gardeshban.ir

شیوع ویروس جدید کرونا که تاکنون جان بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر را در کشورهای مختلف جهان گرفته و ده‌ها هزار نفر را مبتلا کرده است، باعث شده تا مقامات مسئول فرانسه روند رونق صنعت گردشگری این کشور را کاهشی پیش‌بینی کنند.
کد خبر: ۲۳۲۶۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنابر اعلام برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، پیش‌بینی می‌شود شمار گردشگران در این کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد.

لومر گفت: این کاهش تعداد گردشگران مطمئنا تاثیری زیاد بر اقتصاد فرانسه خواهد داشت. وی افزود فرانسه هر سال میزبان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر چینی بود.

هم زمان وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرده است که دیگر هیچ بیماران مبتلا به کرونا در فرانسه وجود ندارند. 

وی با این حال افزود که این مانع نمی شود از آماده سازی کشور برای مقابله با احتمال همه گیر شدن این بیماری دست برداریم.

وزارت بهداشت فرانسه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور راهکارهایی از جمله ایجاد خط تلفن رایگان برای پاسخگویی، اطلاع رسانی درباره خطرات بیماری، حمایت عاطفی و مبارزه با استرس حاصل از شیوع این ویروس را ارائه داده است.

این وزارت‌خانه همچنین فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه ویروس کرونا از سوی پژوهشگران موسسه پاستور و تعطیلی مراکز عمومی محل رفت و آمد افراد مبتلا به این بیماری را در دستور برنامه های خود قرار داده است.

براساس این گزارش، ‌۱۲ مورد از این بیماری در فرانسه مشاهده شده که ابتلا ۱ مورد (یک گردشگر مسن چینی) منجر به مرگ شده است. بعلاوه، ابتلا چهار مورد از سرنشینان فرانسوی کشتی دایموند پرنسس مثبت گزارش شده که در ژاپن بستری شده اند.

سرنشینان کشتی تفریحی دایموند پرنسس به تازگی به دلیل موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشتی، در بندر یوکوهامای ژاپن در قرنطینه قرار گرفتند.

شبکه خبری اسکای دیروز گزارش داد که ارزش سهام در کشورهای اروپایی در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و هراس سرمایه گذاران از احتمال اعلام بحران بین المللی سقوط کرد.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار