gardeshban.ir

مشهد شهر امام رضا است شهری که در هر زمان از سال به خودی خود مسافران زیادی را به خود جذب میکند.در پیشنهاد ایرانگردی امروز با یکی دیگر از جاذبه‌های مشهد آشنا خواهید شد. امروز قصد داریم تا باهم به چالیدره برویم، پس همراهمان باشید.
کد خبر: ۲۲۹۳۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
در شهرستان طرقبه مشهد، دره های متفاوتی مانند دره ارغوان، دره چالیدره و... وجود دارد. چالیدره یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان است و رودخانه‌ای به نام جاغرق نیز به همراه این دره جاذبه طبیعی چشم‌نوازی را در این منطقه به وجود آورده است. 

نام چالیدره به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده است. این منطقه توریستی علاوه بر پوشش گیاهی مناسب، دارای دریاچه بسیار زیبایی نیز هست.

چالیدره مکان تفریحی است که جهت استراحت گردشگران آلاچیق و رستوران های زیبایی در آن تهیه شده است امکاناتی همچون قایق های پدالی، سواری، کایت، ماهیگیری، تله سیژ، تله کابین و بانجی جامپینگ در این مکان فراهم است. همچنین امکانات تفریحی همچون وسایل بازی برای کودکان، غواصی و کشتی شناور پذیرایی نیز وجود دارد. مجموعه تفریحی چالیدره مشهد برای استفاده عموم گردشگران آزاد می باشد و برای وسایل نقلیه مسافران و بازدیدکنندگان پارکینگی در نظر گرفته شده است.

چالیدره در سالهای ۱۳۸۱ ـ ۱۳۷۶ با مشارکت شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه‌ای خراسان ایجاد شد. می توان مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه را از مراکز مهم در صنعت گردشگری مشهد مقدس دانست، زیرا روزانه با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر گردشگر ایرانی و خارجی فرصت بسیار مهمی را به وجود آورده است. بدون شک حضور گردشگران ایرانی در کنار گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس در طرقبه فرصت‌های بی شمار شغلی و سرمایه گزاری را ایجاد می‌کند.

تفریح و استراحت در چالیدره؛جاذبه آبی مشهد/تصاویر

تفریح و استراحت در چالیدره؛جاذبه آبی مشهد/تصاویر

تفریح و استراحت در چالیدره؛جاذبه آبی مشهد/تصاویر

تفریح و استراحت در چالیدره؛جاذبه آبی مشهد/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار