gardeshban.ir

مسافران نوروزی در سفر به تهران می توانند از آبشار تهران بازدید کنند.
کد خبر: ۲۳۲۱۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 06
گردشبان (gardeshban.ir) :

با ماشینی شدن زندگی بشری و افزایش آلودگی هوای شهر‌های بزرگ جهان، شاهد اقداماتی برای بالا بردن سرانه فضای سبز بودیم. آبشار تهران نیز با همین هدف در ارتفاعات شمال غربی پارک جنگلی لتمان کن و در ارتفاعات شمالی منطقه ۲۲ شهرداری تهران احداث شده است. این پروژه با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار، ۲۵۰۰۰ متر مسیر کوهپیمایی، ۸ برکه سنگی با مساحت ۷۵۰۰ متر مربع، ۲۰۰۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری، ۳۳ واحد آلاچیق، ۲۰۰۰ واحد پارکینگ، مسجدی با مساحت ۴۰۰ متر مربع، باغ گیاهان دارویی، باغ گل با مساحت ۲ هکتار و مسیر کالسکه‌سواری است.

آبشار تهران شامل باغ‌راه‌هایی در دل کوهستان است. این باغ‌راه‌ها با استفاده از مصالح طبیعی سنگ و چوب در دل کوهستان ساخته شده‌اند.

آبشار تهران با الهام از باغ‌های سنتی ایرانی و به صورت طبقه ای ساخته شده است. در ساخت این پروژه از مصالحی که با طبیعت همخوانی دارند، استفاده شده است.

آبشار تهران به جذب گردشگر به استان تهران نیز کمک کرده است. افرادی که خواهان بازدید از این جاذبه گردشگری هستند می‌توانند از طریق انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران به این جاذبه دسترسی پیدا کنند.

بازدیدکنندگان آبشار تهران می‌توانند در بازدید از این جاذبه گردشگری از دیدن تنوع گیاهی آن لذت ببرند. در محیط اطراف آبشار تهران گیاهان مختلفی، چون چنار، بید مجنون، تبریزی، اقاقیا، سرو نقره‌ای، سدروس، پیراکانتا، طاووسی، دم موشی و خرزهره دیده می‌شوند.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ الهام از باغ های سنتی ایرانی در آبشار تهران + تصاویر

جا‌های دیدنی استان تهران؛ الهام از باغ های سنتی ایرانی در آبشار تهران + تصاویر

جا‌های دیدنی استان تهران؛ الهام از باغ های سنتی ایرانی در آبشار تهران + تصاویر


باشگاه خبرنگاران 




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار