gardeshban.ir

کاخ کوروش دشتستان یکی از جاذبه های گردشگری است که هرساله علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف کشور از آن بازدید می کنند.
کد خبر: ۲۲۲۱۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاخ کوروش دشتستان در شهر برازجان در دوره هخامنشی ساخته شده است، اما به نظر می‌رسد ساخت آن با مرگ کوروش هخامنشی ناتمام مانده است.

کاخ کوروش دشتستان یکی از پایگاه‌های مهم ایران دوره هخامنشی در ساحل خلیج فارس بوده است. این کاخ با استفاده از سنگ‌های سیاه و سفید ساخته شده و براساس نظر کارشناسان از لحاظ حجاری و هنر معماری جدیدتر و ظریف‌تر از پاسارگاد (مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای مانده از دوران هخامنشی در استان فارس) است. این ظرافت معماری نشان می‌دهد که کاخ کوروش دشتستان پس از به تکامل رسیدن هنر اصیل حجاری و معماری عصر کوروش ساخته شده است.

کاخ کوروش دشتستان در 10 مهر ماه سال 1380 به ثبت ملی رسیده است.

در اینجا بهتر است مروری هر چند کوتاه به اهمیت و جایگاه تاریخی شهرستان دشتستان داشته باشیم. دشتستان یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های ایران است. این شهرستان که در استان بوشهر واقع شده  در گذشته با نام دستقان شناخته می‌شد.

از جاذبه‌های گردشگری شهرستان دشتستان می‌توان به کاخ زمستانی کوروش در برازجان، شهر تاریخی توز یا توج، تل مر، تل خندق، کوشک اردشیر ساسانی، زندان سلیمان و کاروانسرای مشیرالملک اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما این است که در زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور با توجه به اهمیت تاریخی آن‌ها به حفاظت هر چه بیشتر از این جذابیت‌ها کمک کنید تا بتوانیم داشته‌های تاریخی خودمان را برای نسل‌های بعد نگه‌داریم.

کاخ کوروش کجاست؟+تصاویر

کاخ کوروش کجاست؟+تصاویر

کاخ کوروش کجاست؟+تصاویر

کاخ کوروش کجاست؟+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار