gardeshban.ir

فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. برای تهیه مواد میانی، در یک کاسه متوسط، موز، بستنی کاراملی، گرد و دارچین را با هم مخلوط کنید.
کد خبر: ۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
 چی لازم دارم:

۱/۳ پیمانه کره

یک قاشق غذاخوری شکر

¼ قاشق چایخوری نمک

یک عدد تخم‌مرغ

دو قاشق غذاخوری آب سرد

۱ ٫ ۵ پیمانه آرد کامل

یک عدد موز متوسط

۱/۳ پیمانه بستنی کاراملی

¼ پیمانه گردوی بوداده و خرد شده

¼ قاشق چایخوری دارچین

یک قاشق غذاخوری کره آب شده

پودر قند

چطوری درست کنم:

۱- سینی فر را با روغن چرب کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، ۱/۳ پیمانه کره را حدود ۳۰ ثانیه با هم‌زن برقی هم بزنید. شکر و نمک را اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه آن‌ها را با سرعت متوسط هم بزنید. تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری آب را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. به تدریج آرد را اضافه کنید و با هم‌زن هم بزنید تا بالاخره شبیه خمیر شود. روی آن پلاستیک بکشید و به مدت یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا ور بیاید.

۲- فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. برای تهیه مواد میانی، در یک کاسه متوسط، موز، بستنی کاراملی، گرد و دارچین را با هم مخلوط کنید.

۳- روی سطح صاف، آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید تا حدود نیم سانتی‌متر ضخامت داشته باشد. سپس آن‌ها را با کاتر شیرینی‌پزی یا قالب، به دایره‌های کوچک برش دهید. از مواد میانی داخل آن‌ها بگذارید. لبه‌های دایره را با کمی آب مرطوب کنید و دایره را از وسط تا و روی هم قرار دهید. لبه‌ها را فشار دهید تا بسته شود. روی آن‌ها یک قاشق غذاخوری کره آب شده بمالید.

۴- به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را در فر بگذارید تا سطح آن‌ها طلایی شود. در صورت تمایل، با پودر قند تزئین و سرو کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار