gardeshban.ir

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین شرکت راه‌آهن و شرکت ایران‌خودرو به امضا رسید، ساخت اتوبوس ریلی در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۵۴۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید‌ رسولی امروز در حاشیه مراسم افتتاح 56 پروژه ریلی در 13 ناحیه کشور اظهار داشت: این پروژه‌ها در زمینه علایم و ارتباطات، احداث خطوط آنتنی، اتصال مراکز بار به شبکه ریلی و همچنین دو پروژه هم در پایانه ریلی اینچه برون و پایانه ریلی آپرین بود.

وی افزود: این پروژه‌ها‌ در راستای بند 25 سیاست‌های کلی برنامه ششم ابلاغی مقام معظم رهبری، ‌‌موجب ارتقاء بهره‌وری شبکه ریلی و افزایش سهم حمل بار ریلی می‌شود و البته در ارتباط با ترانزیت، صادرات و واردات کالاها از طریق راه‌آهن این پروژه‌ها مؤثر واقع خواهد بود.

*  افتتاح چندین پروژه ریلی تا پایان سال‌

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: تا پایان سال چند پروژه ریلی دیگر افتتاح خواهد شد که تعدادی در ‌برخی‌ استان‌ها خواهد بود و برخی در پایتخت و استان تهران است.

رسولی افزود: ارتقاء کیفیت خدمات را وظیفه خود می‌دانیم و افتخار همه کارکنان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری شایسته به مردم در ارتباط با حمل و نقل مسافر و بار است.

وی گفت: برخی از این پروژه‌ها که امروز به بهره‌برداری رسید موجب ارتقاء سرعت سیر کاهش زمان سیر و ارتقاء ایمنی می‌شود، در برخی نقاط شبکه ریلی به خاطر فرسودگی و استهلاک شبکه ریلی ناگزیر بودیم به منظور رعایت ایمنی سیر قطارها، دستور تقلیل سرعت بدهیم که با بازسازی خطوط و بهسازی قطارها سرعت پیوسته قطارها و ایمنی ارتقاء می‌یابد.

* جزئیات تفاهم‌نامه امروز ایران‌خودرو و راه‌آهن/ اتوبوس ریلی ساخته می‌شود‌

مدیرعامل راه‌آهن درباره تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین راه‌آهن با ایران خودرو به امضا رسید، توضیح داد: بر اساس امتیازات خاص و منحصر به فرد حمل و نقل ریلی، این مدل حمل و نقلی همیشه موجب ارتقاء بهره‌وری و ارتقاء‌ هزینه تمام شده است؛ شرکت ایران خودرو برای استفاده بیشتر از ظرفیت حمل و نقل ریلی پیشقدم شده است‌ محصولات و مواد اولیه خود را به صورت حداکثری طی این تفاهم نامه با قطار جابه‌جا کند.

رسولی افزود: ‌با بهره‌برداری از اولین سوله که با سرمایه‌گذاری ایران خودرو و همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پایانه آپرین به انجام رسید بخش قابل توجهی از مواد اولیه این کارخانه برای ساخت خودروها از طریق شبکه ریلی برای مبادی مختلف به مقصد آپرین حمل می‌‌شود.

وی افزود: همچنین در این تفاهم نامه توافق کردیم مراکز مختلف ایران خودرو را به شبکه ریلی متصل کنیم که با مشارکت دو طرف بخشی از هزینه اعتبار را راه‌آهن و بخشی ایران خودرو تامین خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطار می‌تواند از مبدا، مستقیم به کارخانه‌ها و انبارهای ایران‌خودرو محصولات و مواد اولیه را جابه‌جا کند، در این سند تفاهم نکته مهم دیگر این بود که قطعه سازانی که در حوزه خودرو کار می‌کنند تجهیزات تکنولوژی و امکاناتی دارند،  این امکانات می‌تواند در صنعت ریلی هم استفاده شود همینطور تولید کنندگان حوزه ریلی می‌توانند به تامین قطعات خودرو کمک کنند و به بیشتر شدن سهم تولید داخل این دو بخش کمک شود، ما تفاهم کردیم که این دو ظرفیت را کنار یکدیگر قرار دهیم و با هدف استفاده حداکثری از توان داخل در حوزه ریلی و خودروسازی از این ظرفیت استفاده شود.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: همچنین در این تفاهم نامه بندی دیگر قرار دارد که مباحث کارشناسی آن را انجام داده‌ایم و آخرین مذاکرات تا ساعات پایانی دیروز ادامه یافت، ساخت اتوبوس ریلی با همکاری شرکت ایران خودرو دیزل است؛ این وسیله منشا خدمت رسانی مناسبی در شبکه ریلی خواهد بود.

وی اظهار کرد: ما سرمایه عظیمی در کشور داریم که همین شبکه ریلی گسترده است و باید از آن حداکثر استفاده را بکنیم، امیدواریم با انجام این پروژه تحولی در حوزه حمل و نقل مسافری، ریلی، درون شهری و حومه‌ای داشته باشیم.

رسولی گفت: همچنین در ایستگاه‌های مقصد ایران خودرو زمین در اختیار آنها قرار می‌دهیم و محل دپوی خودروها قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم محصولات تولیدی آنها را هم با قطار جابه‌جا کنیم.

رسولی درباره اتوبوس‌های ریلی توضیح داد:‌ این ایده به تازگی بین راه‌آهن و ایران خودرو مطرح شد، امروز در این سند تفاهم‌نامه‌ کار آغاز شده است، بحث طراحی پلت فرم آن که به انجام برسد ساخت آن با توجه به امکانات موجود و ظرفیتی که وجود دارد به سرعت انجام می‌شود اما فعلا درباره تعداد آن صحبتی نداشته‌ایم.

* افزایش ظرفیت قطارهای نوروزی با افزوده شدن ناوگان تا پایان سال‌

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر احتمال افزایش ظرفیت ناوگان ریلی برای نوروز با افزوده شدن ناوگان تا پایان سال، توضیح داد: امروز آمادگی داشتیم از چند دستگاه واگن که از محل تبصره 18 بازسازی اساسی شده و با کیفیت خوب در کارخانجات داخلی آماده شد بود، بهره‌برداری کنیم؛ در هفته جاری دو دستگاه دیگر نیز از این محل به ناوگان اضافه خواهد شد و طی مراسمی تا پایان سال رونمایی می‌شود و برای ایام نوروز به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: همچنین اخیرا واگن‌های خودکشش و مسافری به بهره‌برداری رساندیم که در ایام نوروز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: در زمینه خدمات ایستگاهی ما اقدامات متنوعی در سطح شبکه به انجام رسانده‌ایم، از ماه گذشته حال و هوای شرکت راه‌آهن نوروزی بوده است و ستاد سفرهای نوروزی از ماه گذشته در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

رسولی اضافه کرد:‌اقداماتی برای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به  مسافران در شرکت‌های حمل و نقل ریلی و هم در حوزه خدمات ایستگاهی به انجام رسیده است که امیدواریم امسال مردم سفرهای متفاوتی در شبکه ریلی داشته باشند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بابت جابه‌جایی افراد کم توان و معلولان در شبکه ریلی اقدامات مؤثری انجام شد و امسال سفرهای بهتری در حمل و نقل ریلی برای این عزیزان خواهیم داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار