gardeshban.ir

کرونا، ویروسی ناشناخته که این روز‌ها دنیا را با ترس و دلهره همراه کرده است، یکی از بزرگترین مشکلات برای عاشقان سفر و گردشگری داخلی و خارجی به شمار می‌رود. اما سوال این است که با وجود شیوع کرونا چطور سفر کنیم و به عبارت دیگر، راه‌های پیشگیری از کرونا در سفر چیست؟
کد خبر: ۲۲۸۹۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مطلب چند راه حل مهم را برای مقابله با کرونا در سفر ارائه می‌دهیم تا با خیال آسوده کوله پشتی خود را بردارید و قدم به زیباترین سفر‌ها بگذارید.

کرونا چیست؟

کرونا ویرویسی ناشناخته می‌باشد که برای اولین بار در ووهان چین شناسایی و خیلی سریع در تمام دنیا شیوع پیدا کرد. اصلی‌ترین دلیل رشد و همه گیر شدن این بیماری، ناشناخته بودن آن و عدم آشنایی افراد با این ویروس و عدم پیشگیری از آن می‌باشد. به طوریکه با سفر‌های متعددی که از چین به سایر کشور‌ها از قبیل ایالت متحده، آلمان، فرانسه، تایلند و سایر نقاط دنیا صورت گرفت، کرونا به تهدیدی برای تمام دنیا تبدیل شد. این بیماری شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا می‌باشد که علایمی از قبیل تب بالاتر از ۳۸ درجه، گلودرد و آب ریزش بینی دارد.

سفر با کرونا امکان پذیر است؟

سفر دنیایی از تجربه و روز‌ها و لحظات خوش می‌باشد که هیچ چیز نمیتواند مانعی برای شروع آن باشد. به عبارت دیگر، برای عاشقان سفر و گردشگری شیوع بیماری‌های متعدد نمی‌تواند مانع بزرگی محسوب شود. اما آیا با وجود ویروس کرونا می‌توان سفر کرد؟ پاسخ این سوال در مرحله اول به شرایط شما و رفتار شما در سفر بستگی دارد.

برای اینکه بتوانید با وجود کرونا سفر کنید، کافیست چند کار مهم را در اولویت قرار دهید تا خیالتان بابت حفظ جان و سلامتی راحت باشد. از مهم‌ترین راهکار‌ها برای مقابله با ویروس کرونا در سفر می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره نمود:

افزایش آمادگی جسمی

در حال حاضر و بر اساس آمار‌های اعلام شده، اغلب افرادی که بخاطر مبتلا شدن به کرونا جان خود را از دست داده اند از آمادگی جسمی خوبی برخوردار نبوده و سابقه ابتلا به بیماری دیگری را داشته اند. بدن‌های قوی همیشه تحمل بالاتری در برابر ویروس‌های واگیردار دارند. در نتیجه بهتر است رژیم غذایی مناسبی داشته و با استفاده از ویتامین‌های مختلف، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید. استفاده از ویتامین C، استفاده از سیر و مواد غذایی با طبع گرم از جمله گزینه‌های مناسب برای این شرایط می‌باشند.

دست ندهید

دست یکی از آلوده‌ترین اعضای بدن می‌باشد که منشا انتقال بسیاری از بیناری‌های واگیردار است. بهتر است نه تنها در شرایط شیوع کرونا، بلکه در روز‌ها و حالات عادی زندگی تا حد امکان از دست دادن خودداری کنید. سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع بسیار زیاد بیماری‌ها از طریق دست دادن، در چند سال اخیر تلاش کرده است تا شیوه جدیدی را برای انجام این کار پیشنهاد دهد. 

در این شیوه به جای قرار دادن کف دست‌ها بر روی هم، دست در حالت مشت گره زده قرار گرفته و به دست طرف مقابله ضربه آرامی زده میشود. در بسیاری از کشور‌ها این شیوه دست زدن به نشانه موفقیت و پیروزی بوده و مانع از برخورد کف دست‌ها به یکدیگر می‌گردد.

بهداشت را رعایت کنید

سفر یعنی بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی متعدد و گا‌ها خرید در بازار‌های متعدد و طی کردن مسیر‌های متعدد با اتوبوس، قطار، مترو و سایر وسایل نقلیه عمومی! در نتیجه دست‌ها کاملا آلوده خواهند شد و در شرایطی که کرونا به تهدیدی جدیدی برای جان انسان‌ها تبدیل شده است، لازم است به صورت مرتب شستشوی دست‌ها را با آب و صابون انجام دهید. حدود ۲۰ ثانیه برای هر شستشو لازم است. از تماس دست‌های آلوده با چشم و دهان خودداری کنید

ماسک بزنید

تفاوتی ندارد که کرونا شیوع پیدا کند یا آنفولانزا و سرماخوردگی‌های فصلی، در هر صورت بهتر است در محیط‌هایی با ازدحام زیاد حتما از ماسک‌های مقاوم و استاندارد استفاده نمایید. البته در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، مهم نیست در محیط شلوغ باشید یا خلوت، در هر صورت ماسک فراموش نشود. علاوه بر ماسک زدن، بهتر است از ورود به بازار فروش مرغ و ماهی و حیوانان زنده در کشور‌هایی که امکان وجود کرونا در آن‌ها زیاد می‌باشد خودداری کنید.

علائم بیماری را جدی بگیرید

علائم ابتلا به کرونا شباهت زیادی به سرماخوردگی دارد و به همین خاطر است که بسیاری از مبتلایان به این بیماری در زمان مناسب به پزشک معالجه نمی‌کنند. در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی از قبیل سردرد، تب بالای ۳۸ درجه و حالت تهوع حتما به پزشک معالجه کنید
کدام سفر‌ها با وجود کرونا خطرناک است؟

بر اساس آمار منتشر شده در حال حاضر ووهان چین بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری را داشته و ورود و خروج از آن با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌باشد؛ لذا بهتر است تا حد امکان از سفر به کشور چین و آسیای شرقی خودداری کنید. در صورت لزوم می‌توان با رعایت مسائل بهداشتی و بالا بردن سیستم ایمنی بدن از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار