gardeshban.ir

کاخ امپراطوری توکیو یکی از مهم‌ترین آثاری است که به ‌عنوان بخشی از دیدنی های ژاپن در اولویت بازدید قرار دارد.
کد خبر: ۲۳۰۱۲
تاریخ انتشار : جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کاخ مدرن در احاطه ی باغ های سنتی، دیواره های سنگی بزرگ و خندق های پرآب، طبیعتی دلفریب را در دل کلان شهر توکیو خلق کرده است. 

کاخ امپراطوری توکیو در ژاپن علاوه بر منزل امپراطور، یک مرکز اداری و موزه‌ای برای نمایش زیبایی‌های این سرزمین است. 

اگر باغ این کاخ را به ‌طور اجمالی بررسی کنیم به چهار بخش مختلف می‌رسیم، بخشی از کاخ در غرب که شامل زمین‌ها و بناها است، باغ‌های کیتانومرو در شمال مجموعه با باغ‌های اختصاصی ، باغ‌های شرقی و باغ‌ ملی در جنوب که  خاکریزها، برج نگهبانی، پل‌ها و دیوارهای سنگی در آن به چشم می‌خورد. 

کاخ امپراطوری توکیو در مکان سابق کاخ اِدو قرارگرفته ولی امروزه چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

ساکنان کاخ امپراطوری توکیو، شاه آکیهیتو و خانواده‌اش هستند. او صد و بیست و پنجمین شاه ژاپن و چهارمین فردی است که کاخ امپراطوری توکیو را اداره می‌کند. 

جالب است که بدانید قسمت‌هایی از این مکان در حال حاضر برای بازدید عموم باز بوده و به‌ صورت رایگان گردشگران تور ژاپن می‌توانند از آن دیدن کنند، اما باید بدانید که کسی حق ورود به ساختمان‌های اصلی این کاخ را ندارد. 

مردم تنها در سال در دو مراسم خاص کاخ امپراطوری توکیو می‌توانند شرکت کنند و اعضای خانواده‌ی سلطنتی را ببینند که آن روزها مربوط به روز اول سال نو امپراطور و خانواده‌اش 5 بار روی بالکن آمده و برای مردم دست تکان می‌دهند. 

همچنین 23 دسامبر به مناسبت تولد امپراطور اعضای خانواده‌ی سلطنتی به بالکن می‌آیند. بازدید از این کاخ بسیار لذت‌بخش بوده و باغ‌های آن می‌تواند برای هر انسانی، محیطی آرامش‌بخش باشد. 

یکی از مهمترین تفریحات گردشگران در این باغ تماشای گل های فصلی رنگارنگ مثل آزالیا و ادریسی است. 

این باغ با حوض‌ها و چشم اندازهای جذابش محیطی آرامش‌بخش را به وجود آورده و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی توکیو به شمار می‌رود. 

همچنین در باغ‌های شرقی آثار کاخ اِدو قابل مشاهده است و می‌توان عکس‌های زیبایی از آن گرفت، پس شانس دیدن آن را در سفر به توکیو به خود اختصاص بدهید. 

کاخ امپراطوری در مرکز توکیو با پیاده روی کوتاهی تا ایستگاه توکیو فاصله کمی دارد. بهترین زمان برای بازدید از این کاخ در اوایل فصل بهار است، چون درختان باغ مملوء از شکوفه های گیلاس شده و زیبایی چشم نوازی را پدیده آورده‌اند. 

کاخ امپراطوری توکیو از دیدنی های ژاپن+عکس

کاخ امپراطوری توکیو از دیدنی های ژاپن+عکس

کاخ امپراطوری توکیو از دیدنی های ژاپن+عکس

کاخ امپراطوری توکیو از دیدنی های ژاپن+عکس

کاخ امپراطوری توکیو از دیدنی های ژاپن+عکس

کاخ امپراطوری توکیو از دیدنی های ژاپن+عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار