gardeshban.ir

وزارت فرهنگ و ورزش اسپانیا به تازگی وبسایت پایش سرای موزه‌های این کشور OME را راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
راه اندازی پایش سرای موزه‌های اسپانیا
پایش موزه‌های اسپانیا پروژه‌ای بود که در سال ۲۰۱۷ آغاز شد و اصلی‌ترین نهادهای عمومی و خصوصی و مدیران موزه‌های اسپانیا یعنی وزارتخانه‌ها، استان‌های خودمختار و کلیسای کاتولیک در آن مشارکت دارند.

پایش سرای موزه‌های اسپانیا ( OME) به دنبال توافق در میان بیش از ۱۵۰۰ فضای موزه‌ای شکل گرفت با این هدف که دانش خود را در این خصوص جمع آوری و منتشر کند.

وب سایت پایش سرای موزه‌های اسپانیا، از این تاریخ عملیاتی شده و داده‌ها، شاخص‌ها و آمارها را به منظور طراحی سیاست‌های کلی و برنامه‌های عملیاتی و نیز بهبود پایداری و توسعه بیشتر گردآوری می‌کند. متخصصان منابع مفیدی برای کارایی عملکرد اجتماعی موزه‌ها پیدا می‌کنند و شهروندان قادر خواهند بود از آن به عنوان ابزاری استفاده کنند تا به آنان کمک کند نمای جامع‌تر و کامل‌تری از موزه‌های اسپانیا داشته باشند.

یکی از کارکردهای پایش سرای موزه‌های اسپانیا ( OME ) ) تهیه گزارش و مطالعات تشخیصی با هدف نشان دادن جنبه‌های مختلف واقعیت‌های موزه یعنی قانونگذاری، نیروی انسانی متخصص، دسترسی، پایداری، مدیریت یا برنامه ریزی خواهد بود. این پایش سرا همزمان با آغاز به کار، گزارش موزه‌ها را بر اساس قوانین ایالتی و منطقه‌ای اسپانیا جمع آوری و منتشر می‌کند.

این پایش سرا توسط یک شورای مشورتی اداره می‌شود که اعضای آن حرفه‌ای هستند و مشخصات فنی در زمینه میراث را دارند. استان‌های خودمختار به طور مستقیم از طریق این متخصصان به همراه مسئولین موزه‌های سایر وزارتخانه‌ها و کلیساها در این مجمع شرکت می‌کنند. افراد متخصص شرکت کننده در جلسات، منافع و موقعیت‌های مشترک بخش‌ها را به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه دانش متقابل بیشتری حاصل می‌شود و در اینجاست که به صورت جمعی تصمیم می‌گیرند و اهداف پروژه محقق می‌شود.

وزارت فرهنگ از طریق زیرمجموعه عمومی موزه‌های ایالتی، پروژه و کارگروه‌های ایجاد شده برای توسعه برنامه‌ها و اهداف مشترک را هماهنگ می‌کند.

بر اساس ارقام منتشر شده توسط انستیتو ملی آمار اسپانیا، تعداد جهانگردان بازدید کننده از اسپانیا در سال ۲۰۱۹ با برجای گذاشتن رکوردی جدید به ۸۳.۷ میلیون نفر رسید که نسبت به سال قبل ۱.۱% بیشتر بوده است. این جهانگردان مبلغی برابر ۹۲.۲۷۸ میلیارد یورو در اسپانیا هزینه کردند که رشدی برابر ۲.۸ درصد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

با این وجود، این ارقام بیانگر آن است که در سال ۲۰۱۹ اسپانیا شاهد کمترین میزان رشد تعداد جهانگردان از سال ۲۰۱۰ تاکنون بوده و برای اولین بار تعداد جهانگردان مسافر اسپانیا از هر ۴ بازار اصلی ارسال جهانگرد به این کشور یعنی بریتانیا، آلمان، فرانسه و هلند کاهش داشته است.

بر اساس آمار سازمان بین المللی گردشگری، فرانسه و اسپانیا همچنان دو کشوری در اروپا هستند که بیشترین جهانگرد از آن دو بازدید می‌کنند. بر اساس آمار سال ۲۰۱۹ میلادی ۹۰ میلیون گردشگر از فرانسه و ۸۳.۸ میلیون جهانگرد از اسپانیا بازدید کرده اند.

مهر






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار