gardeshban.ir

کاخ ورسای، نامی آشنا و مشهور در پاریس است که گردشگران به‌هیچ‌وجه نباید دیدن آن را از دست بدهند؛ به‌خصوص که مکان‌های دیدنی کاخ، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای آن‌ها به یادگار می‌گذارد.
کد خبر: ۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاخ ورسای که محل سکونت سابق پادشاهان فرانسه در حومه شهر پاریس و دربار یکی از قدرتمندترین حکومت‌های اروپا بوده است، اکنون از مقاصد گردشگری جذاب این کشور محسوب می‌شود و شکوه و جلالش، تحسین میلیون‌ها بازدیدکننده را به‌همراه دارد.

کاخ ورسای که یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی جهان به شمار می‌آید، بیش از ۸٫۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. با توجه به مساحت و تعداد مکان‌های دیدنی مجموعه، برای اینکه تجربه‌ای کامل و عالی را برای خود رقم بزنید، با این مقاله از کجارو همراه شوید

بهترین زمان بازدید از کاخ ورسای

کاخ ورسای از ماه آوریل تا اکتبر (۱۲ فروردین تا ۹ آبان)، از ساعت ۹ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر در روزهای سه‌شنبه تا یکشنبه باز است؛ البته این مجموعه در روزهای یکشنبه، نیم‌ساعت زودتر تعطیل می‌شود. از ماه نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)، ساعت تعطیلی کاخ به ۱۷:۳۰ عصر تغییر می‌کند.

دوشنبه‌ها، کاخ ورسای تعطیل است و به همین علت، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه، شلوغ‌ترین روزهای هفته به شمار می‌روند. یکی دیگر از دلایل ازدحام جمعیت در این دو روز، تعطیلی بیشتر موزه‌های پاریس است. گردشگران مختلف بر اساس تجربه خود، بهترین روز برای بازدید از کاخ ورسای را پنج‌شنبه‌ها می‌دانند.

باغ‌های مجموعه کاخ ورسای، از ماه آوریل تا اکتبر از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر باز هستند و در فصل خلوت گردشگری پاریس، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کاخ ورسای به شمار می‌روند. با وجود اینکه جذابیت‌های زیادی در طول فصل زمستان در این باغ‌ها وجود دارد؛ اما بی‌شک در اواخر بهار تا اوایل پاییز در زیباترین حالت خود هستند.

دسترسی به کاخ ورسای

کاخ ورسای در ۲۴ کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است و برای رسیدن به آن از راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید.

۱. تاکسی

هزینه تاکسی از پاریس به کاخ ورسای حدودا ۴۵ تا ۶۰ دلار است و این سفر، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. با وجود اینکه تاکسی، اقتصادی‌ترین گزینه موجود محسوب نمی‌شود؛ اما سریع‌ترین راه است. اگر بتوانید در این سفر، چند همراه برای خود پیدا کنید، قیمت تمام‌شده بسیار منطقی‌تر و به‌صرفه‌تر خواهد بود.

۲. قطار

از ایستگاه سنت میشل نوتردام، با بلیط هشت دلاری، سوار قطار RER C شوید. قطارها حدودا هر نیم‌ساعت از ایستگاه حرکت می‌کنند. در ایستگاه ورسای ریو گوش (Versailles Rive Gauche) پیاده شوید و با ۱۱ دقیقه پیاده‌روی یا استفاده از تاکسی، به ورودی اصلی کاخ برسید.

۳. تور

آژانس‌های گرداننده تور در پاریس، انواع بازدید از کاخ ورسای را برای گردشگران در نظر گرفته‌اند. مزیت استفاده از تور در این است که آن‌ها تمام وسایل حمل‌ونقل و همین طور هزینه بلیط ورودی و احتمالا تور همراه با راهنما را برای گردشگران فراهم می‌کنند. برخی از این تورها به غیر از کاخ ورسای، در باغ‌های کلود مونه در ژیورنی نیز توقف می‌کنند که روستایی کوچک در ۸۰ کیلومتری پاریس است.

از سوی دیگر، یکی از معایب تورها، کیفیت تورهای با راهنما است که می‌تواند در هر آژانسی، بسیار متغیر باشد؛ علاوه بر این، شما با برنامه آن‌ها سفر می‌کنید و نه برنامه خودتان. قبل از رزرو تور، حتما نظر دیگر کاربران را بررسی کنید تا از کیفیت برگزاری تور مطمئن شوید.

ورود به دو قسمت از مجموعه کاخ ورسای همیشه رایگان است. باغ‌ها هر روز باز هستند و شما می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای در آن‌ها به گشت‌و‌گذار بپردازید؛ البته بازدیدتان را به روزهایی موکول کنید که نمایش فواره برگزار می‌شود. تماشای گالری کالسکه‌ها نیز برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد.

ورود به کاخ ورسای برای برخی از افراد رایگان است:

افراد زیر ۱۸ سال

ساکنان اتحادیه اروپا با سن زیر ۲۶ سال

معلمان فرانسوی

افراد دارای معلولیت (به‌همراه پرستارشان)

در فصل خلوت گردشگری پاریس، یعنی ماه‌های نوامبر تا مارس، بازدید از تمام این مجموعه در اولین یکشنبه هر ماه، رایگان است؛ اما متاسفانه سایر افراد، موظف به خرید بلیط هستند. بلیط‌های کاخ ورسای، ۱۶ یورو قیمت دارند و شامل امکان دسترسی به کاخ، راهنمای صوتی و نمایشگاه‌های موقتی می‌شوند که در حال برگزاری هستند.

مهمانانی که از کاخ ورسای دیدن می‌کنند، با خرید بلیط محوطه تریانو به قیمت ۱۲ یورو می‌توانند از مخفیگاه جنگلی ماری آنتوانت هم دیدن کنند. ضمن اینکه با خرید این بلیط، امکان بازدید از نمایشگاه‌های موقتی وجود دارد که احتمالا در این ساختمان‌ها برگزار می‌شود؛ اگرچه باید بدانید که بلیط مذکور، بازدید از کاخ‌ تریانو را پوشش نمی‌دهد.

بلیط پاسپورت (Passport Ticket)، شامل تمام جاذبه‌هایی می‌شود که در دو بلیط کاخ و بلیط محوطه تریانو وجود داشت و هزینه آن ۲۰ یورو است؛ پس با خرید این بلیط می‌توانید هشت یورو صرفه‌جویی کنید. در صورت پرداخت ۲۷ یورو، علاوه بر بلیط پاسپورت، امکان استفاده از برنامه‌های موسیقی در باغ‌ها را نیز خواهید داشت. بلیط پاسپورت با زمان مشخص ورود، هم گزینه‌ دیگر پیش روی شما است تا با اجتناب از صف‌ها طولانی، در عرض ۳۰ دقیقه وارد کاخ شوید. اگر ایده دیدن کل کاخ ورسای در یک روز، غیرممکن به نظر می‌رسد، می‌توانید با پرداخت ۲۵ یورو، یک بلیط پاسپورت دو روزه بخرید.

تورهای راهنما با هزینه ۱۰ یورو، واقعا ارزشمند و مناسب به نظر می‌رسند؛ زیرا شما را به دیدن قسمت‌هایی از کاخ می‌برند که معمولا برای بازدید عموم بسته‌ هستند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند از میان دو موضوع مختلف تورهای راهنما، با نام‌های لویی چهاردهم و ورسای باشکوه، یکی را انتخاب کنند؛ هرچند امکان رزرو آن به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

تجربه‌های جالب در کاخ ورسای

یک روز فوق‌العاده در کاخ ورسای؛ شاهکار معماری باروک فرانسه

کاخ ورسای، ۷۰۰ اتاق، ۶۷ راه‌پله، ۶,۳۰۰ نقاشی، ۲,۱۰۰ مجسمه، نزدیک به ۲ هزار هکتار باغ و پارک و ۵۰ فواره دارد. حتما می‌توانید تصور کنید که در لحظه اول ورود به این کاخ، تا چه اندازه گیج و مبهوت خواهید شد.

همان طور که از وسعت کاخ ورسای مشخص است، بیشتر بازدیدکنندگان تنها موفق به دیدن بخشی از این عمارت می‌شوند؛ پس اگر قصد بازدید از کل کاخ را دارید، یک خودروی برقی، دوچرخه یا قایق اجاره کنید یا با پرداخت ۷٫۵ یورو، سوار قطار شاتل شوید که بهترین گزینه به نظر می‌رسد.

فارغ از اینکه دیدن کل مجموعه کاخ ورسای یا فقط نقاط مهم آن مدنظرتان باشد؛ تماشای برخی از بخش‌های آن را نباید به‌هیچ‌وجه از دست بدهید.

۱. دیدن کاخ

اگر برای بار اول به بازدید از کاخ ورسای می‌آیید، یک‌راست به‌سمت کاخ اصلی بروید؛ جایی که تالار آینه مشهور، اتاق خواب‌های شخصی پادشاه و کلیسای سلطنتی واقع شده‌اند.

تلاش برای بازسازی کاخ ورسای همیشه در جریان بوده و به‌راستی، متحیرکننده است. پس از انقلاب فرانسه، تمام مبلمان و اثاثیه به مزایده گذاشته شدند. فرآیند پیداکردن این وسایل قدیمی و بسیار ارزشمند و خرید دوباره آن‌ها، واقعا کاری پرهزینه و مستلزم دقت و زحمت زیاد بوده است. راهنماهای صوتی که جزو بلیط‌تان هستند، این موضوع را برای شما توضیح خواهند داد.

۲. بازدید از پناهگاه ماری آنتوانت

کاخ‌های تریانو، در حقیقت پناهگاه‌های جنگلی دنجی هستند که زمانی ماری آنتوانت برای فرار از فشارهای زندگی روزمره به آن‌ها پناه می‌برد. این کاخ‌ها، بعدازظهرها باز هستند و برای کاوش در ساختمان‌های متعدد و باغ‌های این محوطه، باید حداقل سه ساعت زمان بگذارید.

۳. تماشای نمایش موزیکال

باغ‌های کاخ ورسای مملو از فواره‌های خارق‌العاده و بی‌نظیر هستند. دیدن آن‌ها در هر زمانی از سال، فوق‌العاده است؛ اما بهترین زمان بازدید از آن در حین برگزاری نمایش‌ موزیکال فواره‌ها است که از ماه آوریل تا نوامبر (۱۲ فروردین تا ۹ آذر) در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود. این نمایش‌ها در تاریخ‌های متعددی در کاخ ورسای دایر هستند؛ پس قبل از رفتن، تقویم رویدادهای کاخ را بررسی کنید تا از این برنامه ویژه لذت ببرید.

۴. شرکت در برنامه‌های ورزشی

کاخ ورسای، یک فضای سبز دوست‌داشتنی و زیبا است که دونده‌ها عاشق آن هستند. اینجا همچنین برای دوچرخه‌سواری هم مشهور است و شما می‌توانید با اجاره‌ دوچرخه، از این تجربه فراموش‌نشدنی لذت ببرید. ورزش رزمی تای‌چی در بخش‌های مختلفی از پارک، تمرین می‌شود؛ ضمن اینکه بازدیدکنندگان با اجاره قایق، حسابی خوش می‌گذرانند. 

جالب است بدانید که برخی از قهرمانان المپیک در اینجا تمرین می‌کنند. مسابقه‌های جاده‌ای، ورزش‌های سه‌گانه و رویدادهای اسب‌سواری نیز در باغ‌های کاخ ورسای برگزار می‌شوند. قبل از رفتن به کاخ می‌توانید در مورد تاریخ ورزش و فعالیت‌های مختلف، کمی مطالعه کرده تا سرگرمی موردعلاقه‌تان را پیدا کنید.

آخرین توصیه: اگر می‌خواهید از مسیر اصلی گردشگری خارج شوید و از سایر جاهای دیدنی پاریس، لذت بیشتری ببرید، به‌دنبال جاذبه‌های مخفی شهر، فروشگاه‌های متفاوت، سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و کلیساهای کمتر شناخته‌شده بگردید.










مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار