gardeshban.ir

امروز قصد داریم تا سفر کوتاه دیگری به استان سرسبز گیلان و یکی از بزرگترین بنادر کشور در این استان داشته باشیم.
کد خبر: ۲۲۸۲۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
بندر انزلی یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای شمالی کشور است که جاذبه های طبیعی و انسان ساخت متنوعی را درون خود جای داده است. این شهر را به اروپای ایران هم تشبیه کرده اند! همراه ماباشید تا به گیلان سفر کنیم و از برخی جاذبه های گردشگری بندر انزلی دیداری داشته باشیم.

بندر انزلی یکی از مهم ترین شهرهای استان گیلان از نظر گردشگری و اقتصادی است. این شهر را اولین و بزرگترین بندر ایران در سواحل دریای مازندران می دانند. انزلی بعد از شهر رشت که مرکز استان گیلان است، دومین شهر پر جمعیت این استان محسوب می شود. این شهر بندری را که فاصله اش از مرکز استان حدود ۴۰ کیلومتر است، پر بارش ترین شهر ایران از نظر بارش باران می دانند. در ادامه با برخی از جاذبه های گردشگری بندر انزلی آشنا خواهیم شد.

تالاب انزلی در جنوب غربی شهرستان بندر انزلی قرار دارد. این تالاب یکی از زیباترین و با اهمیت ترین تالاب های کشور و زیستگاهی امن برای گونه های نادری از پرندگان بومی و مهاجر است. وجود نیلوفرهای آبی و لاله های مردابی در جای جای این تالاب و چشم اندازهای بی نظیر آن، این مکان را به مقصدی بسیار جذاب برای گردشگران و طبیعت گردان داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

در تالاب انزلی بیش از ۱۰۰ گونه پرنده و حدود ۵۰ گونه مختلف از آبزیان زیست می کنند. بنابراین، این تالاب مکان مناسبی برای تماشای حیات وحش و پرنده نگری محسوب می شود. این منطقه، در سال ۵۴ در فهرست تالاب های بین المللی تحت حفاظت قرار گرفته است.

در این تالاب، پناهگاه حیات وحش سرخانکل هم جای خوش کرده است. در واقع اگر قصد دیدن نیلوفرهای آبی تالاب انزلی را دارید باید به این پناهگاه حیات وحش بروید. این منطقه از پوشش گیاهی و جانوری متنوعی برخوردار است و پذیرای طبیعت دوستان بسیاری از اقصا نقاط کشور می باشد.

بلوار ساحلی و زیبای بندر انزلی

یکی از دیدنی های معروف بندر انزلی، بلوار ساحلی آن است که به بوستان ساحلی نیز شهرت دارد. این بلوار، اولین بوستانیست که در کشور به سبک اروپائی احداث شده است. قدم زدن در بلواری که یک طرفش دریاست و کشتی ها در آن در حال رفت و آمدند و طرف دیگرش درختانی زیبا جای خوش کرده اند، خستگی را از تن هر گردشگری به در خواهد کرد. این بوستان تفرجگاه بسیاری از مردم انزلی است و هر ساله خیل عظیمی از گردشگران از سایر شهرهای اطراف را به خود جذب می کند.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

موزه نظامی انزلی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندر انزلی کاخ موزه نظامی آن است. بنایی سفید رنگ و با شکوه که یک طرفش دریای خزر نشسته است و طرف دیگرش باغی بسیار سرسبز و خرم. این بنا به فرمان رضاخان در بین سال های ۱۳۰۸ تا ۱۳۱۴ شمسی بنا شده است و اکنون با قرار گیری سلاح هایی از دوران صفوی به بعد در آن، به عنوان موزه نظامی شهر بندر انزلی فعالیت می کند.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

برج ساعت انزلی

این برج، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندر انزلی و یکی از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در این شهر است. این برج تاریخی و زیبا که ساعتش هنوز هم زمان را به درستی نمایش می دهد، در پشت بازار سپه انزلی واقع شده. برج ساعت در سال ۱۱۹۴ هجری شمسی به دستور حاکم ناصرالدین شاه در این ناحیه به نام خسرو خان گرجی ساخته شده است.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

این کشتی تنها کشتی تفریحی آب های خزر است که ۷۴ متر طول، ۱۲ متر عرض و حدود ۲۰ متر ارتفاع دارد. این کشتی ۵ طبقه دارد و ۲۵۰ مسافر به طور همزمان در آن جای می گیرند. این کشتی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی وارد صنعت گردشگری کشور شده است، با دارا بودن امکانات و تجهیزات پذیرایی و اقامتی مناسب در حد یک هتل ۴ ستاره، پذیرای گردشگران کشور می باشند. هدف از رونق این کشتی تفریحی، ترویج گردشگری دریایی و سفر بین شهرهای ساحلی دریای مازندران است.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی

موج شکن انزلی

یکی از جاذبه های گردشگری بندر انزلی که امروزه مردم از آن به عنوان یک تفرجگاه استفاده می کنند، موج شکن معروف این شهر است. این موج شکن برای مقابله با موج های سهمگین دریا و جلوگیری از آسیب دیدن قایق ها و کشتی های این منطقه احداث گشته است.

بنای حافظیه انزلی

اگر در شمال کشور هستید و حال هوای شهر شیراز به سرتان زد، می توانید به بندر انزلی سفر کنید، به بلوار ساحلی آن بروید و از بنای حافظیه آن دیدن کنید. این بنای سفید رنگ را که شباهت بسیار زیادی به بنای حافظیه شیراز دارد، گروهی از مهندسان کشور آلمان در سال ۱۳۱۱ به سفارش شهرداری وقت ساخته اند. در گذشته در این مکان کنسرت های موسیقی برگزار می شد و امروزه نیز به مناسبت های گوناگونی در این مکان نمایشگاه های محلی برگزار می شود.




دهکده ساحلی

در منطقه غازیان انزلی، شهرکی بسیار سرسبز، با صفا و زیبا وجود دارد که در سال ۴۸ ایجاد شده است. در این منطقه ویلاهای متعددی ساخته شده و اکنون دارای رستوران های بزرگ، مساجد، زمین های ورزشی و مناطق شنا، فروشگاه و .. می باشد. این منطقه، یکی از زیباترین دهکده های ساحلی کشور به شمار می رود.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی، مردم خونگرم و میهمان نواز بندر، پل های زیبایی که در این شهر احداث شده و بازارهایی که هر هفته در این شهر برپا می شود، مجموعه ای بی نظیر از دیدنی ها را در شهر بندری انزلی گیلان دور هم جمع کرده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار