gardeshban.ir

حقیقتا این روزها مسافرت‌های خارج از کشور برای بسیاری ازما آسان و در دسترس نیست و شاید با توجه به هزینه‌های بالای این سفرهای بین المللی اولین قدم یعنی گرفتن پاسپورت از دیگر مراحل کمی به صرفه‌تر باشد اما جالب است بدانید همین قدم اول هم در بسیاری از کشورها آنچنان ارزان و به صرفه نیست.
کد خبر: ۲۲۸۲۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید زمانی که صحبت از پاسپورت‌های گران به میان می‌آید اغلب یاد کشورهای ثروتمند با هزینه‌های بالای زندگی مانند سوییس و نروژ بیفتیم، اما حقیقت چیز دیگری است و باید بگوئیم طبق تحقیقات سایت Statista گرانترین پاسپورت متعلق به کشور همسایه خودمان یعنی ترکیه است. 

تهیه این پاسپورت برای متقاضیان آن ۲۵۱ دلار آمریکا هزینه دارد که برابر با ۹۵ ساعت کار البته برای یک شخصی با حداقل دستمزد فدرال است. یکی دیگر از کشورهای گران در این حیطه مکزیک است که تهیه پاسپورت در آن ۱۵۵ دلار آمریکا هزینه دارد که حتی بیشتر از توان یک کارگر با حداقل دستمزد است.

یک کارگر مکزیکی با در نظر گرفتن پایین‌ترین حقوق برای تهیه این پاسپورت باید ۲۶۶ ساعت کار کند. درآمریکا هم ۱۳۵ دلار هزینه دارد که برابر با ۱۹ ساعت کار با پایین‌ترین حقوق است. در ادامه فهرستی از گرانترین کشورها در تهیه پاسپورت را به ترتیب برایتان عنوان می‌کنیم:

ترکیه ۲۵۱ دلار
استرالیا ۲۰۶ دلار
سوئیس ۱۵۹ دلار
مکزیک ۱۵۵ دلار
آمریکا ۱۳۵ دلار
ایتالیا ۱۳۵ دلار
کانادا ۱۳۳ دلار
ژاپن ۱۵۵ دلار
نیوزلند ۱۱۵ دلار
انگلستان ۱۱۰ دلار
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار