gardeshban.ir

بنای یادبود دیوار برلین یکی از دیدنی های آلمان است که در بخش مرکزی شهر برلین واقع شده است.
کد خبر: ۲۳۱۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایده ساخت این یادبود توسط موزه تاریخ آلمان ارائه گردید و در سال 1988 توسط جمهوری فدرال آلمان و ایالت فدرال برلین ساخته شده است. 

این بنا نمایانگر دیوار برلین و حوادث و مرگ هایی است که در طول جنگ سرد در آن رخ داده است. دیوار برلین پس از پایان جنگ جهانی دوم و شکست نازی‌ها ساخته شد که 155 کیلومتر طول و حدود 4 متر ارتفاع داشت. 

این دیوار که نماد جنگ سرد در اروپا بود، به مدت 28 سال (1961 تا 1989) برلین را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کرد. 

بنای یادبود دیوار برلین در محوطه تاریخیBernauer Strasse و در امتداد نوار مرزی دیوار سابق واقع شده است و شامل آخرین قطعه دیوار برلین می‌شود که محوطه پشت آن نیز تحت حفاظت است. 

بقایای تاریخی حفظ شده در این محوطه و آثار متعلق به مرزبندی بین آلمان شرقی و غربی درک و تصور جامعی از تاریخ آلمان و حوادثی که در اینجا به وقوع پیوسته است به بازدیدکنندگان می‌دهد. 

بر روی بنای یادبود، تصاویری از کشته شدگان جنگ جهانی دوم را مشاهده می‌کنید که در بخش‌هایی از آن، جزییات اتفاقات و حوادث مرتبط با دیوار برلین را به اطلاع عموم گذاشته‌اند. با اینکه سال‌های زیادی از تخریب دیوار برلین می‌گذرد اما همچنان روح ماجرا در آن در جریان است که بازدید از آن احساسات هر انسانی را بر می‌انگیزد. 

پیشنهاد می‌شود که در سفر به برلین، علاوه بر بنای یادبود دیوار برلین، بازدید از کلیسای جامع فرانسوی و ستون پیروزی را نیز در لیست برنامه گشت‌های خود قرار دهید. 

بنای یادبود دیوار برلین از دیدنی های آلمان+عکس

بنای یادبود دیوار برلین از دیدنی های آلمان+عکس

بنای یادبود دیوار برلین از دیدنی های آلمان+عکس

بنای یادبود دیوار برلین از دیدنی های آلمان+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار