gardeshban.ir

باستان‌شناسان سنگ‌نگاره‌هایی ۱۵هزارساله را در غاری واقع در منطقه خودمختار «کاتالونیا»‌ی اسپانیا کشف کردند.
کد خبر: ۲۲۷۹۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
باستان‌شناسان این سنگ‌نگاره‌ها را در جریان کاوش و تحقیق در این منطقه بر روی دیوارهای یک غار صعب‌العبور کشف کردند. به نظر می‌رسد این غار در «عصر حجر» به عنوان محلی مقدس یا جایی شبیه به یک عبادتگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این تیم تحقیقاتی در مجموع حدود ۱۰۰ نمونه از این سنگ‌نگاره‌ها را در این مکان کشف کرد که بیش‌تر آن‌ها سبک هنر انتزاعی محسوب می‌شوند. در بین این سنگ‌نگاره‌ها حدود ۴۰ اثر کشف شد که تصویر حیواناتی را همچون گوزن، اسب و گاو که زمانی در این منطقه از اروپا زندگی می‌کردند نشان می‌دهد.

شمار و کیفیت سنگ‌نگاره‌های کشف‌شده سبب شده تا به عنوان یک اکتشاف باارزش و نادر محسوب شوند. باستان‌شناسان بلافاصله خبر اکتشاف خود را رسانه‌ای نکردند و مدتی به بررسی  و تحقیق درباره این سنگ‌نگاره‌ها پرداختند.

به گفته اعضا این تیم باستان‌شناسی، این سنگ‌نگاره‌ها در منطقه دور از دسترس غار قرار دارند و  قدیمی‌ترین نوع خود در «کاتالونیا» محسوب می‌شوند. 

مقامات «کاتالونیا»‌اعلام کردند این غار از این پس به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی این منطقه محسوب خواهد شد و این به آن معناست که از این پس مورد حمایت قانون قرار خواهد گرفت.

اسپانیا خانه برخی از قدیمی‌ترین نمونه‌های سنگ‌نگاره‌های ماقبل تاریخ است. این کشور همچنین به عنوان کشوری با بیشترین تعداد محوطه‌های ثبت‌شده از سنگ‌نگاره‌ها محسوب می‌شود.

سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسپانیا کشف شد

سنگ‌نگاره‌های چندهزارساله در اسپانیا کشف شد




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار