gardeshban.ir

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان، تقریبا می‌توان گفت گردشگری و سفر مهمترین مقوله‌ای است که در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار گرفته است. تمهیدات گوناگونی برای جلوگیری و یا مقابله با این بیماری از سوی کشورها صورت گرفته؛ از سوی دیگر با ورود کرونا به ایران و با توجه به فرا رسیدن فصل سفر، این موضوع از سوی گردشگران و مسافران مورد توجه است و از آن‌جا که مشهد با جاذبه زیارتی خود یکی از مقاصد مهم سفر در کشور به حساب می‌آید، دارای شرایط ویژه‌ای است.
کد خبر: ۲۳۱۴۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص وضعیت سفرها در مسیرهای ورودی و خروجی مشهد با شیوع ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: در چند روز گذشته با توجه به این که موضوع شیوع ویروس کرونا جدی‌تر شده است، چند شرکت هواپیمایی از جمله هواپیمایی کویت پروازهایش را به مشهد قطع کرده است.

فرقانی افزود: عراق نیز در بخشنامه‌ای اعلام کرده مسافرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، باید حداقل دو هفته در قرنطینه باشند و دیگر شرکت‌های هواپیمایی مانند ترکیش ایرلاین در صدد این هستند که از مسافران گواهی سلامت بگیرند؛ البته هنوز بحث اخذ گواهی سلامت قطعی نشده است؛ اما شرایط به سمتی می‌رود که تردد و رفت‌وآمد باید کاهش یابد.

وی بیان کرد: در مسیرهای داخلی هنوز مورد خاصی مشاهده نشده است؛ اما به عقیده من اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند و چنانچه وزارت بهداشت شفافیت لازم را در اعلام اخبار نداشته باشد، این شرایط به لحاظ روانی ممکن است تاثیراتی روی مردم بگذارد و باعث کاهش رفت‌وآمدها شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز برخی از روزنامه‌ها اخباری منتشر کردند مبنی بر این که مردم از برگزاری اجتماعات دوری کنند، به هر حال سفر نیز کار گروهی بوده و این بحث ممکن است تاثیراتی بر روی گروه‌ها و تورهای مسافرتی نیز بگذارد.

فرقانی درباره کنسلی تورهای مسافرتی در شرایط اضطراری، تصریح کرد: طبق قراردادی که سازمان میراث فرهنگی در شرایط اضطراری دارد، تورها باید کنسل شوند، منتهی این که موضوع ویروس کرونا اضطراری تعریف شود یا نه، بحثی جداست که باید میراث فرهنگی در مورد آن نظر دهد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: اگر شرایط به گونه‌ای پیش رود، به صورت زلزله یا سیل‌های بزرگ مانند سیل نوروز 98 و وضعیت اضطراری اعلام شود، شرایط کنسل کردن تورها نیز متفاوت می‌شود، اما اگر شرایط اضطراری اعلام نشود، طبق قرارداد باید یک شب هزینه هتل و هزینه بلیت را به عنوان جریمه پرداخت شود. لذا ما به دنبال پاسخ از سمت مسئولان وزارت گردشگری و میراث فرهنگی هستیم که با وجود شرایط فعلی در کشور، وضعیت برای آژانس‌ها مشخص شود.

به نظر می‌رسد با وجود شروع انتشار ویروس کرونا در برخی شهرهای کشور، سفرهای نوروزی و رفت‌وآمدها به ویژه در شهرهای زیارتی مانند مشهد که هرساله جمعیت زیادی از مسافران داخلی و خارجی را پذیرایی می‌کند، شرایط را سخت و دشوار خواهد کرد و بنابراین مسئولان استانی باید تمهیدات لازم و ضروری را برای جلوگیری از شیوع این ویروس از طریق سفر و رفت‌وآمد زائران، در نظر بگیرند تا بار دیگر دچار غافلگیری در مدیریت بحران نشویم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار