gardeshban.ir

سخنگوی سازمان هواپیمایی/
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: ایرلاین‌ها مجاز هستند که بنا بر شرایط اقتصادی، ملاحظات بازرگانی، موضوعات امنیتی و ایمنی و ملاحظات بهداشتی پروازهایشان را به منطقه‌ای به طور دائم یا موقت لغو و محدود کنند.
کد خبر: ۲۳۴۰۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
رضا جعفرزاده با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی مجاز هستند که پرواز به منطقه‌ای را به صورت موقت یا دائم محدود و لغو کنند، اظهار داشت: ایرلاین‌ها مجاز هستند و این اختیار را دارند که بنا بر شرایط اقتصادی، ملاحظات بازرگانی، موضوعات امنیتی و ایمنی و ملاحظات بهداشتی پروازهایشان را به منطقه‌ای به طور دائم یا موقت لغو و محدود کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی نسبت به چنین اقدامی فقط در برابر مسافرانی که به آنها بلیت فروخته‌اند، پاسخگو هستند چراکه با مسافر در قبال فروش بلیت، طبق مقررات بین المللی و ملی قرارداد منعقد کرده‌اند که در ایران با توجه به دستورالعمل حقوق مسافر باید به این قرارداد متعهد باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: لغو پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی به دو دلیل انجام می‌شود یا به دلیل مسائل بازرگانی است که در این صورت ایرلاین باید مسافر را نسبت به کنسلی پرواز راضی کند که جلب رضایت مسافر در این حالت شامل پرداخت پول بلیت به صورت کامل یا تامین محل اقامت مسافر است. دلیل دیگر کنسلی پرواز، شرایط اضطراری است که در این شرایط براساس مفاد قرارداد،‌ شرکت باید هزینه بلیت را به صورت کامل به مسافر بپردازد.

جعفرزاده تاکید کرد: در هر صورت یکی از مهم‌ترین تعهدات شرکت‌های هواپیمایی در برابر مسافر در شرایط کنسلی پروازها، اطلاع ‌رسانی به موقع است. تمام این موارد درباره کسانی که به صورت مسقیم از شرکت‌های هواپیمایی نسبت به خرید بلیت هواپیما اقدام کرده‌اند یا اینکه از نمایندگی این شرکت‌ها و دفاتر فروش بلیت خریداری کرد‌ه‌اند، صدق می‌کند.

صبح امروز فرودگاه رشت اعلام کرد ،امروز یکشنبه، یازدهم اسفند ماه که طبق نامه‌ای از سوی ایرلاین‌ها تمام پروازها از / به این فرودگاه لغو شده‌است.  ‌
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار