gardeshban.ir

​​​​​​​از دست دادن گذرنامه یا سرقت آن در یک کشور خارجی یک دردسر بزرگ است. اما این موضوع به این معنی نیست که شما برای همیشه در آن کشور خواهید ماند.
کد خبر: ۲۳۳۷۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

در اینجا چندین مرحله از کارهایی که باید هنگام از دست دادن گذرنامه انجام دهید را آورده‌ایم.

۱. مراجعه به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری

باید گم شدن یا دزدیدن گذرنامه خود را به بخش خاصی از کنسولگری اطلاع دهید. اطلاعات، آدرس‌ها و شماره‌های تماس تمامی سفارت خانه ها و کنسولگری‌ها را می‌توان در وب سایت مربوط به آن‌ها پیدا کرد. همچنین لازم است به افسر کنسولگری یا فرد ذیربط، زمان خروج از کشور را اطلاع دهید تا در صورت لزوم یک گذرنامه اضطراری با مدت محدود در اختیار شما قرار دهد.

۲. در صورت دزدیده شدن به پلیس گزارش دهید

اگرچه تشکیل پرونده توسط پلیس ضروری نیست اما، می‌تواند به تایید سرقت پاسپورت شما کمک کند. با این حال این کار به سرعت روند دریافت مجدد گذرنامه کمکی نخواهد کرد.

۳. عکس پاسپورتی جدید تهیه کنید

قبل از اینکه به سفارت یا کنسولگری بروید، مکانی را پیدا کنید و عکس پاسپورتی تهیه کنید. به همراه داشتن عکس می‌تواند به روند دریافت گذرنامه جدید سرعت ببخشد.

۴. درخواست گذرنامه جدید بدهید و فرم مخصوص گم شدن یا سرقت آن را پر کنید

در کنار عکس برای گذرنامه، باید فرم‌های مخصوص دریافت گذرنامه و فرم مخصوص گم یا دزدیده شدن آن را پر کنید و تحویل کنسولگری بدهید. پر کردن فرم گم یا دزدیده شدن گذرنامه، باطل شدن گذرنامه قبلی را تایید می‌کند تا دیگر کسی نتواند از آن سو استفاده کند.

در آخر می‌توان افزود، هنگام دریافت گذرنامه جدید باید هزینه آن را پرداخت و منتظر صدور آن ماند. همچنین اگر پاسپورت شما با مدت اعتبار محدود صادر شده است، هنگام ورود به کشور خود باید آن را تعویض کنید.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار