gardeshban.ir

میرحسینی گفت: با اقداماتی نظیر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی منطقه سفر به این استان پهناور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: افزایش پروازها و تاسیسات گردشگری،آموزش جوامع محلی و فعالان گردشگری، بهبود زیرساخت‌ها و معرفی همه جانبه استان در سطح ملی از نتایج پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان بود.

او  بیان کرد: مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله جدید پویش ملی معرفی و سفر به این استان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز راهی بزرگ و نگاه به تعاملات بین‌المللی و میزبانی کشورهای حاشیه اقیانوس هندبرای سال ۱۴۰۰ است.

او  بیان کرد: قرار است سال ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند شود که گام نخست در سال آینده با میزبانی از وزرای گردشگری حاشیه اقیانوس هند آغاز خواهد شد.

میرحسینی اظهار داشت: البته تعاملات بین‌المللی شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد که با حمایت‌های لازم وزارت گردشگری، وزارت امورخارجه و استانداری سیستان و بلوچستان بزودی تفاهم‌نامه نهایی در این خصوص منعقد و آنچه در این سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی شده بود محقق شود.

او  با اشاره به اینکه توجه به شرق دور یا آسیای شرقی در کنار جنوب شرق و جنوب آسیا می‌تواند بازار جدید گردشگری ایران را بسازد، گفت: اقتصاد بدون نفت با تعریف منطقه جدید گردشگری بین‌المللی در یکی از محبوب‌ترین مناطق جهان برای مسافران با توان اقتصادی، سنین و نژادهای متفاوت می‌تواند آغاز شکل گیری تمدن جدید در این منطقه بر محور گردشگری با افزایش تعامل بین ملت‌ها باشد.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار