gardeshban.ir

شاید برای خیلی از ما خانم ها فکر کردن به ورزش پس از زایمان هم سخت باشد!!! چه برسد به خود ورزش کردن! اما این گزارش به ما راهکارهایی ارائه میکند که چطور بعد از زایمان ورزش را شروع کنیم!
کد خبر: ۲۳۳۱۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 09
دیده بان گردشگری (gardeshban.ir) :
اگر شما هم مثل من درگیر این هستید که چطور بعد از زایمان ورزش را شروع کنیم این گزارش را تا انتها دنبال کنید.

تجربه ی شخصی ، ولی مشترک بین خانم ها

به راستی چطور بعد از زایمان ورزش را شروع کنیم؟ شش هفته پس از دوم زایمانم سعی کردم دوباره بدوم. زایمان زودرس بدی داشتم و تقریبا یک هفته پس از زایمان آنهم با کمک واکر و عصا قادر بودم راه بروم.

خلاصه با هر شیوه ای و با هر دردسری که بود سر پا شدم و ورزش را شروع کردم تا به حالت عادی خودم برگردم. چندین هفته بعد حس کردم حالا وقتش رسیده که پیاده روی آرام در بیرون از منزل را شروع کنم.

خاطرات آن روز را خوب به یاد دارم. حین پیاده روی حس میکردم لگنم در حال جدا شدن از بالا تنه ام است و هر لحظه ممکن است جدا شود و درون بوته ها بیفتد.

درد لگنی پس از زایمان

بر اساس گفته های سوزان کلینتوم متخصص بیماری فیزیولوژیکی زنان پس از زایمان، درد لگنی در زنان پس از وضع حمل اصلا چیز عجیبی نیست.

تجربه ی من هم مانند زنان دیگر اصلا عجیب نبود. درد داشتم چون ماهیچه های لگنی ام در حین زایمان بیش از توان خودشان کشیده شده بودند.

پس از زایمان ماهیچه ها شل و افتاده می شوند. همین هم موجب درد لگن، درد مفاصل و استخوان ها می شود. دکتر کلینتوم گفته که در کل، درد لگنی مانند این است که لگن شل شده و در حال جدا شدن است.

اما با گذشت زمان و انطباق خواسته هایم با توانایی بدنم توانستم به وضعیت پیش از زایمانم برگردم و با همان سرعت هفته ای یک یا دو بار بدوم.

نکته ای کلیدی در ورزش های پس از بارداری و زایمان

نکته ای کلیدی در ورزش های پس از بارداری و زایمان همین است؛ به صدای بدنتان گوش دهید و به خودتان زمان دهید. با پزشکتان مشورت کنید و آرام آرام ورزش کردن را شروع کنید.

توصیه های کاربردی

1: اگر زایمان طبیعی داشتید ورزش را بلافاصله پس از وضع حمل آغاز کنید.

2: اگر سزارینی بودید کمی تحمل کنید. به بدنتان زمان لازم برای بازیابی بدهید.

3: با پیاده روی و ورزش های آرام شروع کنید.

4: اگر میخواهید بدوید اول با پریدن شروع کنید.

5: اگر نگران هستید که ورزش کردن ممکن است به شیردهی شما آسیب برسانید قبل از ورزش به دلبندتان شیر دهید و یا اینکه شیرتان را بدوشید و کنار بگذارید.

برای ورزش کردم زمان بگذارید و ارزش قائل شوید. سلامتی تان در رو ورزش است و فرزندتان به سلامتی تان نیاز دارد.

علائم ناراحتی پس از ورزش
درد شدید، تب، سرگیجه، ضعف، دو بینی، سنگینی قفسه سینه، تنگی نفس، استفراغ، خونریزی شدید، یا ورم ، همه و همه از مشکلات ورزش کردن پس از زایمان هستند.

پس اگر با ورزش کردن هر کدام از این علایم را داشتید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
ويديو
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار