gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی/
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فرهنگ و هنر یکی از مهمترین منابع جذب گردشگران و استان اصفهان بعنوان مهد فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر مونسان دوشنبه شب در آیین افتتاحیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر اظهارداشت: جشنواره فجر پس از انقلاب شکل گرفت و امروز سینمای کشور بواسطه برگزاری اینگونه جشنواره ها نسبت به سالهای گذشته ارتقای زیادی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: سینمای امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و پس از انقلاب فیلم‌های بی نظیری تولید شد که جوایزی در جشنواره های بین المللی بدست آوردند.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب سینمای فاخر برای رشد و تعالی انسان شکل گرفت.

وی اضافه کرد: هنرمندان با نگاه نافذ و تیزبینانه خود پدیده‌های جامعه را با دقت نگاه می کنند و تمایلات قلبی و افکار ذهنی خود را با ابزاری بنام هنر به نمایش می‌گذارند.

مونسان تصریح کرد:  هنرمندان از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردارند و در همه جوامع جزو نخبگان با ارزش محسوب می‌شوتد.

وی ادامه داد: هنرمندان به رشد و تعالی و ترقی جامعه کمک می کنند و کشور ما هم از داشته های تاریخی و تمدنی و هنرمندان فراوان که برخور دار است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صحبت از هنر در جمع هنرمندان کار دشواری است و هنر معنایی دارد که با هیچ ابزاری قدرت بیان آن وجود ندارد.

وی اظهارداشت: هنرمند می‌تواند بسیاری از چیزهایی که افراد عادی جامعه قادر به دیدن آنها نیستند به خوبی ببیند و با نگاه هنرمندانه آنها را منتقل کند.

مونسان تصریح کرد: هنرمندان همواره نقش وحدت آفرینی در جامعه ایفا می‌کنند و پایه جذب گردشگران در وزارت گردشگری هم بر اساس آنچه که هنرمندان تولید می کنند بنا نهاده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که کشور از نگاه نقادانه و بیان معانی ارزشمند هنرمندان بیشتر بهره مند شود تا جامعه بتواند مراحل رشد و ترقی را طی کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر 2 روزه به استان اصفهان فردا سه شنبه در کاشان شماری از طرح های حوزه گردشگری را افتتاح خواهد کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار