gardeshban.ir

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی تهران گفت: چند پیشنهاد به وزیر میراث فرهنگی درباره لغو سفرها و برگرداندن هزینه‌ها به مسافران داده می‌شود یکی از آنها تعیین تکلیف وضعیت تورها تا ۲۷ اسفند است.
کد خبر: ۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

‌امیر پویان رفیعی شاد رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران گفت: امروز به همراه تعدادی از مدیران دفاتر مسافرتی و اعضای انجمن تهران با مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران جلسه‌ای برگزار شد تا درباره شرایط موجود به یک جمع بندی و نتیجه برسیم. در این جلسه قرار شد پیشنهادات مان را به وزیر میراث فرهنگی برای رسیدگی ارسال کنیم.

عضو هیأت مدیره کانون سراسری دفاتر مسافرتی گفت: این پیشنهادات درباره تعیین تکلیف ابطال و یا اجرای تورهای گردشگری است یعنی وضعیت تورهای گردشگری تا ۲۷ اسفند ماه تعیین تکلیف شود و در صورت پایداری شرایط را دوباره بررسی و تصمیم گیری خواهد شد. همچنین از دفاتری که مقروض شده اند و یا قراردادی در کشور دیگری دارند می‌خواهیم تا نمونه‌ای از قراردادهایشان را با هتل‌ها و یا پروازهای خارجی برای ما ارسال کنند تا بتوانیم رایزنی‌های لازم را انجام دهیم. پیشنهاد دیگر تسهیل پرداخت وجوه توسط دفاتر مسافرتی است. همچنین باید مدت زمانی به عنوان فرجه تعیین شود تا دفاتر مسافرتی بتوانند پولی که در اختیار هتل‌ها و یا ایرلاین هاست را به مسافران برگردانند.

وی در ادامه گفت: عمده بازار گردشگری کشور در حوزه دفاتر مسافرتی در استان تهران است. منبع تغذیه فعالیت‌های مربوطه یا در تهران است و یا اینکه تهران واسطه آن فعالیت هاست. بنابراین عمده مشکلات گریبان دفاتر مسافرتی استان تهران را گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: باید بتوانیم قانون مشخصی برای ایام خاص و مشکلات بوجود آمده داشته باشیم تا نه همکاران ما در آژانس‌های مسافرتی دچار ضرر شوند و نه مسافران. اکنون بیشتر مسافران سفرهای خود را کنسل می‌کنند ولی واقعیت این است که دفاتر مسافرتی نیز واسطه بین ارائه دهندگان خدمات و مصرف کنندگان آن هستند. وجوهی که از گردشگر گرفته می‌شود صرف هزینه‌های خدمات شده است بنابراین باید با صبر و حوصله و تدوین قوانین، بخشی از این وجوه به آنها برگشت داده شود.

رفیعی شاد گفت: در حوزه سفرهای داخلی ما با هتل‌ها و دفاتری مواجه هستیم که بهتر می‌توانند شرایط را درک کنند اما در حوزه تورهای خروجی باید وزارت میراث فرهنگی بتواند به کمک آژانس‌ها آمده و رایزنی‌های لازم را به عنوان مثال با تورساب و یا… انجام دهند.

مهر






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار