gardeshban.ir

دانشگاه دولتی لومونسـف مسکو (Moscow State University) با نام اختصاری ام. گ. او МГУ یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور روسیه است.
کد خبر: ۲۳۴۳۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
دانشگاه مسکو، دانشگاهی دولتی است و در شهر مسکو، پایتخت روسیه و در بالای تپه‌ای به نام «تپه گنجشکان» قرار دارد.

یکی از جاذبه‌های دیدنی که در شهر مسکو به چشم می‌خورد «هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین» (The Seven Sisters or Stalin Skyscrapers) است که به سبک معماری استالینیستی ساخته شده است و امروزه آن‌ها به عنوان هتل‌ها، آپارتمان‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند. یکی از این هفت خواهران مسکو، ساختمان دانشگاه دولتی مسکو یا لومونسوف است.


این دانشگاه به عنوان مرتفع ترین بنای تحصیلی در دنیا شناخته می‌شود و در ساخت ساختمان اصلی آن از سبک معماری گوتیک و باروک استفاده شده است. بنای اصلی دانشگاه بلندترین سازه در اروپا تا سال ۱۹۹۰ میلادی بود.


این ساختمان ۲۴۰ متر ارتفاع و ۳۶ طبقه دارد. در زیر این برج چهار بال قرار دارد که در مجموع ۳۳ کیلومتر راهرو و ۵ هزار اتاق را در خود جای داده است و دارای امکانات بسیار از قبیل: موزه، کتابخانه، سالن کنسرت، تئاتر، دفاتر امور اداری دانشگاه، شعبه‌های بانک‌های گوناگون، استخر، رستوران‌های بزرگ و کوچک، دفتر پست، ایستگاه پلیس و پناهگاه ضد بمب است. البته فقط چهار دانشکده در ساختمان اصلی فعالیت دارند و دیگر دانشکده‌ها در ساختمان‌های پراکنده در دیگر نقاط شهر برگزار می‌گردد. ستاره‌ای قرمز و  بزرگ در نوک برج قرار دارد که حدود ۱۲ تن وزن دارد.


تاریخچه

دانشگاه مسکو در شمار یکی از زیباترین، بهترین و با عظمت‌ترین دانشگاه‌های جهان از لحاظ معماری، به شمار می‌آید. این دانشگاه ابتدا در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۷۷۵، با همت میخائیل واسیلویچ لومونسف در ساختمان نه چندان بزرگی در میدان سرخ تأسیس شد. این نخستین دانشگاه کشور روسیه بود.

ساختمان اصلی دانشگاه مسکو که به سبک معماری گوتیک و باروک ساخته شده است، یکی از هفت آسمان‌خراشی است که در اواخر دوران ژوزف استالین (سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۳) به دستور او در مسکو ساخته شدند. این دانشگاه در رتبه بندی QS برای سیزدهمین سال متوالی عنوان بهترین دانشگاه روسیه را به دست آورده است.

این دانشگاه کتابخانه ی معروف و مهمی دارد که در طول بیش از ۱۰۰ سال تنها کتابخانه ی شهر مسکو بوده است. این دانشگاه در رتبه بندی QS برای سومین سال متوالی، عنوان بهترین دانشگاه روسیه را به دست آورده است.

امروزه این دانشگاه در کنار بعد علمی که داراست، به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر نیز بدل شده است و همواره تورهای گردشگری، تایمی را برای بازدید از محوطه این دانشگاه اختصاص می دهند. ساختمان اصلی دانشگاه در 36 طبقه بنا شده است و بیش از 5000 اتاق را داراست. در کل چنانچه عازم مسکو هستید، بازدید از این دانشگاه را فراموش نکنید.

آدرس دانشگاه دولتی مسکو؛ ul. Leninskiye Gory, 1, Moskva, Russia, 119991

شماره تماس دانشگاه دولتی مسکو؛ +7 495 939-10-00

دانشگاه دولتی لومونسـف؛از جاذبه‌های دیدنی مسکو+عکس

دانشگاه دولتی لومونسـف؛از جاذبه‌های دیدنی مسکو+عکس

دانشگاه دولتی لومونسـف؛از جاذبه‌های دیدنی مسکو+عکس

دانشگاه دولتی لومونسـف؛از جاذبه‌های دیدنی مسکو+عکس

دانشگاه دولتی لومونسـف؛از جاذبه‌های دیدنی مسکو+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار