرار دارد؛ این پل مزین به تعداد زیادی مجسمه می باشد که نمایی چشم نواز به آن بخشیده اند و هر یک دوره ای از تاریخ فرانسه را به تصویر می کشند. ساخت این پل به منظور سهولت در رفت و آمد و البته برگزاری نمایشگاه مهم یونیورسل، از سال 1896 میلادی آغاز شد و تا سال 1900 میلادی تکمیل گشت. 

خوب است بدانید که معماران این پل "گاستون کوسیان" و "جوسف کاسیان" بودند. این سازه تلفیقی از تاریخ و هنر کشور فرانسه را به نمایش گذاشته است. در طراحی پل الکساندر فضاهای مجزایی برای عبور اتومبیل، دوچرخه و افراد پیاده در نظر گرفته شده است.
 
طول این پل 160 متر و عرض آن 40 متر می باشد. وجود 4 مجسمه بزرگ اسب بالدار که در کنج های این سازه قرار داده شده، توجه ها را به سوی خود جلب می کنند. این مجسمه ها که ارتفاعی 17 متری دارند، از جنس برنز ساخته شده اند و دوام بالایی دارند. از آن جایی که مجسمه ها را بر روی پایه های بلندی نصب کرده اند، از فواصل دور می توان آن ها را مشاهده نمود. پایه مجسمه ها از جنس مرمر می باشد. 

گفته می شود که این 4 مجسمه هر یک نشانگر موضوعاتی مهمی همچون صنعت، هنر، تجارت و علم هستند. این موضوعات از مهم ترین مسائلی است که در کشور فرانسه همواره دغدغه بوده است. تعداد زیادی تیر چراغ برق در این پل طراحی شده که زیبایی های آن را چندین برابر کرده به گونه ای که به هنگام شب می توان نمایی خیره کننده را در این مکان مشاهده نمود.


برای افرادی که به مجسمه سازی علاقه دارند، قطعا بازدید از این مکان می تواند بسیار مهیج باشد؛ آن ها محو ظرافت های به کار رفته در این مجسمه ها می شوند و از آن ها لذت می برند. عکاسی از بخش های مختلف پل الکساندر سوم پاریس جذابیت های خاص خودش را دارد. دسترسی به ابن مکان از طریق مترو و اتوبوس امکان پذیر می باشد.

تصاویری از این پلِ زیبا را در فیلم های رونین، جیمز باند و نیمه شب در پاریس، می توان مشاهده کرد.

جاذبه های اطراف پل الکساندر سوم پاریس
موزه لوور پاریس
برج ایفل
میدان کنکورد پاریس
قصر بزرگ
مقبره ناپلئون

آدرس: پاریس/ خیابان شانزلیزه/ خیابان وینستون چرچیل

هزینه بازدید: رایگان

وب سایت: de.parisinfo.com

پل الکساندر سوم؛موزه روباز پاریس/تصاویر

پل الکساندر سوم؛موزه روباز پاریس/تصاویر

پل الکساندر سوم؛موزه روباز پاریس/تصاویر

پل الکساندر سوم؛موزه روباز پاریس/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار