gardeshban.ir

فکر کنید که داشتن دو یا سه گذرنامه ضرروی باشد. تلاش کنید تا یکی از اینها را بدست آورید! خب در جهان صدها میلیون گذرنامه وجود دارد.
کد خبر: ۲۲۷۷۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
برخی پاسپورت‌ها مانند ژاپن، سنگاپور یا آلمان نسبت به پاسپورت‌های دیگر ارزش بیشتری دارند. اما تنها یک پاسپورت خیلی نادر است. جمهوری مالتا با اعطای تنها 500 پاسپورت احتمالاً یکی از نادرترین پاسپورت‌های جهان است. اما چرا؟

پاسپورت دیپلماتیک مالتا که برای افسران نظامی پادشاهی کشور صادر شده و در اتریش پرینت می‌شود، تنها به اعضای مجلس پادشاهی و بعضی از اعضای خانواده‌هایشان اعطا می‌گردد. براساس گزارش اکسپرس، این پاسپورت با رنگ قرمز تیره با خط طلایی تنها در زمان مأموریت نظامی معتبر است و کسانی که این پاسپورت را داشته باشند، ملزم به داشتن پاسپورت ملی نیز هستند.

اما چیزی که همچنان عجیب و نادر است، نوع پاسپورت صادر شده به افرادی است که در مأموریت ویژه‌ای هستند. ظاهراً، تنها 10 نوع از این پاسپورت وجود دارد. البته طبق گزارش دپارتمان امور خارجه و تجاری، 14438972 استرالیایی یا 57% جمعیت این کشور در سال 2018 دارای این پاسپورت بوده‌اند.

بصورت میانگین در سال گذشته و در هر روز کاری، 8323 استرالیایی اقدام به گرفتن پاسپورت کرده‌اند. در نهایت اینکه، درست است که گرفتن گذرنامه‌ی مالتا کار آسانی نیست، ولی مثل سایر کشورهای اروپایی می‌توان از روش‌های قانونی برای گرفتن گذرنامه‌ی آن، البته پس از چند سال کار و زندگی در مالتا، اقدام کرد! همانطور که گفته شد، آن‌ها گذرنامه‌ی مالتا را به همین سادگی‌ها دست کسی نمی‌دهند!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار