gardeshban.ir

یکی از مواردی که باعث بالارفتن هزینه‌ی سفرهای هوایی می‌شود، مخارجی است که باید برای بازرسی چمدان‌ها و تحویل بار به هواپیما پرداخته شود؛ هرچند که امکان حذف این هزینه‌ها وجود دارد.
کد خبر: ۲۲۵۳۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
پس از آنکه هزینه مواردی مانند بلیط هواپیما، اجاره‌ی خودرو و هتل را می‌پردازید، پرداختن ۲۵ یا ۳۰ دلار دیگر برای بازرسی و تحویل بار خیلی سنگین به نظر می‌رسد. از مدت‌ها پیش، شرکت‌های هواپیمایی، هزینه‌های مازادی برای چمدان‌های سنگین‌تر از حد مجاز در نظر گرفتند؛ اما پرداخت هزینه برای بازرسی ساده بارها، همین اواخر رواج یافته است.

هنوز هم شرکت‌هایی هستند که هزینه‌ای برای تحویل بار در فرودگاه دریافت نمی‌کنند. این بدان معنا است که اگر دو پرواز با قیمت یکسان پیدا کردید و یکی از آن‌ها عملیات بازرسی و تحویل بار را به‌طور رایگان انجام می‌داد، همان را انتخاب و در پرداخت هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

سات وست ایرلاینز، دو چمدان را به‌صورت رایگان تحویل می‌گیرد و این خدمات ارتباطی با نوع بلیط یا مقصد پرواز ندارد. هاوایی ایرلاینز، در پروازهای بین‌المللی خود، هزینه‌ای برای تحویل بار دریافت نمی‌کند و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی که در مسیرهای بین‌المللی پرواز می‌کنند، مانند ایر فرانس، ایر نیوزیلند و امارات نیز این خدمات را به‌صورت رایگان به مسافران ارائه می‌دهند.

بلیط مناسب تهیه کنید

کلی سادرلوند (Kelly Soderlund)، سخنگوی سایت hipmunk که در زمینه‌ی برنامه‌ریزی مسافرت فعالیت می‌کنند، می‌گوید برخی از شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌ی خدمات بازرسی و تحویل بار را در قیمت بلیط‌های خود گنجانده‌اند و از این لحاظ، چند نوع بلیط با قیمت‌های مختلف دارند. در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، برای مسافرانی که بلیط پریمیوم (پریمیوم اکونومی، بیزینس یا فرست کلاس) بخرند، خدمات بازرسی و تحویل بار به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

سادرلوند این نکته را هم اضافه می‌کند که اگر مسافران از امتیاز ویژه‌ برخی ایرلاین‌ها استفاده کنند، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند بارهای خود را تحویل دهند. سارا راتنر (Sara Rathner)، کارشناس سفر در شرکت مسافرتی هم توصیه می‌کند که مسافران بلیط کابین پریمیوم را بخرند. به گفته‌ی او، اگر می‌خواهید با کمی ولخرجی بیشتر، سفر لوکس‌تری داشته باشید، بلیط گران‌تر بخرید تا به این ترتیب، چمدان‌های‌تان را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تحویل هواپیما دهید. او ادامه می‌دهد:

به‌ خاطر داشته باشید که اگر پس از تحویل با‌ر، بلیط خود را به پریمیوم ارتقا دهید، احتمالا باز هم مشمول پرداخت هزینه‌ی تحویل بار خواهید شد.

چمدان در فرودگاه

راتنر، انتخاب یک شرکت هواپیمایی، استفاده‌ی مستمر از آن و وفاداری به شرکت مذکور را پیشنهاد می‌کند و می‌گوید:

اگر در طول سال، سفرهای زیادی انجام می‌دهید، می‌توانید جایگاه ثابتی در یک شرکت هواپیمایی به دست آورید که همین امتیاز، به تحویل رایگان بار می‌انجامد.

در شرکت‌های هواپیمایی یونایتد، آمریکن و دلتا، مسافران باید در طول سال گذشته، حداقل ۴۰ هزار کیلومتر سفر کرده باشند تا واجد شرایط دریافت این خدمات در سال آینده شوند.

کارت اعتباری ایرلاین تهیه کنید

سادرلوند می‌گوید، کارت‌های اعتباری متعلق‌ به هر شرکت هواپیمایی که برای خودتان یا همسفرتان تهیه می‌کنید، اغلب به تحویل بدون هزینه‌ی بارها به هواپیما منجر خواهد شد.

ژانیک لینتز (Janice Lintz)، نویسنده‌ موضوع‌های مربوط به سفر و آموزش مشتری، می‌گوید:
بهترین راه برای نپرداختن هزینه‌ها، داشتن کارت اعتباری است که همه‌ی مخارج را پوشش دهد.
لینتز، کارت‌هایی مانند Citi یا Chase Saphire Reserve را برای پروازهای بین‌المللی پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید:

اما من ترجیح می‌دهم برای پرداخت هزینه‌ چمدان‌ها، از این کارت‌ها استفاده نکنم؛ زیرا می‌توانم پول آن را برای خرید بلیط هواپیما استفاده کنم. کارت‌های Capital One Venture و Spark Business هم همه‌ی مخارج بارها را در بر می‌گیرند.

تریسی استوارت (Tracy Stewart)، ویراستار سایت Airfarewatchdog.com، می‌گوید یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای اجتناب از پرداخت پول بیشتر برای چمدان‌ها، خرید بلیط با استفاده از کارت اعتباری مسافرتی ایرلاین‌ها است. او توضیح می‌دهد:

دارندگان کارت‌های اعتباری، مزایای بسیاری برای سفر دارند که شامل تحویل بار رایگان نیز می‌شود.

اگر هیچ‌ کدام از روش‌ها موثر نبود

استوارت می‌گوید یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای حذف هزینه‌ی بازرسی و تحویل بار می‌تواند، در عین حال یکی از سخت‌ترین راه‌ها هم باشد. او توضیح می‌دهد:

همه‌ی آنچه را که لازم دارید، تنها در یک کیف جا دهید. بلیط‌های اکونومی معمولا این اجازه را به مسافران می‌دهند که یک کیف شخصی کوچک و قابل‌حمل، مانند کوله‌پشتی یا کیف کامپیوتر، را به‌صورت رایگان با خود حمل کنند. برای این کار باید کمی درباره وسایل ضروری سفر، تجدیدنظر کنید و بی‌شک با دیدن اینکه وسایل موردنیازتان تا چه اندازه کم هستند، شگفت‌زده خواهید شد. از نظر بسیاری از مسافران، مزیت واقعی حمل کیف به داخل هواپیما، صرفا این است که پس از رسیدن، نیازی به منتظرماندن در کنار تسمه‌ی گردان چمدان‌ها نخواهد بود.

سادرلوند به این نکته هم اشاره می‌کند که مسافران می‌توانند برخی از اقلام را به‌صورت رایگان تحویل قسمت بار هواپیما بدهند؛ از جمله کالسکه، صندلی ماشین، صندلی چرخ‌دار و حتی برخی از ایرلاین‌ها، غذاهای خوشمزه‌ی خانگی را رایگان تحویل می‌گیرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار