gardeshban.ir

سفر به قاره سبز اروپا با آب‌و‌هوایی معتدل، تاریخی غنی و مناظری تماشایی، رویای هر گردشگری است. برای انتخاب بهترین زمان سفر، در ابتدا باید سبک سفر خود را انتخاب کنید.
کد خبر: ۲۲۵۳۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاملا درست است که می‌گویند زیبایی در چشم بیننده نهفته است؛ اما زمانی که شما در اروپا هستید، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید این قاره استثنایی را تحسین نکنید.

شکوه و جلال فرانسه، زندگی رویایی در ایتالیا، اسکی در برف‌های اتریش، دشت‌های شقایق بلژیک، استخر یخچال‌های طبیعی بلغارستان، دیوارهای طبیعی شهرهای کرواسی یا همان لوکیشن مشهور کینگز لندینگ در سریال پرطرفدار بازی تاج‌و‌تخت، صخره آفرودیت در قبرس، تاکستان‌های زمردین جمهوری چک، فرهنگ بوهمیایی دانمارک یا علفزارهای روستایی آلمان، فرقی نمی‌کند به کدام‌یک از آن‌ها فکر می‌کنید، اروپا واقعا خارق‌العاده است.

اگر رویای بازدید از شهرهای تماشایی و زیبای اروپا را در سر می‌پرورانید، در این مقاله باشید تا مناسب‌ترین زمان سفر خودتان را پیدا کنید. اگرچه اروپا، یک مقصد گردشگری در تمام طول سال به شمار می‌آید؛ اما زمان ایده‌آل سفر بسته به آب‌و‌هوا، هزینه و علایق شما ممکن است، متفاوت باشد. با استفاده از اطلاعاتی که در ادامه به شما ارائه می‌کنیم، بهترین زمان سفر به اروپا را پیدا کنید.

بهترین فصل سفر به اروپا

آب‌و‌هوای هر فصلی در اروپا، تجربه و محیطی متفاوت را به شما ارائه می‌کند. در کل، فصل داغ گردشگری اروپا، از اواسط ماه ژوئن تا اوت (۲۶ خرداد تا ۹ شهریور) است؛ اما باید در نظر داشته باشید که سفر در هر فصلی به اروپا، معایب و مزایای خودش را دارد.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

طبق تجربه بسیاری از مسافران، تابستان واقعا فصل فوق‌العاده‌ای برای سفر به اروپا است. اگر به‌دنبال سفری ماجراجویانه و جذاب به قاره سرسبز هستید، تابستان بهترین زمان سال برای بازدید به شمار می‌آید. خود اروپایی‌ها، تابستان را برای این دوست دارند که فعالیت‌ها و جاذبه‌های زیادی در انتظارشان است.

در کشورهای جنوب اروپا مانند اسپانیا، ایتالیا، یونان و فرانسه، آب‌و‌هوای گرم‌تری را نسبت به کشورهای اروپای شمالی تجربه خواهید کرد. روزهای طولانی‌تر، این امکان را برای گردشگران فراهم می‌کند که در تمام مقاصد محبوب اروپا، به‌خوبی به گشت‌و‌گذار بپردازند.

تابستان، همان زمانی است که می‌توانید از سوئیس آفتابی یا کشور شگفتی‌ها دیدن کنید. اگر قصد دارید از شلوغی و هجوم گردشگران دور بمانید، به استانبول، پایتخت فرهنگی ترکیه بروید. چنانچه به‌دنبال کشوری متفاوت، فرهنگی و منحصربه‌فرد در اروپا هستید، به مراکش سفر کنید که یکی از بهترین مقاصد تعطیلات برای زوج‌ها به شمار می‌آید. شهر مسکو، جواهر تاریخی قاره اروپا نیز هر سال تابستان، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

یکی دیگر از مزایای سفر به اروپا در تابستان این است که تمام قاره، رنگ‌های زنده و شادی را به نمایش می‌گذارد؛ به‌خصوص که بازارهای محلی پر از سبزیجات و میوه‌های تازه می‌شود؛ اما به‌خاطر داشته باشید که اگر از گرما فراری هستید، حتما هتلی با امکانات تهویه هوای مطبوع رزرو کنید.
فصل بهار: ماه‌های مارس، آوریل و می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

چارلز دیکنز در یکی از کتاب‌هایش می‌گوید:

درست یکی از روزهای ماه مارس بود که خورشید در آسمان می‌درخشید و نسیم خنکی نیز در هوا می‌وزید؛ همان زمانی که در روشنایی، تابستان و در سایه، زمستان نهفته است.

بنابراین، زمانی که مردم اروپا با زمستان خداحافظی می‌کنند و آماده ورود بهار می‌شوند، گردشگران هم از سراسر جهان برای گذراندن تعطیلات خود در اروپا برنامه‌ریزی می‌کنند. بسیاری از مسافران مشتاق، بهار را به‌عنوان بهترین زمان سفر به اروپا از نظر آب‌و‌هوایی می‌دانند. تمام باغ‌ها و پارک‌های سراسر این قاره، پر از گل‌های زیبا می‌شوند و هوای تازه، تمام این سرزمین را فرا می‌گیرد.

اگر می‌خواهید زیباترین چشم‌اندازهای بهاری را ببینید، به کشورهایی چون مجارستان، هلند، سوئد یا اسلوونی سفر کنید. علاوه بر این، روزهای گرم بهاری به شما اجازه می‌دهند تا در فعالیت‌های متعددی در فضای باز شرکت کنید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که از گرما یا سرمای شدید، خوش‌تان نمی‌آید، در فصل بهار به اروپا بروید. به‌علاوه، غنچه‌ گل‌های وحشی، بهشتی جادویی را پیش روی عکاسان قرار می‌دهد.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

شاید بسیاری از گردشگران برای سفر به اروپا در فصل پاییز، شک و تردید داشته باشند؛ اما کافی است در این زمان از سال،‌ یک بار به شهرهای اروپایی سفر کنید و رنگ‌های گرم طلایی و آسمان صاف و روح‌بخش روبه‌رو شوید که چهره این شهرها را به سرزمین عجایب تبدیل می‌کنند. شب‌های پاییزی، خنک است؛ اما مطمئن باشید که از سرما نخواهید لرزید. شما می‌توانید با پوشیدن یک ژاکت سبک یا شال، به گردش در شهرها بپردازید.

شک نکنید که سفر به شهرهایی چون فلورانس و رم در فصل پاییز، تبدیل به خاطره‌انگیزترین سفر شما خواهد شد. بهترین زمان سفر به اروپا برای ماه‌عسل نیز فصل پاییز است. علاوه بر این، برای لذت‌بردن از بارش‌های ملایم باران در شهر پراگ و قدم‌زدن در خیابان‌های لندن و تماشای پارک‌های سنگ‌فرش‌شده با برگ‌های زرد و نارنجی، در فصل خزان به این مناطق سفر کنید. به خاطر داشته باشید که از شهربازی‌ این پارک‌ها غافل نشوید.

به غیر از دلایلی که به آن اشاره کردیم، پاییز به‌عنوان فصلی عالی برای تخفیف‌های فوق‌العاده به شمار می‌رود. پس اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان را دارید، فصل پاییز، بهترین زمان سفر به اروپا از نظر هزینه‌ها است. برای آن دسته از گردشگرانی که از شلوغی متنفر هستند نیز فصلی ایده‌آل برای گشت‌و‌گذار در مکان‌های دیدنی به شمار می‌آید، بدون اینکه درگیر ازدحام جمعیت و ایستادن در صف‌هایی طولانی شوند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

زمستان در اروپا همراه با جشن‌های متعددی است. جشن‌های کریسمس و سال نو در این فصل، سبب می‌شوند که بیشتر مردم به تزیین‌ مغازه‌ها و خانه‌هایشان با چراغ‌های رنگی و گل بپردازند. زمستان دقیقا همان فصلی است که می‌توانید محیط آرامش‌بخشی را در کشورهای اروپایی تجربه کنید و از غذاهای بسیار لذیذ و اشتهاآور لذت ببرید.

بازارهای کریسمس، مملو از درخت‌های کریسمس، هدیه‌ها، شیرینی و شکلات هستند. مهم نیست هوا چقدر سرد باشد، لذت اسکی روی یخ در برج ایفل، اسکی‌سواری در دامنه‌های اتریش، تماشای شفق قطبی یا همان نورهای شمالی در ایسلند و جشن‌گرفتن سال نو به سبک مردم برلین، باعث می‌شوند که عاشق سفرهای زمستانی شوید.

بی‌شک تصور کوله‌گردی در اروپا، شما را بسیار هیجان‌زده می‌کند. درست است؟ اما دقیقا در همان لحظه اول نگران می‌شوید که این نوع سفر، دقیقا چقدر هزینه دارد؟ بنابراین، تمام کوله‌گردهایی که به‌دنبال سفری ارزان هستند، باید از وضعیت قیمت‌ها در شهرهای اروپایی باخبر باشند.

اگرچه تابستان، بهترین زمان برای سفر به اروپا است؛ اما همین امر سبب می‌شود که قیمت‌ها سیر صعودی وحشتناکی بگیرد. پس اگر در طول تابستان، قصد سفر به مقاصد نزدیک به دریا را دارید، حتما از چند ماه قبل، هتل و پرواز خود را رزرو کنید. در فصل بهار و پاییز، قیمت‌ مکان‌های اقامتی و همچنین بلیط هواپیما، ارزان می‌شود و می‌توانید تورهای ارزان‌قیمت اروپا و تورهای مناسب خانوادگی تهیه کنید.

بهترین زمان سفر از نظر جمعیت گردشگران

اروپایی‌ها در فصل تابستان، برای تعطیلات به بخش‌های مختلف قاره اروپا سفر می‌کنند. پس اگر در تابستان به اروپا می‌روید، انتظار جمعیت بالایی را داشته باشید. صف‌های طولانی جلوی باجه تهیه بلیط، رستوران‌های شلوغ و هتل‌های از قبل رزروشده، از ویژگی‌های بارز فصل تابستان هستند. بنابراین، در صورتی که برنامه سفرتان به اروپا برای فصل تابستان است، از چند ماه زودتر برنامه‌ریزی را آغاز کرده و بلیط‌ مکان‌های دیدنی را زودتر از موعد بازدیدتان، تهیه کنید. شما همچنین می‌توانید برای فرار از جمعیت گردشگران، به کشورهای اروپای شرقی سفر کنید.

سفر در فصل زمستان نسبت به دیگر فصول سال، ارزان‌تر است؛ هرچند در این زمان از سال، اروپا میزبان خیل جمعیت گردشگران و افرادی است که برای جشن‌ کریسمس و سال نو، گرد هم می‌آیند.

بهترین زمان سفر از نظر رویدادهای فرهنگی

از نمایشگاه هنری بازل (۲۹ خرداد تا یک تیر در سوئیس)، جشن اکتبر در مونیخ، کارناوال ونیز، تور دو فرانس و جشنواره توماتینا در اسپانیا (پنج شهریور) گرفته تا مسابقه‌ قلعه‌ها در تاراگونای اسپانیا، تقویم اروپایی پر از جشنواره‌ها و رویدادهای سنتی است. اروپایی‌ها به غیر از جشن کریسمس در ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)، در جشن‌های مرتبط با کارناوال فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) نیز شرکت می‌کنند.

هفته عید پاک، یکی دیگر از زمان‌های جشن و سرور است که شهرهای اروپایی با رژه‌ها و نمایش‌های خیابانی، غرق رنگ و هیاهو می‌شوند. علاوه بر این، از جشن موسیقی (Fete de la Musique) که یکی از مشهورترین جشنواره‌های موسیقی اروپا ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) در فرانسه است و همچنین جشنواره موسیقی راسکیله در ماه ژوئیه (هفت تا ۱۴ تیر) در دانمارک، به‌هیچ‌وجه غافل نشوید.

سفر به اروپا به‌طور کامل به سبک سفر شما بستگی دارد. آیا می‌خواهید از حمام آفتاب در سواحل ماسه‌ای لذت ببرید یا به‌دنبال ماجراجویی مهیج در برف هستید؟ آیا می‌خواهید با غنچه‌های گیلاس عکس بگیرید یا به‌دنبال ثبت تصاویر برگ‌های نارنجی و قرمز هستید؟ به کوله‌گردی علاقه دارید یا سفر لوکس و مجلل را ترجیح می‌دهید؟ عاشق مهمانی هستید یا از همراهی با همسفرتان لذت می‌برید؟ به این سوال‌ها خوب فکر کنید و پس از تعیین سبک سفر خود، راهی سرزمین جادویی اروپا شوید
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار