gardeshban.ir

تهیه‌ ویزا اولین قدم پیش از مسافرت به کشوری دیگر است. کانادا از کشورهای مهاجرپذیر است و افراد زیادی با اهداف مختلف برای اخذ ویزای این کشور اقدام می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۴۹۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
ویزای توریستی یکی از انواع ویزاهایی است که دولت کانادا برای علاقه‌مندان سفر به این کشور صادر می‌کند. پیش از این در مطلبی شما را با انواع ویزای توریستی کانادا آشنا کردیم. اما اگر برایتان سوال پیش آمده که برای دریافت ویزای توریستی به چه مدارکی نیاز دارید و باید چه مراحلی را طی کنید این مطلب را از دست ندهید.

دولت کانادا برای ثبت درخواست ویزای این کشور علاوه بر روش سنتیِ مراجعه حضوری به سفارت، امکان ثبت درخواست آنلاین را نیز فراهم کرده است. از آنجا که در ایران سفارت کانادا فعلا تعطیل است، ثبت نام آنلاین برای ایرانی‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

در روش ثبت نام آنلاین شما با مراجعه به سایت رسمی سفارت کانادا اقدام به ایجاد یک حساب کاربری می‌کنید. سپس فرم‌های چندگانه مربوط به اطلاعات شخصی خود و همسفرانتان را پر می‌کنید و در نهایت با پرداخت آنلاین هزینه‌های مربوط به ویزا و انگشت‌نگاری برای شما یک برگه‌ تأییدیه‌ درخواست و شماره‌ پیگیری صادر می‌شود.

پس از بررسی اطلاعات شما، در صورت تأیید اولیه، برایتان نامه انگشت‌نگاری صادر می‌شود. از آنجا که کانادا در ایران سفارت ندارد برای انگشت‌نگاری باید به سفارت‌خانه‌های این کشور در یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه، ارمنستان یا گرجستان مراجعه کنید. پس از انگشت‌نگاری منتظر اعلام نظر نهایی سفارت می‌شوید و در صورت تأیید نهایی به سفارت کانادا در آنکارا مراجعه کرده و ویزایتان را دریافت می‌کنید.

اما اگر تمایلی به ثبت نام آنلاین ندارید می‌توانید به صورت حضوری مدارکتان را آماده کرده و به یکی از دفاتر VFS در کشورهای همسایه تحویل دهید، فرم‌های مربوطه را همان‌جا پر کنید، انگشت‌نگاری را انجام دهید و دوباره به ایران برگردید. در فرم‌هایتان آدرس ایمیلی درج می‌کنید و نتیجه‌ درخواستتان در نهایت از طریق این آدرس به اطلاعاتان می‌رسد.

چه مدارکی لازم است؟

مدارک موردنیاز برای ویزای کانادا با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. در ادامه مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا را با هم مرور می‌کنیم.

ترجمه شناسنامه

اصل گذرنامه‌ فعلی و اصلی گذرنامه‌های قبلی در صورت وجود

ترجمه سند ازدواج (در صورتی که قصد دارید با همسرتان سفر بروید)

گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان (در صورتی که قصد دارید با فرزندانتان سفر بروید)

یک قطعه عکس جدید ۳.۵ در ۴.۵ با پس‌زمینه سفید

تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی

نامه تمکّن بانک به همراه گردش حساب چهار ماه اخیر حساب بانکی (نامه باید ممهور به مهر امور بین‌الملل بانک و به زبان انگلیسی باشد)

گواهی سپرده بلند مدت، گواهی خرید سهام و اوراق بهادار، سند اتومبیل یا اجاره‌نامه و سایر اسناد ملکی (در صورت وجود)

گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی (با ذکر تاریخ شروع کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر و مدت زمان مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه حکم کارگزینی، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر (برای کارمندان)

ترجمه آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکّن بانک شرکت، گزارش گردش حساب چهار ماه آخر شرکت و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان (برای کارفرمایان)

ترجمه پروانه بهره‌برداری، جواز کسب، آخرین لیست مالیاتی پرداختی و آخرین لیست پرداختی بیمه (برای کارخانه‌داران و صاحبان مشاغل آزاد)

ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست مالیاتی پرداختی و آخرین لیست پرداختی بیمه (برای تاجران)

ترجمه حکم بازنشستگی، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (برای بازنشستگان)
ارائه دعوت‌نامه (در صورت نداشتن دعوت‌نامه ارائه رزرو هتل، شرح برنامه سفر و رزرو بلیت رفت و برگشت کانادا)

چطور پیگیری کنیم؟

اگر به صورت آنلاین درخواست ویزایتان را ثبت کنید می‌توانید به کمک کد رهگیری که سایت در اختیارتان می‌گذارد لحظه به لحظه آخرین وضعیت پرونده‌تان را بررسی کنید. بدین ترتیب هیچ‌وقت نگران این نیستید که شاید از به‌روزرسانی‌های پرونده‌تان بی‌خبر بمانید.

پل ارتباطی سفارت کانادا با متقاضیانی که به روش حضوری درخواست صدور ویزا می‌دهند آدرس ایمیلی است که هنگام ثبت نام در فرم‌ها وارد کرده‌اند. سفارت در صورت تأیید اولیه‌ مدارک، نامه‌ انگشت‌نگاری را برایتان ایمیل می‌کند.

بر اساس اعلام سایت رسمی سفارت کانادا مدت زمان صدور ویزای توریستی این کشور حداکثر ۱۲۱ روز کاری است. البته این حداکثر زمان است و ممکن است کار شما در کمتر از یک ماه راه بیفتد. هرچه مدارک شما کم‌نقص‌تر باشد احتمال کاهش زمان صدور ویزا بیشتر است. ضمن اینکه داشتن دعوتنامه می‌تواند روند دریافت ویزا را سریع‌تر کند.

دلایل مختلفی برای رد شدن درخواست ویزای توریستی وجود دارد. اصلی‌ترین آن تردید افسر مهاجرت در مورد بازگشت متقاضی به کشورش بعد از اتمام مهلت ویزا است. اگر سابقه سفر مناسب نداشته باشید، اگر خویشاوندانتان در مقصد زیاد و در مبدأ کم باشند، اگر مدت زمان پیشنهادی‌تان برای اقامت در کانادا متناسب با هدف سفرتان به این کشور نباشد، اگر وضعیت شغلی مناسبی در کشور خودتان نداشته باشید و مواردی از این قبیل احتمال رد درخواست ویزای شما وجود دارد. به همین دلیل پر کردن دقیق و بدون شاعبه‌ فرم‌های درخواست اهمیت بالایی دارد. نباید بهانه دست افسر مهاجرت بدهید.

البته اگر درخواست ویزایتان رد شد نباید کاملا ناامید شوید. سفارت کانادا در نامه‌ای دلایل رد درخواست را به اطلاع متقاضی می‌رساند. با بررسی این نامه ابتدا کاملا متوجه شوید که چرا درخواستتان را رد کرده‌اند. بعد نامه‌ای به سفارت کانادا بزنید، توضیحاتی فنی و متقاعدکننده بدهید که چرا تردیدشان بی‌مورد است و نسبت به رد درخواستتان اعتراض کنید.

اگر این ترفند هم جواب نداد باید بدانید که محدودیت زمانی برای درخواست مجدد ویزا وجود ندارد. در واقع شما می‌توانید بلافاصله بعد از دریافت نامه ریجکت دوباره درخواست ویزا بدهید. هرچند اگر به ریجکت اعتراض کرده‌اید بهتر است تا روشن شدن نتیجه‌ اعتراض منتظر بمانید.

در درخواست مجدد تمامی هزینه‌ها دوباره از شما اخذ می‌شود، اما دوباره نیازی به انگشت‌نگاری ندارید. برای اینکه دفعه‌ دوم درخواستتان رد نشود به نامه‌ رد درخواست توجه کنید و سعی کنید ایرادات مدارکتان را برطرف کنید تا بیهوده هزینه نکرده باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار