gardeshban.ir

افراد قدبلند اغلب در سفرهای هوایی با مشکل کمبود فضای پا مواجه هستند؛ هرچند با اتخاذ یک سری ترفند می‌توانند سفر راحت‌تری را برای خود رقم بزنند.
کد خبر: ۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
بیشتر مسافران در سفرهای هوایی احساس راحتی نمی‌کنند و این قضیه برای مسافرانی با قامت بلندتر، بغرنج‌تر هم می‌شود. هر فرد قدبلندی که حتی یک بار سوار هواپیماهای منطقه‌ای یا تجاری شده باشد، می‌داند که این غول‌های پرنده برای آن‌ها طراحی نشده است. 

این افراد هنگام سفر با هواپیما مجبور هستند که خودشان را جمع و فشارهای بسیاری را تحمل کنند. در ادامه‌ی این مقاله از کجارو به نکته‌ها و ترفندهایی اشاره می‌کنیم که مسافران قدبلند با رعایت آن‌ها می‌توانند سفر هوایی راحت‌تری داشته باشند.

روزهای شیرینی که مسافران می‌توانستند با مسئول فروش بلیط یا گیت صحبت کنند تا بلیط آن‌ها را به بیزینس یا فرست کلاس تغییر بدهد، مدت‌ها به پایان رسیده است و در حال حاضر، برای آنکه یک مسافر قدبلند بتواند نظر مهمانداران را برای نشستن روی یکی از صندلی‌های ردیف کنار در خروجی اضطراری جلب کند، باید کارهای خاصی انجام دهد. حتی صندلی میانی در این ردیف هم بهتر از یک صندلی معمولی است.

معمولا، تعداد معینی از صندلی‌های این ردیف تا زمان اتمام چک‌این (Check-in) در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دارد. فضای بیشتر این صندلی‌ها، درآمدهای جانبی بیشتری را برای شرکت‌ها به‌همراه دارد و به همین دلیل، تا حدی که بتوانند ارائه این صندلی‌ها به مسافران را به تأخیر می‌اندازند.

برای تصاحب یکی از این صندلی‌ها، باید در فرصت‌های مختلف مرحله‌ی چک‌این، درخواست خود را سه بار به‌طور مودبانه مطرح کنید. در زمان چک‌این، خواسته خود را به کارمند مسئول فروش بلیط هواپیما بگویید. معمولا این فرد به شما توضیح می‌دهد که چنین صندلی‌ای در حال حاضر خالی است یا خیر و سپس، از شما می‌خواهد که هزینه‌ی آن را بپردازید؛ هرچند در خیلی از موارد هم پیش آمده است که صندلی را به‌صورت رایگان به مسافر می‌دهند؛ اما شما از پرداخت پول بیشتر بپرهیزید و سعی کنید خواسته‌ی خود را بدون پرداخت هزینه اضافی، به دست بیاورید.

راه بعدی، درخواست از کارمند گیت است که باید به او توضیح دهید قدتان بلند است و اگر یکی از صندلی‌های ردیف خروج اضطراری را در اختیار شما قرار دهد، قدردان او خواهید بود. کارمند گیت و زمان مراجعه به او را هوشمندانه انتخاب کنید. اگر او پیش‌ از شما، با تعدادی مسافر عصبانی جروبحث کرده یا سرش شلوغ است، صبر کنید تا زمان بهتری برسد.

شیوه‌ی درخواست مودبانه برای گرفتن یک صندلی بهتر، در خیلی از مواقع موثر است و اگر هیچ‌کدام از روش‌های فوق فایده نداشت، تا سوار شدن همه‌ی مسافران به هواپیما صبر کنید، شاید مسافر بدشانسی در میان هم‌سفران شما باشد که نتواند خود را به‌موقع به گیت برساند یا حتی اگر کارت پرواز خود را دریافت کرده است، به هر دلیلی سوار هواپیما نشود. در این صورت، حتی اگر به صندلی‌های موردنظر در کنار خروجی اضطراری نرسیدید، به احتمال زیاد صندلی بهتری نصیبتان خواهد شد که شاید در کنار راهرو باشد و به این ترتیب، می‌توانید از روی صندلی بلند شوید و بدنتان را حرکت دهید.

بدترین صندلی هواپیما برای مسافران قدبلند

در هواپیماها، کلاس‌های مختلف را با دیواره‌های عرضی از یکدیگر جدا می‌کنند. متاسفانه، این دیواره‌ها یکی دیگر از عوامل آزاردهنده‌ی مسافران قدبلند هستند و مانع از دراز کردن پاها زیر صندلی‌های ردیف جلو می‌شوند و همان چند سانتی‌متر فضای بیشتر را هم از مسافران می‌گیرد. هرچند بعضی از افراد قدبلند این تقسیم‌بندی را دوست دارند؛ زیرا مسافران جلویی، دیگر نمی‌توانند پشتی صندلی خود را بخوابانند و آن را تا زانوی این مسافران پایین بیاورند.

تحقیق درباره‌ی هواپیما

سایت SeatGuru، جزئیات دقیقی درباره‌ی هواپیماها منتشر می‌کند و به همین دلیل می‌توانید نقاط ضعف و قوت هرکدام از صندلی‌های هواپیما را در این سایت مطالعه کنید. به‌عنوان مثال، در برخی از هواپیماهای ایرباس A321 (از جمله هواپیماهایی که در اختیار شرکت‌های جت‌بلو و دلتا هستند)، جلوی یکی از صندلی‌های کنار پنجره در ردیف خروج اضطراری، صندلی دیگری قرار نگرفته است و بیشترین فضای پا را در میان صندلی‌های کلاس اقتصادی دارد. با وجودی که شاید هزینه‌ی آن بیشتر باشد؛ اما از این مزیت نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

راز دکمه‌های روی دسته‌ صندلی‌های راهرو

یک دکمه‌ی مخفی در قسمت زیری بسیاری از دسته‌های صندلی راهرو وجود دارد. دکمه را فشار بدهید تا دسته بالاتر بیاید. این دکمه برای مسافرانی طراحی و تعبیه شده است که به امکانات بیشتری نیاز دارند و به افراد قدبلند هم اجازه می‌دهد تا فضای بیشتری برای خم‌شدن به‌سمت راهرو یا تغییر زوایه‌ی بدن خود داشته باشند. هواپیماها، تنظیم‌های متفاوتی دارند و از همین رو، شاید همه‌ی آن‌ها چنین ویژگی‌ای نداشته باشند؛ اما ارزش بررسی را دارد.

استفاده از بالش

استفاده از بالش‌‌، تاثیر زیادی روی راحت‌تر کردن سفر دارد و برای این منظور می‌توانید پیش‌ از سفر، یک بالش تهیه کنید؛ ولی اگر در مضیقه قرار گرفتید، یک بطری آب بزرگ از مهماندار بگیرید، نصف آن را پر کنید، یک حوله دور آن بپیچید و پشت خود بگذارید؛ هرچند در پروازهایی که بیشتر از سه ساعت طول می‌کشند، این روش باعث کمردرد می‌شود. در پروازهای طولانی، حفظ وضعیت بدن در حالت مناسب مانع از وارد آمدن آسیب‌های جدی به بدن می‌شود.

پرداخت پول بیشتر

بعضی‌وقت‌ها بهتر است پول بیشتری خرج کرده و صندلی‌های راحت‌تر کلاس اکونومی پلاس را خریداری کنیم؛ به‌ویژه اگر پروازی بیشتر از چهار ساعت طول می‌کشد؛ اما، اگر فکر می‌کنید که ظرفیت مسافران پرواز شما تکمیل نخواهد شد، صبر کنید شاید یکی از کارمندان مهربان گیت، بلیط شما را به‌صورت رایگان، ارتقا دهد.

استفاده از فرصت‌های ویژه‌ی برای ارتقای کلاس پرواز

دانستن روش کسب امتیاز برای به‌دست آوردن بلیط‌‌های بهتر، عاملی اساسی برای راحت‌تر کردن سفر است. برای کسب صندلی‌های فرست یا بیزینس کلاس در پروازهای طولانی، امتیاز جمع کرده و در این راه، هوشمندانه عمل کنید. راه‌های زیادی برای بیشتر کردن امتیازها وجود دارد. صندلی‌های فرست‌ یا بیزینس کلاس تنها مختص افراد متمول یا سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی نیست.

در نهایت، اگر خوش‌شانس باشید، احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید با وجود صندلی‌های نامتناسب با قد شما، سفر راحت‌تری را تجربه کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار