gardeshban.ir

-استاندار یزد از پیگیری برقراری پروازهای بین یزد و شیراز و دو خطه کردن مسیر ریلی یزد و کرمان به عنوان دو اقدام توسعه‌ای در حوزه گردشگری خبر داد.
کد خبر: ۲۳۱۴۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
«محمدعلی طالبی» با اشاره به اهمیت و ضرورت شکل‌گیری مراودات و تسهیلات بیشتر جهت گردشگران رئوس مثلث طلایی گردشگری ایران، اظهار کرد: با توجه به این که قرار است استان‌های یزد، اصفهان و فارس مراوداتی را برای تسهیل گردشگری فراهم کنند لذا ضروری است که ارتباطات بین سه استان تقویت و عزیمت گردشگران به این استان‌ها تقویت شود.

وی با بیان این که تکمیل راه‌آهن یزد -  اقلید اقدامی موثر در برقراری شبکه ریلی جهت قطار مسافربری شیراز به یزد است، گفت: این اقدام در توسعه گردشگری حتی در بعد ملی نیز موثر خواهد بود.

استاندار از امکان برقراری پرواز بین یزد و شیراز خبر داد و گفت: امکان و تقویت مسیر هوایی یزد - شیراز در بازدیدی که با حضور استاندار فارس انجام شد، مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته اما برقراری این پرواز مستلزم وجود تورهای گردشگری با مقصد اصفهان، یزد و فارس است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده به منظور ایجاد این زیرساخت در یزد نیز تصریح کرد: مقرر است که مذاکراتی با چند شرکت هواپیمایی در این رابطه انجام شود، ضمن این که باید با آژانس‌های گردشگری به عنوان متولیان برگزاری تورهای خارجی هم مذاکراتی انجام شود تا برنامه گردشگری مناسبی برای بازدید گردشگران در مسیر فارس -  یزد - کرمان فراهم شود.

طالبی به طرح دو خطه کردن راه‌آهن کرمان - یزد اشاره کرد و گفت: دو خطه کردن راه‌آهن بافق(یزد) - اصفهان در حال انجام است و اگر مسیر بافق تا کرمان هم از این امکان برخوردار شود، شرایط مراودات یزد - کرمان و سایر مناطق کشور روند بهتری خواهد یافت و توسعه حمل و نقل ریلی و توسعه گردشگری را به دنبال خواهد داشت.

وی از بهره‌برداری این طرح در سال 99 خبر داد و گفت: خوشبختانه این طرح ریلی هم‌اکنون در حال انجام است و با سفر رئیس‌جمهور به استان‌های یزد و فارس بر افتتاح این طرح در سال 99 تاکید شده است.

استاندار یزد در پایان نیز بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و از انجام اقداماتی موثر در این راستا خبر داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار