gardeshban.ir

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهری شهرداری یزد از ممنوعیت تردد خودرو در بافت جهانی این شهر در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۸۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
«حمید دهقان» با بیان این که هر گونه تردد خودرو در تمام معابر بافت تاریخی در ایام نوروز ممنوع است، گفت: شهروندان و مسافران باید بتوانند در فضای بافت تاریخی یزد پیاده قدم بزنند.

وی با بیان این که معابر بافت تاریخی با استفاده از دوربین و تکنولوژی‌های هوشند جدید کنترل می‌شود، گفت: تردد در بافت تاریخی صرفا برای کسبه و ساکنین این بافت تاریخی با احراز هویت پلاک خودورهای مجاز در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم هیچ محدودیت و سختی برای تردد ساکنین و کسبه در بافت تاریخی ایجاد نشود.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد افزود: طرح محدودیت تردد خودروها در بافت تاریخی در بازارچه صراف‌ها به صورت پایلوت اجرا و در ایام نوروز در تمام معابر بافت تاریخی اجرا می‌شود.

دهقان با اشاره به افزایش ترافیک در روزهای پایانی سال به ویژه در هسته مرکزی شهر، تصریح کرد: پارکینگ‌ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز سه ساعت بیشتر به شهروندان و مسافران خدمات رسانی خواهند کرد.

جهانشهر یزد دو هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و حریمی به وسعت پنج هزار هکتار است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار