gardeshban.ir

تپه‌‌ای در نیوزلند قرار دارد که اسم طولانی‌اش باعث شده نام آن بر سر زبان‌ها بیفتد و به عنوان طولانی‌ترین نام مکان در جهان در رکوردهای جهانی گینس ثبت شود.
کد خبر: ۲۲۷۷۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در نزدیکی Porangahau در جنوب خلیج هاوک، نیوزیلند، تپه‌ای معمولی با اسمی خیلی جالب قرار دارد، به نام «Taumata whakatangi hangakoauau o tamatea turi pukakapiki maunga horo nuku pokai whenua kitanatahu» که ترجمه آن می‌شود: «قله‌ای که تائوماتا، مردی با زانوهای بزرگ، از آن بالا رفت، بعد بر فراز کوه ایستاد و برای معشوقش نی نواخت.» اما به صورت اختصار اغلب «تائوماتا» گفته می‌شود.

البته طولانی‌ترین نام در دنیا به نام کامل «شهر بانکوک» تعلق دارد که در گینس ثبت شده است.

تائوماتا در رکوردهای جهانی گینس به عنوان طولانی‌ترین نام مکان در جهان ذکر شده است. این اسم ۸۵ حرف دارد؛ اما مدل‌های دیگری نیز برای این اسم وجود دارد که طولانی‌تر بوده و یکی از آن‌ها مشتمل بر ۱۰۵ حرف است و این معنی را می‌دهد: «تپه‌ای که تائوماتا، مردی که از جایی دور به اینجا آمده بود، آسیب دید، زانوهایش را هنگام بالا رفتن از کوه به هم می‌فشرد، به زمین افتاد، دور کوه می‌چرخید و برای معشوقش نی می‌زد.»

تائوماتا که آسیب‌دیده بود و علاقه بسیار زیادی به بالا رفتن از کوه‌ها داشت، یکی از بزرگ‌ترین کاوشگران نیوزیلند بود که به عنوان مائوری مارکو پولو شناخته نیز می‌شد. او به جزایر شمالی و جنوبی سفر کرد و در مناطق داخلی نیوزلند به کاوش پرداخت که گاهی اوقات از او به عنوان فردی که «کل این سرزمین را گشته» یا «تائوماتا، کاوشگر سرزمین نیوزیلند» یاد می‌شود.

طبق افسانه‌ها، تائوماتا در حال سفر بوده که با قبیله‌ای مواجه شده و به ناچار برای ادامه مسیر، با آن‌ها وارد جنگ می‌شود که در طول این جنگ، برادرش جان خود را از دست می‌دهد. تائوماتا به حدی از کشته شدن بردارش سوگوار شده بود که چند روزی در میدان جنگ می‌ماند. او هر روز صبح روی این تپه می‌نشست و آهنگ سوزناکی را با ساز کوائوائو (ساز کوچکی که با بینی نواخته می‌شد) می‌زد. این تپه با اینکه یک تپه معمولی است؛ اما علامت جلوی آن که نام تپه روی آن حک شده، فرصتی ایده‌آل برای عکس گرفتن به‌شمار می‌رود.

تپه‌ای در نیوزلند با طولانی ترین نام مکان در دنیا/عکس

تپه‌ای در نیوزلند با طولانی ترین نام مکان در دنیا/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار