gardeshban.ir

سایت باستانی ولیلی، معروف ترین اثر رومی مراکش هست و خیلی از گردشگران فقط برای دیدن این گنجینه تاریخی به شهر مکناس می روند اما با دیدنی های گردشگری فراوانی که این شهر دارد کسانی که تصمیم می گیرند روزهای بیشتری را در مکناس بگذرانند جاذبه هایی را می بینند که هوش از سر هر گردشگری می برد.
کد خبر: ۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
رفتن به شهر مکناس نسبت به شهر مراکش و فاس دسترسی راحت تری دارد و با خیابان های سرزنده و پرهیاهوی خودش گردشی جذاب را برای شما می سازد.

جاذبه های دیدنی شهر مکناس در مراکش+تصاویر

جاذبه هایی که فقط در مراکش پیدا می شوند

خرابه های رومی و باستانی ولیلی مهمترین جاذبه  گردشگری مکناس و معروف ترین اثر به جای مانده از رومیان در مراکش است. ستون ها و عبادتگاه های به جا مانده در بالای تپه ای که شهر بر فراز آن نمایان است فضایی جذاب و نفسگیر را به وجود آورده است. با این که بیشتر آثار باستانی ای که در اعماق زمین کشف شده در موزه باستان شناسی رباط (Rabat) نگهداری می شود اما همین خرابه های باشکوه به جای مانده به خوبی زندگی مجلل آن زمان را به شما نشان می دهد. اوج قدرت و شکوه این شهر در بین سال های ۲۴ تا ۲۸۵ بود، سال هایی که پایتخت استان رومی به حساب می آمد و بیشتر این خرابه ها هم برای همان دوره است. مهمترین آثار این سایت خانه اورفئوس و خانه هرکول است که موزیئیک های آن به خوبی حفظ شده است.

جاذبه های دیدنی شهر مکناس در مراکش+تصاویر


مولای ادریس (Moulay Idriss)

شهر مقدس مولای ادریس در سال ۷۸۸ بعد از میلاد مسیح تاسیس شد، نام این شهر از نوه بزرگ پیامبر که اولین بار مراکش را به وجود آورد گرفته شده است. این شهر بر روی تپه های سنگی خیبر و Tazga  ساخته شده و خانه های زیبایش بر روی دامنه ها قرار گرفت اند. 

مولای ادریس از مهمترین مراکز زیارتی است و فستیوال های مذهبی سالانه در ماه آگوست (مرداد) هزاران نفر را به این شهر می کشاند. با اینکه غیر مسلمان ها نمی توانند وارد مکان های مقدس این شهر شوند اما می توانند از روی تپه ها چشم انداز زیبایی را از این مکان مذهبی و مقدس ببینند. در مسیر سایت باستانی ولیلی هم به خوبی می توانید این شهر را که در ۲۷ کیلومتری مکناس قرار دارد تماشا کنید.

جاذبه های دیدنی شهر مکناس در مراکش+تصاویر

باب المنصور (Bab al-mansour)

باب المنصور دروازه ای اصلی بین شهر قدیمی مکناس و مناطق امپراتوری است که به گفته کارشناسان یکی از بهترین دروازه های به جای مانده در شمال آفریقاست. این دروازه در سال ۱۷۳۲ توسط سلطان مولا اسماعیل درست شد و برای ساختش از موزائیک ها و حکاکی های زیادی استفاده شده بطوری که ظاهر زیبای آن چشمان هر هنردوستی را خیره می کند. 

امروزه دروازه بسته است و برای رفت و آمد از دروازه ای کوچکتر که در کنار آن قرار دارد استفاده می شود. در هنگام گذر کردن از دروازه کناری می توانید با دقت تمام جزئیات به کار رفته در معماری این اثر ناب تاریخی را نگاه کنید.

جاذبه های دیدنی شهر مکناس در مراکش+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار