gardeshban.ir

استیک را طعم دار می کنیم، به این صورت که ورقه های سینه مرغ را بین دو کیسه فریزر می گذاریم، کمی با بیفتک کوب می کوبیم طوری که به بافت گوشت آسیب نرسد.
کد خبر: ۲۳۳۴۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
 چی لازم دارم:

سینه مرغ برش خرده - 4 عدد

لیمو ترش - 2 عدد

رزماری - یک شاخه کوچک

روغن زیتون - 2 قاشق غذاخوری

سیر- 2 حبه

نمک، فلفل و پودرچیلی - به میزان لازم

چطور بپزم:

استیک را طعم دار می کنیم، به این صورت که ورقه های سینه مرغ را بین دو کیسه فریزر می گذاریم، کمی با بیفتک کوب می کوبیم طوری که به بافت گوشت آسیب نرسد. سپس داخل ظرفی می ریزیم. پوست لیمو را رنده و با مرغ مخلوط می کنیم. همین‌طور مرغ ها را با آب لیمو، نمک ، ادویه، روغن زیتون، پودر سیر و رزماری آغشته می کنیم . مرغ را حدود یکی دو ساعت داخل یخچال می‌گذاریم تا به‎خوبی طعم بگیرد. 

داخل تابه چدنی را خیلی کم چرب می‌کنیم واجازه می دهیم تابه با حرارت کم داغ شود. استیک ها را از یخچال خارج می کنیم و مواد روی آن را پاک می کنیم و داخل تابه می‌گذاریم. حرارت باید متوسط باشد و هر سمت مرغ حدود 3 تا 4 دقیقه خوب سرخ شود.

سس قارچ

قارچ‌ها را خرد کرده و در تابه با کمی کره و آب‌لیمو باشعله زیاد تفت می‌دهیم تا سرخ شود. بعد در ظرفی سیر و کره را خیلی کم تفت می دهیم سپس یک قاشق غذاخوری آرد اضافه می کنیم و بعد یک پیمانه سرخالی شیر را به مواد می افزاییم و هم می زنیم .

اگر دوست داشتیم دو قاشق خامه اضافه می کنیم و بعد از این که قارچ سرخ شد به مواد می افزاییم. زیر سس قارچ را خاموش می کنیم .

استیک مرغ را در ظرف سرو می گذاریم و سس را روی آن می‌ریزیم .


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار