gardeshban.ir

رولت قهوه یه شیرینی خیلی خوشمزه برای مهمونی ها و دورهمی های خونوادگیه. اکه شما هم از عطر و طعم قهوه لذت می برین، پیشنهاد می کنیم حتما این رولت رو امتحان کنین.
کد خبر: ۲۳۳۱۹
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
چی لازم دارم:

شکر 1 پیمانه

آرد شیرینی پزی 1 پیمانه

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

جوش شیرین 1 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ 4 عدد

روغن کانولا 1/2 پیمانه

آب 1/2 پیمانه

اسانس وانیل 1 قاشق غذاخوری

پودر قهوه فوری 3 قاشق چایخوری

آب جوش 1 قاشق چایخوری

سفیده تخم مرغ 6 عدد

شکر 1/2 پیمانه

برای خامه میانی رولت:

خامه فرم گرفته 1 پیمانه

پودر قند 3/4 پیمانه

پودر قهوه فوری 1 قاشق چایخوری

آب جوش 1 قاشق چکایخوری

اطلاعات مواد مغذی:

519کالری

27 گرم چربی

62 گرم کربوهیدرات

132 میلی گرم کلسترول



چطور بپزم:

 رولت قهوه بافت بی نظیری داره و لایه قهوه ای خوش رنگی که روی اون هست، زیبایی خاصی بهش داده. البته تهیه کردنش کار سختی نیست. در واقع یه تکنیک خاص داره که در ادامه کامل براتون شرح می دیم. بقیه مراحل تهیه این رولت هم مشابه با رولت شکلاتی و رولت خامه ای هست. پس وقتی طرز تهیه یکی از این رولت ها رو یاد بگیرین، حسابی دستتون در تهیه این نوع شیرینی راه میفته.

در تهیه کردن رولت ها، رول کردن یه جورایی قسمت سخت ماجرا به حساب میاد. اما اصلا نگران نباشین. این مرحله رو براتون آسون می کنیم. اگه به نکات بیشتری هم نیاز دارین؛ مقاله روش های صحیح رول کردن رولت به کمک شما میاد. اگه هوس کردین که رولت قهوه خونگی رو به یه دسر تشریفاتی و سلطنتی تبدیل کنین، می تونین دسر شارلوت رو به کمک همین رولت ها تهیه کنین. خلاصه قراره با تهیه این رولت کلی تفریح کنیم. پس اگه شما هم عاشق رولت و قهوه هستین، بیاین کار رو شروع کنیم.

مرحله اول: آماده کردن فر و قالب

فر را روشن کنید تا گرم شود. فر باید در دمای 350 فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد تنظیم شده باشد. یک قالب به ابعاد 30 در 45 سانتی متری بردارید و آن را چرب کنید. هم چنین می توانید از اسپری جدا کننده هم استفاده کنید. داخل قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. کاغذ روغنی بهتر است کمی از لبه های قالب بالاتر باشد. کاغذ روغنی را هم به روغن یا اسپری جدا کننده آغشته کنید.

مرحله دوم: تهیه مخلوط مواد خشک

آرد، شکر، بیکینگ پودر و جوش شیرین را در یک کاسه الک کنید. نمک را اضافه کرده و مخلوط حاصل را در کناری بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی مایه رولت قهوه

آب جوش را آماده کنید. یک قاشق چایخوری از آب جوش را با سه قاشق چایخوری پودر قهوه ترکیب کنید و اجازه دهید مخلوط قهوه کاملا خنک شود. کاسه دیگری بردارید. زرده تخم مرغ را به همراه روغن کانولا، آب، آسانس وانیل و مخلوط قهوه در آن بریزید. نیمی از مخلوط آردی را به مواد اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. حالا مابقی آرد را در کاسه بریزید و خوب بهم بزنید تا مایه یکدستی به دست بیاید.

مرحله چهارم: مخلوط کردن شکر و سفیده تخم مرغ

در این مرحله از تهیه رولت قهوه باید کاسه دیگری بردارید و سفیده تخم مرغ ها را در آن بریزید. به کمک همزن برقی سفیده تخم مرغ را تا حدی بزنید که تبدیل به فوم نرمی شود. در همین زمان که تخم مرغ ها را با همزن می زنید و فوم سفت تر می شود، شکر را به تدریج اضافه کنید.

مرحله پنجم: اضافه کردن سفیده تخم مرغ به مایه

یک لیسک یا کفگیر پلاستیکی بردارید. به کمک آن کمی از سفیده تخم مرغ به مایه اضافه کنید. خوب بهم بزنید تا مخلوط یک دست و نرمی حاصل شود. تمام سفیده تخم مرغ را در سه مرحله به خمیر اضافه کرده و خوب ترکیب کنید تا رنگ همه قسمت های مایه یکسان شود.

مرحله ششم: پخت رولت قهوه

حالا مایه رولت را در قالبی که آماده کرده اید بریزید. قالب را در فر بگذارید تا به مدت 10 تا 12 دقیقه در دمای 180 درجه سانتی گراد بپزد. برای اطمینان از پخت آن می توانید از خلال دندان استفاده کنید. سپس کیک رولت قهوه را از فر بیرون آورید و با کاغذ روغنی از قالب خارج کنید. آن را روی صفحه خنک کننده بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

مرحله هفتم: آماده سازی خامه رولت

یک کاسه بزرگ بردارید. خامه و پودر قند را خوب مخلوط کنید تا فومی شکل شود. یک قاشق چایخوری آب جوش را با یک قاشق چایخوری پودر قهوه فوری مخلوط کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. حالا مخلوط قهوه را به خامه و پودر قند اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا پفکی و غلیظ شود. (به جای استفاده از خامه و پودر قند میتوانید خامه قنادی آماده را 3-4 دقیقه با همزن بزنید)

مرحله هشتم: پاشیدن پودر قند

لبه های ناموزون کیک را جدا کنید تا صاف شود. روی سطح کیک رولت قهوه را که دیگر خنک شده است، پودر قند بپاشید. قبل از رول کردن کیک لازم است کیک را طوری جا به جا کنید تا بدون این که آسیب ببیند، کاغذ روغنی از آن جدا شود و روی قسمت پشتی سینی فر قرار بگیرد. با این روش لبه های داخلی سینی فر مزاحم رول کردن کیک نمی شود و لایه قهوه ای رنگ زیرین کیک روی رولت قرار می گیرد. برای این کار مرحله بعد را با دقت انجام دهید.

مرحله نهم: جا به جایی کیک

روی کیک را با کاغذ روغنی جدیدی بپوشانید. یک سینی فر را که ابعادی برابر با کیک دارد، روی کیک بگذارید. حالا کیک را به همراه سطح خنک کننده و کاغذ روغنی برگردانید تا داخل سینی قرار بگیرد. سطح خنک کننده را بردارید. به آرامی کاغذ روغنی ای را که کیک با آن پخت شده است، از کیک جدا کنید. 

کاغذ روغنی را روی کیک جا به جا کنید. حالا یک سینی فر در خلاف جهت سینی قبلی (یعنی به پشت) روی کیک بگذارید. یک بار دیگر، همه چیز را با هم برگردانید تا کیک روی قسمت پشتی سینی قرار بگیرد. حالا سینی و کاغذ روغنی که روی کیک قرار گرفته را بردارید. حالا کیک رولت با یک لایه قهوه ای رنگ زیبا روبروی شماست. پس آماده درست کردن رولت قهوه هستید.

مرحله دهم: رول کردن رولت قهوه

در این مرحله از تهیه رولت قهوه ای باید خامه فرم گرفته ای را که آماده کرده اید را روی تمام سطح کیک پخش کنید.

از کاغذ روغنی که زیر کیک است کمک بگیرید. لبه ی کیک که نزدیک شماست را با کاغذ روغنی کمی بلند کنید. شروع به رول کردن کیک کنید. در همان زمان کاغذ روغنی را از روی کیک بردارید. تا وقتی به انتهای لبه دیگر کیک برسید، رول کردن را ادامه دهید. کاغذ روغنی را دور رولت فشار دهید تا شکل رولت حفظ شود.

مرحله یازدهم: برش و سرو رولت

رولت را به ظرف سرو منتقل کنید. با احتیاط کاغذ روغنی را از دور آن بردارید. روی ظرف سرو را با کیسه پلاستیکی یا سلفون بپوشانید. اجازه دهید رولت به مدت حداقل دو ساعت در یخچال خنک شود. سپس آن را برش دهید. حالا آماده سرو است. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار