gardeshban.ir

بنابر آخرین آمار و گزارش اعلام‌شده توسط وب‌سایت schengenvisainfo، کشور لیتوانی با تنها ۱٫۳ درصد ریجکت ویزای شینگن و مجموع ۹۸٫۷ درصد موافقت با درخواست ویزا در سال ۲۰۱۸، راحت ترین کشور برای ویزای شینگن محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۳۴۷۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
طبق همین آمار، کشورهای استونی با ۹۸٫۴ درصد صدور موفق ویزای کوتاه‌مدت شنگن و ۱٫۶ درصد ریجکت ویزا در سال ۲۰۱۸ ، رتبه دوم راحت‌ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن را به خود اختصاص داده است.

اما در رده‌های بعدی سوم تا پنجم راحت‌ترین کشورها برای ویزای شینگن، نام کشور فنلاند، ایسلند و لتونی به چشم می‌خورد و در عین حال کشورهای جمهوری لهستان، لوکزامبورگ، اسلوواکی، جمهوری چک و یونان با بیش از ۹۵ درصد موفقیت در پذیرش درخواست ویزای شینگن، رتبه‌های ششم تا دهم این لیست را از آن خود کرده‌اند.

اما از نقطه نظر دیگری نیز می‌توان به این مسئله پرداخت که آمار راحت‌ترین کشورهای دنیا برای اخذ ویزای شینگن برای تابعین تمامی کشورها در دنیا یکسان نیست.

این بدین معنی است که به دلیل بروز مهاجرت غیرقانونی و پناهندگی بیش از اندازه شهروندان برخی از کشورها، نبود روابط دیپلماتیک قوی و مواردی نظیر قرارگیری در لیست تحریم سیاسی و تروریسم، شهروندان کشورهایی نظیر ایران، سوریه، لبنان، عراق و ونزوئلا با موانع و سختی‌های بیشتری برای اخذ ویزای شینگن از هر یک از کشورهای این حوزه روبرو هستند و پروسه دریافت ویزای شینگن برای اتباع این کشورها چندان آسان نخواهد بود.

در حال حاضر به طور تقریبی سفارت کشورهای حوزه شینگن دارای شرایط و قوانین تقریبا یکسانی در ایران هستند و نمی‌توان به راحتی بر اساس سختی یا راحتی یک کشور، آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد.

برخی از این کشورها تنها در صورت وجود دعوتنامه معتبر، ویزای شینگن کوتاه‌مدت را برای متقاضیان ایرانی صادر می‌کنند و برخی دیگر الزامی برای داشتن دعوتنامه توسط متقاضیان ایرانی درخواست ویزای شینگن ندارند.

از این رو بنابر تجربه کارشناسان مجرب دپارتمان شنگن گروه شرکت‌های نیلگام، کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، سوئد و بلژیک نسبت به درخواست ویزای شینگن متقاضیان ایرانی سخت‌گیری بیشتری نشان داده و در حال حاضر کنسولگری کشورهایی نظیر فرانسه و اسپانیا دارای شرایط مناسب‌تری برای اخذ ویزای شینگن هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار