gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری/
مونسان بیان کرد: چندی است که سند توسعه گردشگری کشور را آماده کرده ایم و پس از تصویب آن برنامه ریزی شده‌تر حرکت خواهیم کرد. در خصوص سند برند ملی گردشگری کشور نیز گام‌های خوبی برداشته شده است. سند اقدام ملی حوزه گردشگری نیز در حال تهیه است و قرار است که این سند تا ابتدای تابستان به نتیجه برسد.
کد خبر: ۲۲۶۶۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:خیلی خوشحالم که رویداد دیگری در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایران تکرار می‌شود. اعتقاد دارم که صنعت گردشگری ابعاد فرهنگی و اجتماعی مهمی را در برمی گیرد و یکی از کاربرد‌های معرفی فرهنگ‌ها و ملت به یکدیگر است؛ گردشگری ابعاد پایداری از توسعه را رقم می‌زند.

او افزود: فرهنگ هم مانند بخش هنری اگر مخاطب نداشته باشد و مورد تعامل قرار نگیرد از بین می‌رود و گردشگری با چرخش فرهنگ‌ها موجب رونق فرهنگی می‌شود پس قبل از اینکه نگاه اقتصادی داشته باشد به دنبال ایجاد صلح و مودت میان ملت‌ها است. مگر اینکه کشوری به حوزه گردشگری صرفا اقتصادی نگاه کند و از این دستاورد مهم به خوبی استفاده نکند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد:سازمان جهانی گردشگری به ابعاد مختلف گردشگری توجه دارد. ما نیز به این ابعاد توجه می‌کنیم و در کنار بعد اقتصادی گردشگری، به بعد فرهنگی آن نیز اهمیت می‌دهیم.

مونسان به ظرفیت گردشگری نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت: حوادثی رخ می‌دهد که تاثیر چندان مناسبی روی حوزه گردشگری ندارند اما تلاش فعالان عرصه گردشگری می‌تواند این عرصه را به روز‌های خوب خود برگرداند.

او ادامه داد:چندی است که سند توسعه گردشگری کشور را آماده کرده ایم و پس از تصویب آن برنامه ریزی شده‌تر حرکت خواهیم کرد. در خصوص سند برند ملی گردشگری کشور نیز گام‌های خوبی برداشته شده است. سند اقدام ملی حوزه گردشگری نیز در حال تهیه است و  قرار است که این سند تا ابتدای تابستان به نتیجه برسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد:امسال هنرمندان ما دست آفریده‌های خود را در کنار نمایشگاه بین المللی گردشگری به نمایش گذاشتند و در بخش صنایع دستی نیز اتفاقات خوبی افتاده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار