gardeshban.ir

با نزدیک شدن روز ولنتاین فروشگاه‌ها نیز قفسه‌های خود را از شکلات، قلب و عروسک‌ها پر می‌کنند. خرس‌های عروسکی و جعبه‌های شکلات و گل جزء اصلی‌ترین مشخصه‌های روز ولنتاین هستند. اما همه کشورها برای جشن گرفتن این روز، به شیرینی و شکلات و عروسک روی نمی‌آورند. در اینجا به برخی از رسومات کشورهای دیگر و همچنین بهترین مکان‌ها برای سفر کردن در این روز را بررسی می‌کنیم.
کد خبر: ۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
دانمارک

اگرچه ولنتاین یک تعطیلات نسبتا جدید در دانمارک بشمار می‌رود اما، در این کشور به جای هدیه دادن گل‌های رز قرمز از گل‌های سفید فشرده شده به نام Snowdrop یا گوله برف استفاده می‌کنند. همچنین مردان با دست خطی ناشناس یک نامه یا شعر خنده‌ دار نوشته و اگر دریافت کننده بتواند نویسنده را درست تشخیص دهد یک تخم مرغ عید پاک دریافت خواهد کرد.

فرانسه

پاریس به عنوان یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای دنیا شناخته می‌شود. یکی از سنت‌های روز ولنتاین در فرانسه، دادن کارت هدیه است که اولین بار چارلز، دوک اورلئان، این کارت را برای همسر خود فرستاد و از آن به بعد این کار تبدیل به یک رسم شد.
 

کره جنوبی

روز ولنتاین یک تعطیلات محبوب برای زوج‌های کره‌ای بشمار می‌رود و هنگامی شروع می‌شود که زنان به مردان خود شکلات، آب نبات و گل هدیه می‌دهند. همچنین در روز 14 آپریل تعطیلات دیگری برای مجردین وجود دارد که با خوردن نودل‌های لوبیا سیاه مجردی خود را عزاداری می‌کنند.


ایتالیا

در اصل، ایتالیایی‌ها ولنتاین را به عنوان فستیوال بهاری جشن می‌گیرند که همراه با جمع شدن در کنار یکدیگر در باغ‌ها و خواندن شعرهای زیبا می‌باشد. یکی دیگر از رسوم این کشور این است که دختران مجرد صبح قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوند و همسر آینده خود را پیدا کنند. اعتقاد بر این است اولین مردی که آن‌ها را ببیند کسی است که در یک سال آینده با او ازدواج خواهند کرد. امروزه ایتالیایی‌ها با صرف شام‌های عاشقانه و هدیه دادن این روز را جشن می‌گیرند.


آفریقا جنوبی

مانند بسیاری از مناطق جهان، آفریقا جنوبی نیز روز ولنتاین را مانند سایر کشورها با گل و شکلات جشن می‌گیرند. 
 

آفریقا جنوبی

 حال برای خاص و زیباتر شدن این روز میتوان به چندین مقصد ویژه سفر کرد و این روز را در این شهرها جشن گرفت که در ادامه به معرفی برخی می‌پردازیم .

گرانادا، اسپانیا

جذابیت منطقه Andalusia با معماری و رمز و رازهای شهر گرانادا چند برابر شده است. گم شدن در قلعه Alhambra، حمام‌های عربی، خیابانهای Elvira و غروب شگفت انگیز Mirador de San Nicolás از جذابیت‌ها و زیبایی‌های این منطقه است.
 

بریج، بلژیک

شهری که همانطور که از نامش پیداست کل مردم جهان به ویژه دوستداران معماری را متعجب و متحیر میکند. بریج (Brugge) نمونه بارز یک شهر قرون وسطایی با ساختمانها و خیابانهای سنگفرشی است. برای لذت هرچه بیشتر از این شهر، بهتر است در خیابانهای آن قدم زد و در آنها گم شد.
 

بالی، اندونزی

زیبایی بینظیر بالی باعث میشود تا عاشق این منطقه شوید. آب و هوای گرمسیری و لذت بخش، شنا کردن در آب‌های آبی، بازدید از معابد بودایی باعث می‌شوند تا به بهترین منطقه گرمسیری برای روز ولنتاین شود.

سانتورینی، یونان

روستاهای سفید رنگ، سواحل خارقالعاده و صخره‌های نفسگیر. ترکیب اینها باعث شده تا سانتورینی به یک منطقه بینظیر برای ولنتاین تبدیل شود.
 

کیوتو، ژاپن

اگر می‌خواهید با شریک زندگی خود، پایان دنیا را تماشا کنید به کیوتو بروید. شهری جادویی، پایتخت فرهنگ ژاپنی که تاریخ و سنت را به همراه دارد. بازدید از جنگل منحصر به فرد بامبو در ساگانو بهترین برنامه برای روز ولنتاین خواهد بود.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار