gardeshban.ir

چشمه آب قل یزد از جاذبه‌های گردشگری طبیعی یزد به حساب می‌آید. فقط کافی است ۴۵ کیلومتر از سمت غرب یزد به‌طرف خضرآباد بروید تا به روستای کافی‌ آباد برسید، یعنی باید حدود ۴۰ دقیقه بپیمایید. آنجا از هرکسی مسیر چشمه را بپرسید، به شما نشان خواهد داد.
کد خبر: ۲۲۹۷۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
با ماشین از روستا تا چشمه آب قل، پنج دقیقه زمان می‌برد؛ البته به‌علت خاکی‌بودن جاده، این زمان بیشتر به نظر می‌آید.چشمه آب قل اثری طبیعی است که از دل زمین می‌جوشد. این چشمه خواص درمانی دارد و برای بیماران روماتیسمی و مشابهش مفید است. ازطرف ‌دیگر، با شنیدن صدای گوش‌نواز جوشیدن آب در گرمای کویر، زیبایی و رمزآلودبودن کویر به شما یادآوری می‌شود.

چشمه آب قل یزد/عکس

علت نامگذاری چشمه آب قل:

همه چشمه‌ها صدای قلقل آب دارند؛ اما ازآنجایی‌که این چشمه در دل کویر قرار گرفته و از دل آن می‌جوشد، آب قل نامیده می‌شود تا بر عجیب‌بودن جوشیدن آب از دل کویر تاکید بیشتری شود. این چشمه با رسوبات کهربایی‌رنگ به چشمه گوگرد نیز معروف است. رسوبات گوگرد با شکل‌های هندسی زیبا بر لبه چشمه و در تماس با شنزارکویر، به‌راحتی دیده می‌شوند. هم‌نشینی رنگ آبی چشمه با زرد کهربایی، ترکیب نایاب و زیبایی است.

امامزاده سید کافی به‌عنوان نمادی برای روستای کافی آباد یزد است و کنار جاده خودنمایی می‌کند. این امامزاده نشانه‌ای خوب برای ملحق‌شدن با سایر همراهان است. گردشگران می‌توانند در این مکان به دست‌شویی بروند، وضو بگیرند، نماز بخوانند و آبی خنک نوش‌ جان کنند.

بازدید از چشمه‌های پلکانی ندوشن نزدیک چشمه

از سایر مکان‌های دیدنی نزدیک به چشمه، می‌توان به روستای ندوشن و چشمه‌های پلکانی آن اشاره کرد. روستای ندوشن در ۹۰ کیلومتری غرب یزد واقع شده که با گذر از چشمه آب قل و رانندگی ۴۰ دقیقه‌ایی به مقصد بعدی که روستای ندوشن است، منتهی می‌شود.این روستا به‌علت قرارگرفتن در دامنه شیرکوه، وضعیت آب‌وهوایی متفاوت و مطلوب‌تری نسبت به شهر یزد دارد و از مناطق نیمه‌کوهستانی به حساب می‌آید. از مکان‌های دیدنی این روستا می‌توان به قنات تاریخی ندوشن، مسجد آمنه گل، مسجد جامع ندوشن و چشمه‌های آهکی ندوشن اشاره کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار