gardeshban.ir

مونسان/
وزیر میراث فرهنگی گفت: درآمد‌های عمومی دولت کاهش پیدا کرده است و وزارتخانه ما یک سوم بودجه وزارت ورزش را دارد.
کد خبر: ۲۲۵۰۲
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» گفت: حجم اقتصاد گردشگری ما افزایش داشته است؛ چند روز پیش به صورت ویدئو کنفرانس در چند کشور، بالغ بر دو هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری را افتتاح کردیم. این امر نشان می‌دهد که گردشگری ما مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته و اقتصاد گردشگری ایران در حال بزرگ شدن برای ایجاد اشتغال در کشور، ارزآوری و ایجاد فضای نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: بیشتر وزارتخانه‌ها یا دستگاه‌های فرهنگی هستند یا اقتصادی؛ اما وزارتخانه میراث فرهنگی ترکیب فرهنگ و اقتصاد را کنار هم دارد. علاوه بر این میراث فرهنگی موضوع هویت و امنیت کشور است و باعث وحدت در کشور می‌شود. الان متأسفانه در شرایطی هستیم که درآمد‌های عمومی دولت کاهش پیدا کرده است و ما یک سوم بودجه وزارت ورزش را داریم.

مونسان درباره تهدید ترامپ مبنی بر حمله به 52 منطقه فرهنگی ایران اظهار کرد: این حرف بسیار عجیب بود؛ چرا که قوانین بین المللی از فضای فرهنگی کشورها صیانت می‌کند. در شرایط جنگی کنوانسیون‌های بین‌المللی حمله به مکان‌های فرهنگی را جنایت جنگی می‌دانند.

وی افزود: فرهنگ زیر بنای یک ملت است به ویژه اینکه میراث فرهنگی هویت بخش است. ما خوشبختانه 24 اثر ثبت جهانی شده داریم و 35 هزار اثر ملی. زمانی که یک اثر ثبت جهانی می‌شود، دیگر برای همه جهان است و برای یک کشور نیست؛ هویتی برای همه مردم جهان است و این اهمیت اثر را بالا می برد.

مونسان درباره سریال‌سازی درباره جاذبه گردشگری کشور عنوان کرد: اگر این‌طور شود خیلی خوب است؛ کشور‌های خارجی هم سریال‌های بین المللی بسیاری را با رویکرد گردشگری تولید می‌کنند. سریال‌هایی که با این محتوا ساخته می‌شوند، می‌توانند مناطق مختلف را به کشور معرفی کنند. ما تمام تلاش خود را کرده ایم که از تولید این آثار حمایت کنیم.

وی درباره فروش صنایع دستی خارجی در کشور گفت: من از سال 96 فروش صنایع دستی خارجی را ممنوع کردم؛ سال گذشته هم با مصوبه دولت ورود صنایع دستی خارجی در لیست اقلام ممنوعه قرار گرفت.

مونسان پیرامون اینکه به کدام بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری توجه بیشتری می‌کند، عنوان کرد: من متولی هر سه بخش هستم و هر کدام از آن‌ها برایم اهمیت یکسانی دارد. میراث فرهنگی و صنایع دستی دو بال برای پرواز گردشگری هستند؛ میراث فرهنگی بسیار مورد حمایت است چراکه خط قرمز‌ ماست. در بخش صنایع دستی هم اقشار مختلف مردم به ویژه زنان سرپرست خانوار تولیداتی دارند که هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ هویتی برای کشور و نسل آینده مهم است.

وی در پایان درباره کاهش آمار گردشگری کشور در پی اتفاقات اخیر خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا چند ماه آینده به شرایط نرمال گردشگری برگردیم. به زودی نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از 23 بهمن برپا می شود و در این نمایشگاه توانمندی و فرصت گردشگری ایجاد می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار