gardeshban.ir

اسپلو یک شهر باستانی و قدیمی در استان پروجیا (Perugia) در شرق اومبریا (Umbria) است ، شهری قدیمی با دیوارها و خانه های سنگی که به خوبی چهره باستانی ایتالیا را همچنان به تصویر کشیده است.
کد خبر: ۲۳۳۱۸
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
اسپلو با فاصله 15 دقیقه از شهر آسیسی (Assisi) قرار گرفته است اما وقتی وارد آن شوید به نظر می رسد یک دنیا فاصله بین این دو شهر وجود دارد چرا که به مقصدی می رسید که به خوبی از قرون وسطی باقی مانده و پر از مناظر رویایی و چشم نواز است. خیابان های باریک و سنگفرشی که پر از گل های رنگارنگ شده است موجب شده تا این شهر لقب شهر گل را به خود اختصاص دهد.

اسپلو همچنین بخاطر یک رویداد و جشن فرهنگی نیز شناخته شده است ، جشنی که در اواخیر فصل بهار برگزار می شود و La Infiorate نام دارد. در این جشن با استفاده از گلبرگ گل ها تصاویر و اشکالی را روی زمین ها و خیابان ها می کشند که چهره ای رویایی تر به این شهر می بخشد.

اسپلو بسیار کوچک است و فقط 8500 ساکن دارد اما کارهای متعددی می توانید در این شهر انجام دهید. علاوه بر اینکه قدم زدن در خیابان های باریک و در میان گل های رنگارنگ می تواند برای شما همانند قدم زدم در رویاهایتان باشد ، می توانید از بسیاری از کلیساها که قدمتی تاریخی دارند یا موزه ها بازدید کنید. و اگر بین ماههای می تا اوایل ژوئن ( اواخر بهار ) به این مقصد سفر کنید هم فرصت بازدید از جشن مشهور infiorata را خواهید داشت. 

در میان کوهها به جمع آوری گل بپردازید یا از گل فروشی های موجود در سطح شهر گلدان های زیبا را همانند تکه ای از این شهر برای خود خریداری کنید. علاوه بر گل های رنگارنگ ، روغن زیتون نیز در این شهر بسیار شهرت دارد و برداشت سالانه آنها اواخر ماه اکتبر ( اواسط پاییز ) آغاز می شود. بنابراین در این زمان شاید بتوانید صحنه هایی از برداشت این محصول را نیز مشاهده کنید.


اسپلو به این دلیل شهر گل نامیده می شود که ساکنان آن بیشتر پرورش گل ها و گیاهان خانگی را انجام می دهند و هر سال جشنواره ای برای فروش و معرفی این گل های زیبا برگزار می شود که مشتری های زیادی برای خرید این گل ها هر سال راهی Spello می شوند.

شهر گل در ایتالیا رنگ و بوی زیبایی از گل ها و گیاهان به خود گرفته و مناظر دیدنی زیادی را در کوچه های شهر گل ایجاد کرده است . دسترسی به اسپلو خیلی دشوار نیست چرا که بسیاری از قطارها در نزدیکی این شهر توقف می کنند. 

اگر از شهر رم قطارهایی که به سمت فلورانس می روند را سوار شوید می توانید در ایستگاهی که به اسپلو اختصاص یافته است پیاده شوید و با یک تاکسی یا اتوبوس به شهر بروید. ( پیش از سوار شدن به قطار حتما چک کنید که در این شهر متوقف می شود یا خیر ). 

اسپلو از شهر رم تقریبا دو ساعت فاصله دارد و به راحتی می توانید با ماشین به این شهر کوچک و زیبا بروید و این بازدید را به یک تور یکروزه از رم تبدیل کنید.

اسپلو؛ شهر گل ایتالیا+عکس

اسپلو؛ شهر گل ایتالیا+عکس

اسپلو؛ شهر گل ایتالیا+عکس

اسپلو؛ شهر گل ایتالیا+عکس

اسپلو؛ شهر گل ایتالیا+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار