gardeshban.ir

بی‌تردید اوکراین یکی از زیباترین کشورهای اروپای شرقی بوده و سالیانه بر تعداد کسانی که راهی سفر به اوکراین می شوند، افزوده می‌شود. دراین‌بین دارندگان پاسپورت برخی از کشورها همانند آذربایجان، گرجستان و ارمنستان، می‌توانند به طول مدت‌زمان نامحدودی، بدون دریافت روادید یا ویزا به کشور اوکراین سفر کرده و در این کشور اقامت کنند.
کد خبر: ۲۲۳۹۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه‌چیز در مورد ویزای اوکراین

قاره اروپا شاید بتواند یکی از محبوبترین قاره هایی باشد که عده زیادی همه ساله با اخذ ویزا به کشورهای مختلف آن مهاجرت می کنند. 

کشورهای پیشرفته و مدرنی که فرصت تحصیل، کار و زندگی بدون دغدغه را در اختیار جوانان قرار می دهند تا بتوانند از فرصت های زندگی خود به نحو احسن استفاده کنند. 

در این میان بی‌تردید اوکراین یکی از زیباترین کشورهای اروپای شرقی بوده و سالیانه بر تعداد کسانی که راهی سفر به اوکراین می شوند، افزوده می‌شود. دراین‌بین دارندگان پاسپورت برخی از کشورها همانند آذربایجان، گرجستان و ارمنستان، می‌توانند به طول مدت‌زمان نامحدودی، بدون دریافت روادید یا ویزا به کشور اوکراین سفر کرده و در این کشور اقامت کنند. 

دارندگان پاسپورت برخی از کشورها نیز همانند آلبانی و آرژانتین می‌توانند بدون دریافت ویزا به مدت‌زمان 90 روز به اوکراین سفر کرده و از اقامت در این کشور زیبا لذت ببرند. اما در کشورمان ایران نیز افرادی وجود دارند که چه به دلایل گردشگری و یا تجاری خواهان سفر به اوکراین هستند، دراین‌بین باید دانست که دارندگان پاسپورت ایرانی باید برای سفر به کشور اوکراین ویزا گرفته و با در دست داشتن ویزای اوکراین، بتوانند به این کشور زیبا سفر کنند. 

در همین راستا و در قالب این مطلب تصمیم گرفته‌ایم تا برای خوانندگان سایت سفرستان، همه‌چیز در مورد ویزای اوکراین را توضیح داده و حتی نحوه دریافت آن را نیز برایشان شرح دهیم تا اگر روزی خواستار رزرو بلیط هواپیما اوکراین و سفر به این کشور بودند، بتوانند با نحوه دریافت ویزا کشور اوکراین آشنایی داشته باشند.

بیش از یک‌راه برای دریافت ویزای اوکراین وجود دارد که یکی از آن‌ها دریافت ویزا به‌صورت کلاسیک و از طریق کنسولگری یا سفارت اوکراین در ایران می‌باشد. در ادامه مطلب مدارک لازم برای دریافت ویزای کشور اوکراین از طریق سفارت اوکراین را برای شما توضیح خواهیم داد و اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر باشید می‌توانید با سفارت اوکراین تماس گرفته و یا به‌صورت آنلاین اطلاعات کافی در این مورد را به دست آورید.

اما سال 2018 خبرهای خوبی را برای برخی از ملیت‌ها در پی داشت، زیرا از این سال، کشور اوکراین سیستم ویزای الکترونیکی را راه‌اندازی کرده و دارندگان پاسپورت برخی از کشورها همانند استرالیا و بحرین، می‌توانند به‌صورت آنلاین برای دریافت ویزای کشور اوکراین ثبت‌نام کرده و بدون نیاز به مراجعه به سفارت اوکراین ویزا اوکراین را دریافت کرده و به این کشور سفر کنند. متأسفانه کشورمان ایران در لیست کشورهایی که می‌توانند ویزای الکترونیکی اوکراین را تهیه کنند نبوده و تنها راه گرفتن ویزا اوکراین برای دارندگان پاسپورت ایرانی، مراجعه به سفارت اوکراین می‌باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کشور اوکراین (ویزای گردشگری)


کسانی‌ که علاقمند به سفر اوکراین می‌باشند باید مدارک زیر را به سفارت اوکراین در تهران تحویل دهند.

– فرم پرینت شده و امضاشده درخواست ویزا

– کپی و اصل گذرنامه معتبر (حداقل 6 ماه)

– دو قطعه عکس 3.5 * 4.5

– پرداخت هزینه کنسولی برای دریافت ویزا (هزینه مربوط به دریافت ویزا برای ویزای گردشگری 65 دلار و هزینه سرویس مربوط به دریافت ویزا نیز 19 یورو می‌باشد)

– ضمانت‌نامه‌ای از یک شرکت گردشگری اوکراینی به همراه کپی آن

– اصل و کپی مدرکی که نشان‌دهنده هدف گردشگری بازدیدکننده از کشور اوکراین باشد. (همانند رزرو هتل و یا تورهای راهنمایی شده و غیره)

– برنامه سفر به همراه جزئیات آن (همانند برنامه اقامتی، اطلاعات مربوط به تورها، جزئیات مربوط به سازمان گردشگری، جزئیات حمل‌ونقل، اطلاعات مربوط به بازدید از مکان‌های دیدنی و غیره)

– بیمه‌نامه معتبر مسافرتی که حداقل مبلغ 30,000 دلار را پوشش دهد.

– ضمانت‌نامه بانکی مبنی بر این‌که شخص درخواست دهنده ویزا دارای بودجه مسافرتی کافی برای اقامت در اوکراین می‌باشد (مبلغ موردنیاز حداقل 45 دلار آمریکا به ازای هرروز اقامت می‌باشد)


3 نوع ویزای مختلف وجود دارد که سفارت اوکراین آن را برای بازدیدکنندگان کشور اوکراین ارائه می‌دهد.

– ویزای ترانزیتی

– ویزای کوتاه‌مدت

– ویزای بلندمدت

ویزای ترانزیتی: این نوع ویزا که با عنوان ویزای B Type شناخته می‌شود، در صورت داشتن هدف ترانزیتی و عبور از کشور اوکراین برای سفر به کشور دیگر ارائه می‌شود. هر دوره ویزای ترانزیتی بیش از 5 روز نخواهد بود. این نوع ویزا به‌صورت تک‌نفری، دونفری و یا چندنفری ارائه شده و به مدت‌زمان ماکسیمم 1 سال اعتبار دارد.

ویزای کوتاه‌مدت: ویزای کوتاه‌مدت که با نام C Type ویزا نیز شناخته می‌شود هنگامی صادر می‌شود که شخص بازدیدکننده از اوکراین قصد اقامت در این کشور تا 90 روز را داشته باشد. ویزای گردشگری نیز از نوع این ویزا بوده و شما در صورت سفر به اوکراین باهدف گردشگری باید اقدام به دریافت ویزای گردشگری یا همان ویزای کوتاه‌مدت بکنید. این نوع ویزا نیز به‌صورت فردی، دونفره و یا چندنفره ارائه شده و حداقل به مدت 6 ماه اعتبار دارد.

ویزای بلندمدت: ویزای بلندمدت به افرادی ارائه می‌شود که قصد اقامت در کشور اوکراین به مدت بیش از 90 روز را داشته باشند و برای این کار باید مجوز اقامت موقت در کشور اوکراین را نیز دریافت بکنند. این نوع ویزا با نام ویزای D Type نیز شناخته شده و به‌صورت چندنفره ارائه شده و تا 90 روز اعتبار دارد.

در صورت رد درخواست ویزا، هزینه پرداخت‌شده برای دریافت ویزا پس داده نخواهد شد و در صورت داشتن یکی از موارد زیر هزینه دریافت ویزا مجانی خواهد بود.

– کودکان زیر 6 سال

– اشخاص دارای اجداد اوکراینی و یا اشخاصی که همسر آن‌ها اوکراینی می‌باشند

– اشخاصی که با اهداف رسمی و سازمانی به اوکراین سفر کرده و دارای پاسپورت دیپلماتیک و یا پاسپورت اداری می‌باشند

– اعضای کنسولگری‌های خارجی در اوکراین و خانواده آن‌ها

– اعضای سازمان‌های بین‌المللی در اوکراین و خانواده آن‌ها

– سران نهادهای رسمی کشورهای خارجی و کارکنان آن‌ها که در اثر دعوت‌نامه‌ای از رئیس‌جمهور یا مجلس شورای اوکراین یا کابینه وزرای اوکراین و یا وزارت امور خارج اوکراین، از این کشور دیدار به عمل می‌آورند

– اعضای رسمی و افتخاری کنسولی اوکراین

– افرادی که باهدف انجام دادن و یاری‌رساندن در پروژه‌های فنی بین‌المللی با دعوت‌نامه‌ای از مأموران دولتی اوکراین به این کشور سفر می‌کنند.

– اعضای سازمان‌های کمک‌های اضطراری و نجات که با اهداف رسمی و با در دست داشتن دعوت‌نامه وزارت مربوطه برای یاری‌رساندن بعد از یک واقعه اضطراری به اوکراین سفر می‌کنند.

– افراد ارتشی که با داشتن هدف رسمی و دعوت‌نامه‌ای از وزارت مربوطه به کشور اوکراین سفر می‌کنند.

– افراد دولتی که باهدف بازدید و نظارت بر انتخابات برگزارشده در اوکراین به کشور اوکراین سفر می‌کنند.

– افرادی که با اهداف بشردوستانه و انجام نهادن یاری در پروژه‌های سیاست امور خارجه اوکراین به اوکراین سفر می‌کنند.

اطلاعات مربوط به سفارت و کنسولگری اوکراین در تهران

آدرس: ایران، تهران، ونک، پلاک 120

شماره تلفن تماس: +982122404081/2

فاکس: +982122417921

ایمیل: emb_ir@mfa.gov.ua

وب‌سایت: iran.mfa.gov.ua

سفیر اوکراین در ایران: سرگی بوریسوویچ (Sergey Borisovich)

روی‌هم‌رفته می‌توان نتیجه گرفت که کشور اوکراین یکی از کشورهای دیدنی اروپای شرقی بوده و ایرانیان مقیم در خارج و یا ایران می‌توانند با دریافت ویزای کشور اوکراین به این کشور دیدنی سفر کرده و از اقامت خود در آن لذت ببرند. پس اگر قصد خریداری بلیط هواپیما اوکراین و سفر به این کشور را دارید، درنگ نکرده و با دریافت ویزای اوکراین آماده تجربه یک سفر خاطره‌انگیز به همراه دوستان و یا اقوام خود باشید.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار