gardeshban.ir

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور و یکی از مقاصد جذاب است.
کد خبر: ۲۳۴۳۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محشسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. 

در ادامه بازار ورنیساژ ایروان را به شما معرفی می کنیم که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر ایروان به شمار می آید.

ورنیساژ ایروان (Vernissage) یک بازار فضای باز در ایروان پایتخت ارمنستان است. نام این بازار از واژه فرانسوی Vernissage مشتق شده‌ است. این بازار در امتداد خیابان‌های آرام و بوزاند گسترده شده‌ است و خیابان‌های هانراپتیوتیون و خانجیان را به هم متصل می‌کند.

ورنسیاژ ایروان یک بازار فضای باز است که در آخر هفته‌ها دایر است. این بازار در طی دهه ۱۹۸۰ میلادی توسط هنرمندان ارمنی که شروع به نمایش آثار هنریشان در میدان کناری اتحادیه هنرمندان ارمنستان (میدان شارل آزناوور کنونی) کردند شکل گرفت. مکانی شبیه به پارک با طول 350 متر که همه روزهای هفته فعال است. فضای زیبا و دلنشین این بازار عابران را به سوی خود می کشاند.

در این بازار هنرمندان آثار و صنایع دست سازشان را در اختیار خریداران قرار می دهند به همین خاطر می توانید بهترین سوغاتی ها را از بازار ورنیساز تهیه کنید. در اینجا انواع صنایع دستی مردم ارمنستان مانند، جواهرات، فرش‌های دست‌بافت و آثار هنری چوبی به فروش می‌رسد. همچنین این بازار محل فروش گلیم، کتاب‌های قدیمی، ظروف کریستال، زیورآلات، نقره جات قدیمی و سازهای بادی و زهی است. پیشنهاد می‌شود به عنوان سوغاتی از تخته نردها و شطرنج‌های نفیس که به دست هنرمندان ارمنی و با چوب‌های مرغوب ساخته شده خریداری نمایید.

حتی اگر دل‌تان نمی‌خواهد خرید کنید و می‌خواهید یک سفر مقرون به‌صرفه داشته باشید، ورنیساژ به‌خوبی شما را با فرهنگ و هنر ارمنی آشنا می‌کند. همچنین در اطراف این بازار رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد و شما می‌توانید پس از گردش و خرید در بازار ورنیساژ در آن‌ها استراحت کنید و انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را میل نمایید.

دسترسی

بهترین راه برای رسیدن به بازار ورنیساژ استفاده از مترو است. در ایستگاه میدان جمهوری (republic square) از مترو پیاده شوید این ایستگاه حدود ۲۴۰ متر با بازار ورنیساژ فاصله دارد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، بین خیابان آرام و هانرا پتوتیان، بازار ورنیساژ

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10:00 تا 18:00

هزینه بازدید: ارزان

بازار ورنیساژ ایروان؛از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر+عکس

بازار ورنیساژ ایروان؛از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر+عکس

بازار ورنیساژ ایروان؛از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر+عکس

بازار ورنیساژ ایروان؛از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار